skal til samtale ved lægen vedr. gastic bypass

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.935 visninger
23 svar
0 synes godt om
16. april 2012

Anonym trådstarter

jeg har nu besluttet mig - jeg vil gerne operere, jeg vil gerne ha en gastic bypass :-)

jeg skal i dag til en samtale med min læge, og jeg håber self. at han vil sende mig videre i systemet.

til jer som allerede er der, hvad skal jeg forberede mig på ved sådan en samtale ?? jeg har læst en del om selve operationen, meld mig ind i forskellige foreninger, grupper osv og kender også et par stykker om er blevet opereret - men hvad skal/kan jeg forvente af denne samtale..

fortæl mig gerne om jeres forløb, håber meget i vil hjælpe mig :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2012

Stumpen

Anonym skriver:

jeg har nu besluttet mig - jeg vil gerne operere, jeg vil gerne ha en gastic bypass :-)

jeg skal i dag til en samtale med min læge, og jeg håber self. at han vil sende mig videre i systemet.

til jer som allerede er der, hvad skal jeg forberede mig på ved sådan en samtale ?? jeg har læst en del om selve operationen, meld mig ind i forskellige foreninger, grupper osv og kender også et par stykker om er blevet opereret - men hvad skal/kan jeg forvente af denne samtale..

Du ved godt at du skal have et BMI idag på 50 for at kunne få denne operation ikk?? Ellers skal du selv betale... 

Men pøj pøj med det, det er en stor beslutning du har taget 

Anmeld

16. april 2012

come2

Anonym skriver:

jeg kender 3 der har fået den, og 2 af dem ryger ind og ud af sygehuset med mavesmerter.

Så ja, det skal du have i baghovedet af det altså nogle gange ikke er lykken  - de fortryder ihvertfald. Den ene kan ikke klare den alm dagligdag

Men held og lykke

Anmeld

16. april 2012

B&J

samtalen ved lægen er slet ikke slem....

jeg kom ind sagde til min læge jeg havde taget en kæmpe beslutning omkring jeg gerne vil have en GB og han smilede blodt og sagde JA det skal du...

også skrev vi min højte og min vægt og bmi også sendte han mig videre i systemet først til aalborg hvor der var lang lang lang vente tid men så blev jeg sendt til Mølholm i vejle og det er sådan et godt sted de er søde og fortæller alt man gerne vil vide

GLÆD dig, det er mit bedste valg...

men husk du skal have en BMI på 50 hvis det er du ikke har noget som dårlig knæ osv så skal den vist kun være på 30-40 stykker

Anmeld

16. april 2012

Ploffer

Anonym skriver:

Allerførste tillykke med beslutningen den er svær at tage... Samtalen med lægen er ikke slem. Jeg gik bare op til min læge og bad om at blive henvist til gastric bypass. Den blev sendt afsted med det samme og 2 uger efter stod jeg med en indkaldelse til Hvidovre hospital i hånden. Blev derefter visiteret videre til Hamlet i Søborg
Og jeg har det rigtig godt efter min op. Jeg har tabt mig 40 kg i alt og er nede i en str 40/m og har det bedre end nogensinde du skal være velkommen til at skrive til mig hvis der er noget du vil vide eller bare har brug for at snakke

Anmeld

16. april 2012

Anonym trådstarter

tak for svar alle sammen, nej ved godt det ikke er lut og lagkage det hele desværre - mit bmi er 53, var det i hvert fald da jeg blev gravid for nogen år tilbage, så jeg burde jo kunne opfylde kravene ??

til B& J - har du tabt 60 kg ?? det lyder vildt, hvor lang tid har det taget ??

hvad skal man tabe inden man kan blive opereret ?? jeg bor omkring vejle så det bliver nok også mølholm jeg kommer på..

jeg er meget spændt!

Anmeld

16. april 2012

Anonym trådstarter

ploffer ; Godt være det bliver aktuelt :-)

tak skal du ha det var meget pænt af dig :-)

Anmeld

16. april 2012

B&J

Anonym skriver:

tak for svar alle sammen, nej ved godt det ikke er lut og lagkage det hele desværre - mit bmi er 53, var det i hvert fald da jeg blev gravid for nogen år tilbage, så jeg burde jo kunne opfylde kravene ??

til B& J - har du tabt 60 kg ?? det lyder vildt, hvor lang tid har det taget ??

hvad skal man tabe inden man kan blive opereret ?? jeg bor omkring vejle så det bliver nok også mølholm jeg kommer på..

jeg er meget spændt!

Kan godt forstå du er spændt det er også den største beslutning...

ja jeg har faktiak tabt 61kg '

startede på 149,4kg

nu vægt 88,2kg

det er på 11mdr

har snart været det i et år det er så fantastisk men mangler dog stadig ca 25kg men men det klare jeg nok

man skal tabe 8procent af ens kropsvægt jeg skulle tabe mig 15 kg inden operationen men tabte mig 19kg

Anmeld

16. april 2012

Anonym trådstarter

hold da op det er godt nok flot B& J stort tillykke :-))

8 procent af ens vægt - bum bum.. nåh men hvor lang tid har man til det ??

har du bare kørt hardcore kuren fra nupo eller hvordan kom du af med så mange kg inden operationen - jeg har før tabt 20 og 30 kg men de har sneget sig på igen desværre, derfor tror jeg også at den operation ville være go for mig, sådan at de ikke kommer på igen.

Anmeld

16. april 2012

B&J

jeg begynde i et motion center kun træning ingen muskel træning..

også begynde jeg at spise mindre... og jeg gjorde det på 5mdr men ville ønske jeg bare havde taget en stiv nupo kur.. det gjorde jeg først de sidste 3mdr spiste jeg nupo fra morgen til aften føj men jeg var lige glad gjorde det og jeg tabte mig men  hvor blev jeg træt og lidt sur fordi jeg ikke fik det mad jeg plejede hihihihi...

og først havde jeg 3mdr til det men det kunne jeg slet ikke noget... via mølholm have vi en diratist man ringede til eller sms eller email. hvor meget man taber og hvor længe de tror man kan nå det på osv... de er så søde og hjælper en rigtig meget....

men til sidst skrev hun til mig når jeg havde noget mit mål skulle jeg skrive til hende og det gjorde jeg så også 3uger efter fik jeg en tid og fik min operation

HUSK hvis du har behov kan du altid skrive privat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.