skal til samtale ved lægen vedr. gastic bypass

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2012

Anonym trådstarter

okai, tak for alt din info - kan være jeg skriver når jeg har været ved lægen i eftermiddag :-)

håber han vil sende mig videre i systemet - men når jeg har et bmi over 50 kan han vel ikke nægte mig den operation eller hvad ?? :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2012

B&J

Anonym skriver:

okai, tak for alt din info - kan være jeg skriver når jeg har været ved lægen i eftermiddag :-)

håber han vil sende mig videre i systemet - men når jeg har et bmi over 50 kan han vel ikke nægte mig den operation eller hvad ?? :-)

Nej det kan han ikke, ikke når du har en bmi på 50 eller over....

og held og lykke med han sender dig videre glæder mig til at høre hvordan det gik

Anmeld

16. april 2012

B&J

håber det gik godt ved lægen

Anmeld

16. april 2012

Ploffer

16. april 2012

Anonym trådstarter

er lige kommet hjem fra Lægen og han var rigtig god at snakke, så i morgen skal jeg have taget en blodprøve for at tjekke kolesterol tal, sukkesyge mm - jeg blev vejet og målt bmi på 54 (chok) men det vidste jeg jo godt..

mit blodtryk lå på 106/80 men det har altid lagt lige i underkanten, selv da jeg var gravid.

min læge snakkede om at der var kommet stop for GB operationerne fordi de var blev misbrugt af folk hvis bmi ikke var livstruende højt, men det kan man jo godt sige at mit er - men det er så også det eneste jeg har imod mig, jeg har hverken højt blodtryk eller sukkersyge da jeg sidst fik det målt i graviditeten - håber ikke det er nok til en afvisning.

men nu er jeg igang, det er en lettelse!

jeg fik dog ikke snakket med min læge om hvor meget man skal tabe inden operationen, men regner med de 8 % som B&J skrev.

nu vil jeg bare gerne ha fif til at komme ned i vægt, hurtigt muligt.

Anmeld

16. april 2012

Peanut

Anonym skriver:

er lige kommet hjem fra Lægen og han var rigtig god at snakke, så i morgen skal jeg have taget en blodprøve for at tjekke kolesterol tal, sukkesyge mm - jeg blev vejet og målt bmi på 54 (chok) men det vidste jeg jo godt..

mit blodtryk lå på 106/80 men det har altid lagt lige i underkanten, selv da jeg var gravid.

min læge snakkede om at der var kommet stop for GB operationerne fordi de var blev misbrugt af folk hvis bmi ikke var livstruende højt, men det kan man jo godt sige at mit er - men det er så også det eneste jeg har imod mig, jeg har hverken højt blodtryk eller sukkersyge da jeg sidst fik det målt i graviditeten - håber ikke det er nok til en afvisning.

jeg fik dog ikke snakket med min læge om hvor meget man skal tabe inden operationen, men regner med de 8 % som B&J skrev.

De 8 % skal være tabt inden operationen, og det får du massere af tid til, da du jo skal til flere samtaler før operationen.

Så vidt jeg husker ventede min mand ca 1 års tid, fra han blev godkendt til operationen, til han blev opereret.

Han har tabt sig 90 kg i alt, da han var på sin laveste vægt, og har nu taget ca 10 kg på igen - og har stadig en meget flot vægt. Man skal jo huske at man taber sig meget i starten, men i løbet af de 2 år som vægttabet varer, vil man normalvis i slutningen tage lidt på igen.

For hans vedkommende kan jeg sige at det var meget hårdt psykisk, ikke at kunne spise så meget som han plejede at kunne. Og derudover har han også haft tarmslyng, grundet det store vægttab (hvilket også skulle være ret normalt efter denne operation, selvom det slet ikke var behageligt for ham). 

Skriv gerne en PM hvis der skulle være nogle spørgsmål.

Mht råd til at tabe dig, kunne det måske være rart med et indblik i hvilke kost, drikke og motionsvaner du har lige nu 

Anmeld

16. april 2012

B&J

Anonym skriver:

Hvor er det bare dejligt at høre du er igang og ja også der for de sat grænsen op til 50 fordi der var alt for mange der fik den...

og ja så skal du bare ha taget de blodprøver osv. det beder det privat hospital sikkert også op det gjorde de ved mig

vent med at tabe dig til du er blevet godkendt af et privat hospital det ville jeg gøre så de kan følge dig osv... for de fortæller også hvor meget du skal tabe ud af de 8%...

ej jeg er sååååå glad på dine vejne

Anmeld

16. april 2012

Anonym trådstarter

B & J , Tæller de kg først fra når man kommer til samtale på privathospitalet ??

det er da egentlig rimeligt væsentligt jo :-)

jeg er også super glad for at komme igang, og min læge er bare super rar at snakke med, tænk at jeg var så nervøs.

Anmeld

16. april 2012

B&J

Peanut skriver:

De 8 % skal være tabt inden operationen, og det får du massere af tid til, da du jo skal til flere samtaler før operationen.

Så vidt jeg husker ventede min mand ca 1 års tid, fra han blev godkendt til operationen, til han blev opereret.

Han har tabt sig 90 kg i alt, da han var på sin laveste vægt, og har nu taget ca 10 kg på igen - og har stadig en meget flot vægt. Man skal jo huske at man taber sig meget i starten, men i løbet af de 2 år som vægttabet varer, vil man normalvis i slutningen tage lidt på igen.

For hans vedkommende kan jeg sige at det var meget hårdt psykisk, ikke at kunne spise så meget som han plejede at kunne. Og derudover har han også haft tarmslyng, grundet det store vægttab (hvilket også skulle være ret normalt efter denne operation, selvom det slet ikke var behageligt for ham). 

Skriv gerne en PM hvis der skulle være nogle spørgsmål.

Mht råd til at tabe dig, kunne det måske være rart med et indblik i hvilke kost, drikke og motionsvaner du har lige nu 

puhh ja det pokkers tarmslyng det frygter jeg helt vildt... men håber ikke jeg får det

og ja nu er det 11mdr siden ved mig næsten og jeg taber mig mellem 1-3 kg om månede nu og nogle gange tager jeg 1kg på men ja det skulle jo ske

og hold da op sig stort tillykke til din mand med det flotte vægt tab

men ja det er psykisk hårdt virkelig meget jeg vil have mig en psykolog at snakke med for det er en kæmpe forandring også

Anmeld

16. april 2012

B&J

Anonym skriver:

B & J , Tæller de kg først fra når man kommer til samtale på privathospitalet ??

det er da egentlig rimeligt væsentligt jo :-)

jeg er også super glad for at komme igang, og min læge er bare super rar at snakke med, tænk at jeg var så nervøs.

nej de tæller vist ikke først fra der jeg er faktisk ikke helt sikker men ca3-4 uger hvis de læge sender papirne skulle du meget ha modtaget det fra et privat hospital det gjorde jeg efter 2uger

og jeg ventede til jeg viste det privat hospital ville have mig så var jeg til samtale med dem også gik jeg igang for de gav gode råd omkring mad og spise måder.. især mølholm der fik vi kostplan og en bog med kostplan som man også skal bruge de første uger-år efter operationen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.