Øjenbetændelse på 15. dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2012

lukasmor

Zeus skriver:

Og det forstår jeg som sådan heller ikke, for ingen af os andre i hustanden har fået det? På trods af, at øjenbetændelsen har været der i hele 15 dage.. Burde det næsten ikke have smittet mindst én af os andre også, når det nu smitter så meget?

Jo det er utroligt men vær i bare glade for dét!
I har jo også muligvis tænkt endnu mere over ikke at pille sig i øjet osv. efter hun har fået det. Min kæreste slap også trods vi 2 andre havde det så længe til sammen men det er jo så også fordi vi tænkte over det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2012

Lusi

Jeg har øjenbetændelse nu mit øje er helt rødt og føles som om det enten er ved at springe eller at jeg har glasskår i.. Jeg får kloramfenikol dråber i 6 gange om dagen.. Har haft det siden i foregårs nat, og startede på dråberne igår formiddags. Er allerede blevet betydeligt bedre..

Anmeld

16. april 2012

Kvist

Zeus skriver:

Hun er 1 år og 5 mdr?

Hm, tror det er noget de har fra fødsel så hvis i først bøvler med det nu tror jeg ikke det er en tilstoppet tårekanal.. Men er ikke sikker..

Anmeld

16. april 2012

Mother-love

Pikku Myy skriver:

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår: Er det ikke antibiotika I behandler med? Eller har I et eller andet vidundermiddel I vil dele?

Jo det salve vi skulle dryppe hendes øjne med var med antibiotika i. Vi fik så afvide at vi godt måtte dryppe tre gange de første par dage. Og imellem det, når der sad meget snask. Så bruge vi saltvand til at holde øjet rent samt vatrondeller. Husk aldrig at brug det samme stykke i begge øjne.

Anmeld

16. april 2012

ESV

Zeus skriver:

Vi bruger begge dele.. Først de almindelige saltvandsdråber, som vi renser øjnene med, og derefter salven fra lægen

det vi bruger er ikke saltvand. Men øjendråber mod betændelse, du kan få det både som salve og dråber herhjemme virker dråberne bare bedst. 

Anmeld

17. april 2012

Pikku Myy

michelledam skriver:

Jo det salve vi skulle dryppe hendes øjne med var med antibiotika i. Vi fik så afvide at vi godt måtte dryppe tre gange de første par dage. Og imellem det, når der sad meget snask. Så bruge vi saltvand til at holde øjet rent samt vatrondeller. Husk aldrig at brug det samme stykke i begge øjne.

Ahh, sådan gør vi også. Det var mere fordi dit indlæg lød som om du stoppede behandlingen når hun ikke længere havde symptomer efter 4-5 dage, og så tænkte jeg at det måtte være noget andet

Anmeld

17. april 2012

Mother-love

Pikku Myy skriver:

Ahh, sådan gør vi også. Det var mere fordi dit indlæg lød som om du stoppede behandlingen når hun ikke længere havde symptomer efter 4-5 dage, og så tænkte jeg at det måtte være noget andet

Jo vi stoppede dagen efter hun ikke havde mere snask i øjnene. Og det har ikke været der siden. Men tænker det nok også har meget at sige hvor hårdt de er ramt. Selvom jeg nu synes isabella var hårdt ramt. Hun lignede en bokser, der lige havde været i ringen, i 2-3 dage.

Anmeld

17. april 2012

Pikku Myy

michelledam skriver:

Jo vi stoppede dagen efter hun ikke havde mere snask i øjnene. Og det har ikke været der siden. Men tænker det nok også har meget at sige hvor hårdt de er ramt. Selvom jeg nu synes isabella var hårdt ramt. Hun lignede en bokser, der lige havde været i ringen, i 2-3 dage.

Nu ved jeg ikke hvad du har fået at vide af jeres læge, men man skal altid tage hele den antibiotikakur der er blevet ordineret. Andet kan resultere i resistente bakterier...

Men nu forstår jeg bedre hvorfor jeg blev forvirret...

Anmeld

18. april 2012

Mother-love

Pikku Myy skriver:

Nu ved jeg ikke hvad du har fået at vide af jeres læge, men man skal altid tage hele den antibiotikakur der er blevet ordineret. Andet kan resultere i resistente bakterier...

Men nu forstår jeg bedre hvorfor jeg blev forvirret...

Hmmm okay. Nej det fik vi ikke afvide vi fik heller ikke afvide,chvor lange tid vi skulle bruge det. Så vi tænkte at vi bare ville bruge det til det var væk. Men det ville da også være mega monster længe vi skulle bruge det så. For vi har da stadig mega meget tilbage i den tube. Nå men det er jo ikke kommet tilbage så det er jo godt

Anmeld

18. april 2012

Zeus

UPDATE:

Vi var ved lægen, og fik ellers af vide, at vi bare skulle stoppe med behandlingen, fordi hun ikke havde røde øjne.. Men da hun skulle lytte til hendes lunger (hun har AB) sneg hun sig lige til at kigge nærmere på øjnene, og de var lidt røde alligevel.. Så vi fik en anden slags på recept, men der har faktisk ikke været noget snask siden i mandags, hvor vi var ved lægen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.