Modersmærker eller skønhedspletter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2012

B&J

Pikku Myy skriver:

Du må "få" min højre arm - så når du du gennemsnit, og jeg har nok på resten af kroppen til at holde mit

ja det er vildt mærkeligt og jeg har kun en lige på låret resten sidder på siden af min fod næsten samme sted totalt mærkeligt hihihihhi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

Pikku Myy

Månsson skriver:

Leksikonet siger:
Modermærke: medfødt (el. tidligt udviklet), farvet plet i huden.

Skønhedsplet: en brun plet i huden, som skyldes pigmentering, el. som er kunstig.

Men er en skønhedsplet så ikke et modersmærke? Med mindre den selvfølgelig er kunstig...

Anmeld

17. april 2012

L&V

Pikku Myy skriver:

Men er en skønhedsplet så ikke et modersmærke? Med mindre den selvfølgelig er kunstig...

Nej det er ikke det samme. En skønhedsplet indeholder melanin og et modermærke melanocytter men nogle modermærker og skønhedspletter kan så komme til at indeholde malignt melanom som kan være hudkræft.

Anmeld

17. april 2012

Pikku Myy

Månsson skriver:

Nej det er ikke det samme. En skønhedsplet indeholder melanin og et modermærke melanocytter men nogle modermærker og skønhedspletter kan så komme til at indeholde malignt melanom som kan være hudkræft.

Er du sikker på det? Jeg er ret sikker på melanocytter er de celler der producerer melanin, så dermed ingen uden den anden...

Anmeld

17. april 2012

L&V

Pikku Myy skriver:

Er du sikker på det? Jeg er ret sikker på melanocytter er de celler der producerer melanin, så dermed ingen uden den anden...

Det er det der står i lægelektikonnet i hvert fald.. Der står os at en skønhedsplet kan blive til et modermærke så måske det er der "mutationen" sker

Anmeld

17. april 2012

L&V

Pikku Myy skriver:

Melanin er jo os bare det der er i fregner så man kan vel nærmere kalde en skønhedsplet for en enkelt fregne

Anmeld

17. april 2012

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

AndreasMor84 skriver:

Tror ofte at folk blander disse 2 sammen
Skønhedspletter er man født med Modermærker kommer med tiden..

Hihi det er omvendt

Anmeld

17. april 2012

L&V

^^ MOR TIL 2, snart 3 ^^ skriver:

Hihi det er omvendt

Nope det er helt rigtigt..

http://da.wikipedia.org/wiki/Moderm%C3%A6rke

Anmeld

17. april 2012

SukkerDronning

Månsson skriver:

Nope det er helt rigtigt..

http://da.wikipedia.org/wiki/Moderm%C3%A6rke

Wikipedia er ikke en pålidelig kilde Og nej det er ikke om vendt

Anmeld

17. april 2012

L&V

Sirup skriver:

Wikipedia er ikke en pålidelig kilde Og nej det er ikke om vendt

Det har du ret i men det står ski os i lægelektikonnet men det ku jeg ik lige kopiere ind

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.