Modersmærker eller skønhedspletter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.271 visninger
34 svar
0 synes godt om
16. april 2012

Pikku Myy

Nu har jeg set en del tråde hvor der skelnes mellem modersmærker og skønhedspletter, men hvad er forskellen?

Jeg går selv til årligt tjek hos en hudlæge, fordi jeg har ret mange af det vi (min læge og jeg) kalder modersmærker, men hun har aldrig nævnt at jeg skulle have skønhedspletter - måske er det bare fordi hun ikke synes de er pæne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2012

AndreasMor84

Pikku Myy skriver:

Nu har jeg set en del tråde hvor der skelnes mellem modersmærker og skønhedspletter, men hvad er forskellen?

Jeg går selv til årligt tjek hos en hudlæge, fordi jeg har ret mange af det vi (min læge og jeg) kalder modersmærker, men hun har aldrig nævnt at jeg skulle have skønhedspletter - måske er det bare fordi hun ikke synes de er pæne

Tror ofte at folk blander disse 2 sammen
Skønhedspletter er man født med Modermærker kommer med tiden..

Anmeld

16. april 2012

Pikku Myy

AndreasMor84 skriver:

Ja, alle mine er først dukket op senere...

Men vil det sige at skønhedspletter er noget helt andet end modersmærker? Jeg tænker på om skønhedspletter ikke ændrer sig, forsvinder med alderen og er noget man skal være obs på mht hudkræft...? Eller om de måske medicinsk er modersmærker, som man bare kalder noget andet, fordi de fx er der ved fødslen...

Anmeld

16. april 2012

Holbæktrunten

AndreasMor84 skriver:

Det er nu vist nok omvendt 

Anmeld

16. april 2012

emsaroto

AndreasMor84 skriver:

Hm.. det er egentlig underligt at modersmærker er noget der kommer med tiden?

Altså forbinder bare modersmærker som noget der kommer fra moderen .. så mit hovede fortæller mig at de altid er der? 

Anmeld

16. april 2012

AndreasMor84

Pikku Myy skriver:

Ja, alle mine er først dukket op senere...

Men vil det sige at skønhedspletter er noget helt andet end modersmærker? Jeg tænker på om skønhedspletter ikke ændrer sig, forsvinder med alderen og er noget man skal være obs på mht hudkræft...? Eller om de måske medicinsk er modersmærker, som man bare kalder noget andet, fordi de fx er der ved fødslen...

Ja det er lidt indviklet, men i princippet er der forskel, selvom de kan ligne hinanden. Et modermærke er forandringer i pigmenterne i huden og derfor kommer de med alderen i takt med at man får sol osv.

Skønhedspletter kan godt blive mindre tydelige i takt med at man vokser og får mere hud, men forsvinder ikke altid. Der kan dog godt komme kræft i en skønhedsplet, som så meget andet

Anmeld

16. april 2012

AndreasMor84

emsaroto skriver:

Hm.. det er egentlig underligt at modersmærker er noget der kommer med tiden?

Altså forbinder bare modersmærker som noget der kommer fra moderen .. så mit hovede fortæller mig at de altid er der? 

Et modermærke er der ikke altid. Det er de færreste børn der fødes med modermærker (i så fald er det en skønhedsplet)

Anmeld

16. april 2012

AndreasMor84

Holbæktrunten skriver:

Det er nu vist nok omvendt 

Ehh nej

Modermærker er en samling af pigmentceller i huden. Modermærker er typisk brunlige eller rødlige og kan have forskellige former og størrelser. Modermærker kommer med alderen, og de ses derfor forholdsvis sjældent hos nyfødte og små børn. I gennemsnit har et voksent menneske cirka 25 modermærker.

Anmeld

16. april 2012

emsaroto

AndreasMor84 skriver:

Et modermærke er der ikke altid. Det er de færreste børn der fødes med modermærker (i så fald er det en skønhedsplet)

sjovt

Men jeg har fået fjernet et modermærke som jeg troede var en skønhedsplet 

Anmeld

16. april 2012

B&J

AndreasMor84 skriver:

Ehh nej

Modermærker er en samling af pigmentceller i huden. Modermærker er typisk brunlige eller rødlige og kan have forskellige former og størrelser. Modermærker kommer med alderen, og de ses derfor forholdsvis sjældent hos nyfødte og små børn. I gennemsnit har et voksent menneske cirka 25 modermærker.

hihihihhi så er jeg ikke med i det 25 modersmærker hihihihihih jeg har kun 5 ialt

jeg er unormal

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.