Modersmærker eller skønhedspletter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2012

SukkerDronning

AndreasMor84 skriver:

Tror ofte at folk blander disse 2 sammen
Skønhedspletter er man født med Modermærker kommer med tiden..

Det undre mig nu ret meget at det skulle være sådan. Så jeg undersøgt det lige, og jeg må konstatere at du nok ikke helt har ret

http://www.denstoredanske.dk/Krop%2c_psyke_og_sundhed/Sundhedsvidenskab/Hud-_og_k%C3%B8nssygdomme/moderm%C3%A6rke

http://www.denstoredanske.dk/Krop,_psyke_og_sundhed/Sundhedsvidenskab/Hud-_og_k%C3%B8nssygdomme/sk%C3%B8nhedsplet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2012

SukkerDronning

AndreasMor84 skriver:

Ehh nej

Modermærker er en samling af pigmentceller i huden. Modermærker er typisk brunlige eller rødlige og kan have forskellige former og størrelser. Modermærker kommer med alderen, og de ses derfor forholdsvis sjældent hos nyfødte og små børn. I gennemsnit har et voksent menneske cirka 25 modermærker.

Hvor er det taget fra?

Hvis du undersøger det lidt mere, vil du også finde noget om, at modersmærker oftest kommer i starten af ens liv.

Jeg har altid tænk det som, at modersmærker er dem der er lidt større i det og de røde mærker. Hvor skønhedspletter er de helt små, på ca. 1mm i diameter, og nogen der kommer hele ens liv. Hvor modersmærker kommer tidligt i livet. Det er også det jeg kan læse på nettet.

Anmeld

16. april 2012

Holbæktrunten

AndreasMor84 skriver:

Ehh nej

Modermærker er en samling af pigmentceller i huden. Modermærker er typisk brunlige eller rødlige og kan have forskellige former og størrelser. Modermærker kommer med alderen, og de ses derfor forholdsvis sjældent hos nyfødte og små børn. I gennemsnit har et voksent menneske cirka 25 modermærker.

Der står nu noget andet på sundhedsguiden :0)

Anmeld

16. april 2012

AndreasMor84

Sirup skriver:

Hvor er det taget fra?

Hvis du undersøger det lidt mere, vil du også finde noget om, at modersmærker oftest kommer i starten af ens liv.

Jeg har altid tænk det som, at modersmærker er dem der er lidt større i det og de røde mærker. Hvor skønhedspletter er de helt små, på ca. 1mm i diameter, og nogen der kommer hele ens liv. Hvor modersmærker kommer tidligt i livet. Det er også det jeg kan læse på nettet.

hehe viser bare at nettet ik altid er til at stole på..

Anmeld

16. april 2012

SukkerDronning

AndreasMor84 skriver:

hehe viser bare at nettet ik altid er til at stole på..

Ja, man er nødt til et være ret kildekritisk

Anmeld

17. april 2012

Pikku Myy

AndreasMor84 skriver:

Ja det er lidt indviklet, men i princippet er der forskel, selvom de kan ligne hinanden. Et modermærke er forandringer i pigmenterne i huden og derfor kommer de med alderen i takt med at man får sol osv.

Skønhedspletter kan godt blive mindre tydelige i takt med at man vokser og får mere hud, men forsvinder ikke altid. Der kan dog godt komme kræft i en skønhedsplet, som så meget andet

Hvis jeg kigger rundt på nettet er både skønhedspletter og modersmærker samlinger af pigmentceller i huden, så på den måde er der vist ikke forskel...

Anmeld

17. april 2012

Pikku Myy

Ehh nej

Men hvor har du din definition af skønhedspletter fra? Jeg tror den definition du har fundet her, definerer både det du kalder modersmærker og det du kalder skønhedspletter som modersmærker...

Måske er skønhedspletter mere en lægmandsbetegnelse...

Anmeld

17. april 2012

L&V

Pikku Myy skriver:

Nu har jeg set en del tråde hvor der skelnes mellem modersmærker og skønhedspletter, men hvad er forskellen?

Jeg går selv til årligt tjek hos en hudlæge, fordi jeg har ret mange af det vi (min læge og jeg) kalder modersmærker, men hun har aldrig nævnt at jeg skulle have skønhedspletter - måske er det bare fordi hun ikke synes de er pæne

Leksikonet siger:
Modermærke: medfødt (el. tidligt udviklet), farvet plet i huden.

Skønhedsplet: en brun plet i huden, som skyldes pigmentering, el. som er kunstig.

Anmeld

17. april 2012

Pikku Myy

B&J skriver:

hihihihhi så er jeg ikke med i det 25 modersmærker hihihihihih jeg har kun 5 ialt

jeg er unormal

Du må "få" min højre arm - så når du du gennemsnit, og jeg har nok på resten af kroppen til at holde mit

Anmeld

17. april 2012

Pikku Myy

Sirup skriver:

Det undre mig nu ret meget at det skulle være sådan. Så jeg undersøgt det lige, og jeg må konstatere at du nok ikke helt har ret

http://www.denstoredanske.dk/Krop%2c_psyke_og_sundhed/Sundhedsvidenskab/Hud-_og_k%C3%B8nssygdomme/moderm%C3%A6rke

http://www.denstoredanske.dk/Krop,_psyke_og_sundhed/Sundhedsvidenskab/Hud-_og_k%C3%B8nssygdomme/sk%C3%B8nhedsplet

Ahh, så en skønhedsplet er et brunt modersmærke, som man så igen bare kan kalde et modersmærke, hvis man synes

Tak for link

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.