Øjenbetændelse på 15. dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2012

Maja88

er hun forkølet?==

forkølelse kan godt komme ud af øjet ved de små

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2012

Zeus

Hun havde sammenklistrede øjenlåg de første par nætter, hun var desuden helt hævet om mandagen, hvor vi så kontaktede lægen.. Vi drypper med de der saltvandsdråber nede fra apoteket, inden hun får salven fra lægen.. Hun har lige været syg og forkølet, men er det ikke længere

Anmeld

15. april 2012

lukasmor

HJÆLP!

Hvor længe havde jeres børn øjenbetændelse? Cajsa har nu haft det siden første lørdag i påskeferien, og hun har det stadig

Hendes øjne klistrer ikke sammen mere, men det grønne pus er der stadig flere gange om dagen, og der kommer også mere når vi er udenfor, eller hvis hun græder De er ikke hævede, eller røde, der er bare det der grønne pus hele tiden

Åh stakkel!

Både min søn og jeg selv har lige haft det - det er frygteligt!

Min søn havde det i 3-4 dage og jeg selv havde det i 8-9 dage.

Vi skyllede hans øjne med saltvand og brugte bakteriedræbende sæbe til hænderne da det jo smitter som bare pokker!! Det gik ret hurtigt væk efter vi skyllede i det saltvand.

Håber snart det er på retur! God bedring med hende..

Anmeld

15. april 2012

Zeus

Lukasmor skriver:

Åh stakkel!

Både min søn og jeg selv har lige haft det - det er frygteligt!

Min søn havde det i 3-4 dage og jeg selv havde det i 8-9 dage.

Vi skyllede hans øjne med saltvand og brugte bakteriedræbende sæbe til hænderne da det jo smitter som bare pokker!! Det gik ret hurtigt væk efter vi skyllede i det saltvand.

Håber snart det er på retur! God bedring med hende..

Og det forstår jeg som sådan heller ikke, for ingen af os andre i hustanden har fået det? På trods af, at øjenbetændelsen har været der i hele 15 dage.. Burde det næsten ikke have smittet mindst én af os andre også, når det nu smitter så meget?

Anmeld

15. april 2012

Sara.

Zeus skriver:

HJÆLP!

Hvor længe havde jeres børn øjenbetændelse? Cajsa har nu haft det siden første lørdag i påskeferien, og hun har det stadig

Hendes øjne klistrer ikke sammen mere, men det grønne pus er der stadig flere gange om dagen, og der kommer også mere når vi er udenfor, eller hvis hun græder De er ikke hævede, eller røde, der er bare det der grønne pus hele tiden

Det har vi også døjet med herhjemme...

Man siger normalt at hvis det er pga. snot så smitter det ikke + øjnene bliver ikke så røde, hævede og sådan.

Man kan få noget forskelligt til at tage øjenbetændelsen. Min søn fik noget sidst, og da der var gået en uge uden ændring ordinerede lægen noget andet til os, og så gik det væk efter 2 dage.

Ofte kommer børn i behandling, da man ikke altid ved hvilken slags øjenbetændelse det er (hvis man ikke bliver tjekket ved lægen) og fordi mange institutioner har en regel om at børn først må komme i institution når barnet er i behandling for øjenbetændelsen

Anmeld

15. april 2012

ESV

Zeus skriver:

Ja, hun har fået sådan noget salve nede fra lægen, 2 gange om dagen siden om mandagen

Alså vi bruger altid dråber og det tager max 7 dage så er det pist væk den ene gang vi fik en salve måtte vi efter ca 6 dage skifte til dråber fordi det overhovedet ikke blev bedre..

Anmeld

15. april 2012

Sara.

Zeus skriver:

Og det forstår jeg som sådan heller ikke, for ingen af os andre i hustanden har fået det? På trods af, at øjenbetændelsen har været der i hele 15 dage.. Burde det næsten ikke have smittet mindst én af os andre også, når det nu smitter så meget?

Til det med smitte...

Mine børn har haft "rigtig" øjenbetændelse, men alligevel ikke smittet os....

Vi skal jo gnide os i øjenene med det.... så det kan godt la sig gøre...

når hun har haft det så lang tid, så tror jeg ikke det er pga. snot.. så var det gået over...

Anmeld

15. april 2012

Zeus

Sara. skriver:

Det har vi også døjet med herhjemme...

Man siger normalt at hvis det er pga. snot så smitter det ikke + øjnene bliver ikke så røde, hævede og sådan.

Man kan få noget forskelligt til at tage øjenbetændelsen. Min søn fik noget sidst, og da der var gået en uge uden ændring ordinerede lægen noget andet til os, og så gik det væk efter 2 dage.

Ofte kommer børn i behandling, da man ikke altid ved hvilken slags øjenbetændelse det er (hvis man ikke bliver tjekket ved lægen) og fordi mange institutioner har en regel om at børn først må komme i institution når barnet er i behandling for øjenbetændelsen

Nå for pokker

Vil give lægen et ring i morgen tidlig så

Anmeld

15. april 2012

Zeus

ESV skriver:

Alså vi bruger altid dråber og det tager max 7 dage så er det pist væk den ene gang vi fik en salve måtte vi efter ca 6 dage skifte til dråber fordi det overhovedet ikke blev bedre..

Vi bruger begge dele.. Først de almindelige saltvandsdråber, som vi renser øjnene med, og derefter salven fra lægen

Anmeld

15. april 2012

Zeus

Tak for svar allesammen, vil ringe til lægen i morgen, og høre hvad de siger til det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.