Hvad tror I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2012

**Ønskebabyen

Becks skriver:

Kan I regne det ud?

1: En pige, der ikke direkte ville røbe sin alder, men på den anden side heller ikke ville være uforskammet og nægte at svare, da hun blev spurgt, sagde hun: - Min alder om tre år ganget med 3, minus min alder for tre år siden, ganget med 3, giver min alder i dag. Hvor gammel er hun?

2: Vi stoppede en lastbil på parkeringspladsen. På ladet af lastbilen stod 7 mænd og rystede i bukserne over at blive stoppet. De viste sig at være kattefængere - Hver mand havde 7 sække, og i hver sæk var der 7 store katte. Hver kat har 7 små killinger, og hver kat har 4 ben...!
Nu er det store spørgsmål: Hvor mange ben er der på ladet af lastbilen?

Den første kendte jeg, og mit "gæt" er også 18 år

Nr. 2 er jeg vist slet ikke enig i med nogen herinde, men mit bud på altså være 1568 ben. :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2012

Camulla

Becks skriver:

Kan I regne det ud?

1: En pige, der ikke direkte ville røbe sin alder, men på den anden side heller ikke ville være uforskammet og nægte at svare, da hun blev spurgt, sagde hun: - Min alder om tre år ganget med 3, minus min alder for tre år siden, ganget med 3, giver min alder i dag. Hvor gammel er hun?

2: Vi stoppede en lastbil på parkeringspladsen. På ladet af lastbilen stod 7 mænd og rystede i bukserne over at blive stoppet. De viste sig at være kattefængere - Hver mand havde 7 sække, og i hver sæk var der 7 store katte. Hver kat har 7 små killinger, og hver kat har 4 ben...!

Jeg tror hun er 9 år...

3 x 3 = 9 - 6 = 3 x 3 = 9

Anmeld

16. april 2012

Sara_S

Jeg tror hun er 9 år...

3 x 3 = 9 - 6 = 3 x 3 = 9

Den røde del passer ikke helt, hvis det skal være pigens " alder om tre år ganget med 3" 

Jeg er total håbløs med sådan noget, men når man regner det ud, så lyder 18 år som et meget godt bud 

Det med kattene... tjah, der er sikket et fidus et el. andet sted  og er ret sikker på at løsningen er meget nemmere end det man umiddelbart tror 

men hvis jeg skal prøver at regne det ud så...

7 sække x 7 katte= 49 katte x 4 ben= 196 ben

49 katte x 7 killinger = 343 killinger x 4 ben= 1372 ben + 196 ben = 1568 ben i alt   puha... 

Anmeld

16. april 2012

_-Kathrine-_

Vil mene der er 14 ben på ladet eftersom at kattene er i sækkene og ikke står på det??

Og pigen er 18

Anmeld

16. april 2012

Dot D

Der er 1582 ben på laddet af bilen. Pigen må være 18 år

Anmeld

16. april 2012

Miin'Baby'Mus

Becks skriver:

Kan I regne det ud?

1. -3 og +3 må egentligt gå ud med hinanden og det efterlader 3x3= 9 år. Men er egentligt ret usikker pga af måden det er sat op på.

2. Det kan godt være at der er 7 sækker, men det har jo intet med ben at gøre.

Der er 7 katte = 7x4 = 28
Der er 7 killinger til hver kat = 7x7x4 = 196
Der er 7 mænd = 7x2 = 14

28+196+14 = 238 ben. 

Anmeld

16. april 2012

Pikku Myy

Kongmulle skriver:

18 år 

10990 ben

Den er jeg med på

Anmeld

16. april 2012

Pikku Myy

Med mindre det er et trick-spørgsmål, hvor kattene ikke er på ladet eller lignenede, vil jeg sige løsningen er som følger:

Antal ben - mænd = 7*2 = 14

Antal ben - katte = 7 (mænd) * 7 (sække) * 7 (katte) *4 = 1372

Antal ben - killinger = 7 (mænd) * 7 (sække) * 7 (katte) * 7 (killinger) * 4 = 9604

Antal ben -ialt = 14+1372+9604 = 10990 ben

Anmeld

16. april 2012

Becks

Michala skriver:

1. 18 år gammel

2. 1386 ben

Er det rigtigt??

Nr 1 er rigtig

Anmeld

16. april 2012

Becks

mariamiss6 skriver:

Okay, jeg gætter på pigen er 18 år gammel.....

Det der regnestykke med en milliard katte, er jo fuldstændig sindssygt lol.. Det vokser og vokser jo mere jeg tænker her..... Jeg kan SLET ikke regne ud hvor mange ben det er.. Jeg har sgu endnu ikke regnet ud hvor mange katte det er lol....

Jep 18 er rigtigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.