Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
mariamiss6 skriver: Æhm, jeg gav den lige endnu et forsøg.... Og for ligesom at demonstrere hvordan regnestykket bare voksede og voksede for mig, så er mit nuværende resultat altså 9618 ben.... Mit midt i mellem gæt er 1386.... Og jeg startede på vidst nok 238 lol..... Og jeg har endnu ikke engang regnet ud hvorfor det ene tal er mere logisk, og rigtigt end det andet lol.... Jeg kan i øvrigt stadig ikke blive enig med mig selv om hvor mange katte der er
Æhm, jeg gav den lige endnu et forsøg.... Og for ligesom at demonstrere hvordan regnestykket bare voksede og voksede for mig, så er mit nuværende resultat altså 9618 ben....
Mit midt i mellem gæt er 1386....
Og jeg startede på vidst nok 238 lol.....
Og jeg har endnu ikke engang regnet ud hvorfor det ene tal er mere logisk, og rigtigt end det andet lol....
Jeg kan i øvrigt stadig ikke blive enig med mig selv om hvor mange katte der er
Du er tæt på
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Der er 14 ben på ladet (de 7 mænd) alle kattene er jo i sække
Den med alderen kunne jeg slet ikke regne ud
Becks skriver: Kan I regne det ud? 1: En pige, der ikke direkte ville røbe sin alder, men på den anden side heller ikke ville være uforskammet og nægte at svare, da hun blev spurgt, sagde hun: - Min alder om tre år ganget med 3, minus min alder for tre år siden, ganget med 3, giver min alder i dag. Hvor gammel er hun? 2: Vi stoppede en lastbil på parkeringspladsen. På ladet af lastbilen stod 7 mænd og rystede i bukserne over at blive stoppet. De viste sig at være kattefængere - Hver mand havde 7 sække, og i hver sæk var der 7 store katte. Hver kat har 7 små killinger, og hver kat har 4 ben...! Nu er det store spørgsmål: Hvor mange ben er der på ladet af lastbilen?
Kan I regne det ud?
1: En pige, der ikke direkte ville røbe sin alder, men på den anden side heller ikke ville være uforskammet og nægte at svare, da hun blev spurgt, sagde hun: - Min alder om tre år ganget med 3, minus min alder for tre år siden, ganget med 3, giver min alder i dag. Hvor gammel er hun?
2: Vi stoppede en lastbil på parkeringspladsen. På ladet af lastbilen stod 7 mænd og rystede i bukserne over at blive stoppet. De viste sig at være kattefængere - Hver mand havde 7 sække, og i hver sæk var der 7 store katte. Hver kat har 7 små killinger, og hver kat har 4 ben...! Nu er det store spørgsmål: Hvor mange ben er der på ladet af lastbilen?
1: 18 år
2: 14 ben
Tildes mor skriver: jeg vil gætte på 18 år og så vil jeg sige at det må være 210 ben.
jeg vil gætte på 18 år
og så vil jeg sige at det må være 210 ben.
Nr 1 er rigtig
Kongmulle skriver: 18 år 10990 ben
18 år
10990 ben
Zafir skriver: 9618 ben er mit gæt... Det andet har jeg ikke hjerne til nu. men de 18 år som er gættet på er sikkert rigtigt.
9618 ben er mit gæt... Det andet har jeg ikke hjerne til nu. men de 18 år som er gættet på er sikkert rigtigt.
Nr. 1 Tæt på
Nr. 2
Kofoed. skriver: 18 år og 14 ben, skal nok uddybe hvorfor, hvis du vil vide det
18 år og 14 ben, skal nok uddybe hvorfor, hvis du vil vide det
Nr. 1 er rigtig
Nr. 2 forkert, men jow du må gerne uddybe
Tøsen* skriver: Den første kendte jeg, og mit "gæt" er også 18 år Nr. 2 er jeg vist slet ikke enig i med nogen herinde, men mit bud på altså være 1568 ben. :-)
Den første kendte jeg, og mit "gæt" er også 18 år Nr. 2 er jeg vist slet ikke enig i med nogen herinde, men mit bud på altså være 1568 ben. :-)
Nr. 2 er forkert
Camulla skriver: Jeg tror hun er 9 år... 3 x 3 = 9 - 6 = 3 x 3 = 9
Jeg tror hun er 9 år...
3 x 3 = 9 - 6 = 3 x 3 = 9
Nej det er forkert
Sara_S skriver: Den røde del passer ikke helt, hvis det skal være pigens " alder om tre år ganget med 3" Jeg er total håbløs med sådan noget, men når man regner det ud, så lyder 18 år som et meget godt bud Det med kattene... tjah, der er sikket et fidus et el. andet sted og er ret sikker på at løsningen er meget nemmere end det man umiddelbart tror men hvis jeg skal prøver at regne det ud så... 7 sække x 7 katte= 49 katte x 4 ben= 196 ben 49 katte x 7 killinger = 343 killinger x 4 ben= 1372 ben + 196 ben = 1568 ben i alt puha...
Den røde del passer ikke helt, hvis det skal være pigens " alder om tre år ganget med 3"
Jeg er total håbløs med sådan noget, men når man regner det ud, så lyder 18 år som et meget godt bud
Det med kattene... tjah, der er sikket et fidus et el. andet sted og er ret sikker på at løsningen er meget nemmere end det man umiddelbart tror
men hvis jeg skal prøver at regne det ud så...
7 sække x 7 katte= 49 katte x 4 ben= 196 ben
49 katte x 7 killinger = 343 killinger x 4 ben= 1372 ben + 196 ben = 1568 ben i alt puha...
Jep 18 år er rigtig
Nr 2. er forkert
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128