Hvad tror I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.765 visninger
48 svar
0 synes godt om
16. april 2012

Becks

Kan I regne det ud?

1: En pige, der ikke direkte ville røbe sin alder, men på den anden side heller ikke ville være uforskammet og nægte at svare, da hun blev spurgt, sagde hun: - Min alder om tre år ganget med 3, minus min alder for tre år siden, ganget med 3, giver min alder i dag. Hvor gammel er hun?

2: Vi stoppede en lastbil på parkeringspladsen. På ladet af lastbilen stod 7 mænd og rystede i bukserne over at blive stoppet. De viste sig at være kattefængere - Hver mand havde 7 sække, og i hver sæk var der 7 store katte. Hver kat har 7 små killinger, og hver kat har 4 ben...!
Nu er det store spørgsmål: Hvor mange ben er der på ladet af lastbilen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2012

Lisbeth1985

Der er 14 ben:-) Katte har jo poter:-) Eller?!

Anmeld

16. april 2012

Becks

Lisbeth1985 skriver:

Der er 14 ben:-) Katte har jo poter:-) Eller?!

Nej poterne er deres fødder

Anmeld

16. april 2012

Michala

1. 18 år gammel

2. 1386 ben

Er det rigtigt??

Anmeld

16. april 2012

mariamiss6

Becks skriver:

Kan I regne det ud?

1: En pige, der ikke direkte ville røbe sin alder, men på den anden side heller ikke ville være uforskammet og nægte at svare, da hun blev spurgt, sagde hun: - Min alder om tre år ganget med 3, minus min alder for tre år siden, ganget med 3, giver min alder i dag. Hvor gammel er hun?

2: Vi stoppede en lastbil på parkeringspladsen. På ladet af lastbilen stod 7 mænd og rystede i bukserne over at blive stoppet. De viste sig at være kattefængere - Hver mand havde 7 sække, og i hver sæk var der 7 store katte. Hver kat har 7 små killinger, og hver kat har 4 ben...!
Nu er det store spørgsmål: Hvor mange ben er der på ladet af lastbilen?

Okay, jeg gætter på pigen er 18 år gammel.....

Det der regnestykke med en milliard katte, er jo fuldstændig sindssygt lol.. Det vokser og vokser jo mere jeg tænker her..... Jeg kan SLET ikke regne ud hvor mange ben det er.. Jeg har sgu endnu ikke regnet ud hvor mange katte det er lol....

Anmeld

16. april 2012

mariamiss6

poterne er deres fødder

Æhm, jeg gav den lige endnu et forsøg.... Og for ligesom at demonstrere hvordan regnestykket bare voksede og voksede for mig, så er mit nuværende resultat altså 9618 ben.... 

Mit midt i mellem gæt er 1386....

Og jeg startede på vidst nok 238 lol.....

Og jeg har endnu ikke engang regnet ud hvorfor det ene tal er mere logisk, og rigtigt end det andet lol....

Jeg kan i øvrigt stadig ikke blive enig med mig selv om hvor mange katte der er 

Anmeld

16. april 2012

Tildes mor

jeg vil gætte på 18 år 

og så vil jeg sige at det må være 210 ben.

Anmeld

16. april 2012

Kongmulle

18 år 

10990 ben

Anmeld

16. april 2012

Zafir

9618 ben er mit gæt...

Det andet har jeg ikke hjerne til nu. men de 18 år som er gættet på er sikkert rigtigt.

Anmeld

16. april 2012

Kofoed.

18 år og 14 ben, skal nok uddybe hvorfor, hvis du vil vide det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.