Mettefpigen skriver:
Da min mor blev overfaldet fik jeg en masse breve/beskeder, og det var jeg rigtig glad for.... Jeg svarede ikk på nogle af dem for det kunne jeg slet ikk.... Men der var skrevet f.eks at de var kede hvad der var sket, og det var helt utænkeligt, at de tænkte meget på os, at de bad til at hun ville overleve og blive helt rask igen og at hvis jeg havde brug for hjælp på nogle som helst måde så skulle jeg bare kontakte dem...
Men vil også sige at du ikk skal købe blomster, så hellere købe noget hun kan bruge eller spise.... Noget som i måske ved hun lide... Det kunne måske også være musik som hun kan hører, eller en film hun kan se på computeren.... Men skriv evt også et brev til og ikk kun til hendes forældre, det varmer også for hende.... Det ved jeg fra min mor af....

Jeg ville også henvende mig til pigen selv. Hun er ikke død, og både hun og forældrene kan have brug for et signal om, at I ved, hun stadig er der - at I ikke opfatter hende som en, man sørger over, men en, man føler med. Hun kan meget vel føle, at hendes liv er forbi, og jeg tror, det er vigtigt med en markering af, at man ved, hun er her endnu.
Anmeld