Hvad fanden siger man? :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.876 visninger
20 svar
0 synes godt om
14. april 2012

Zafir

Det er lige gået op for mig, at det den pige der er blevet lam fra livet og ned i kbh efter fald fra Dronning Louises bro i kbh er nogen af vores vikingevenners datter. En pige vi kender godt og har kendt i 8-10 år...

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-49641866:la mmet-pige-skal-selv-bevise-kbhs-skyld.html

Vi har ikke hørt det fra dem, men de har sikkert haft nok at gøre, med alt det familien oplever for tiden.

Jeg har bare helt ondt i maven og jeg har lyst til at skrive til dem og sige noget... men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive.
hvad kan man dog sige i sådan en situation?
Jeg ved godt at det er lige så frygteligt, når det er en man ikke kender, men det kommer bare pludselig mega tæt på - når det er en man kender.

Jeg tænker på at Idun bliver 14 år og det sker altid for naboen. Men nu skete det så for nogen vi kender. Gode bekendte - ikke tætte venner...

Fuck hvor er det bare uretfærdigt.

Jeg blev så forfærdet da jeg hørte historien i tv den anden dag - at kbhs kommune bare render fra sit ansvar. Og nu kender man dem der sidder i kampen.

Av min mave

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2012

AnneP

Zafir skriver:

Det er lige gået op for mig, at det den pige der er blevet lam fra livet og ned i kbh efter fald fra Dronning Louises bro i kbh er nogen af vores vikingevenners datter. En pige vi kender godt og har kendt i 8-10 år...

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-49641866:la mmet-pige-skal-selv-bevise-kbhs-skyld.html

Vi har ikke hørt det fra dem, men de har sikkert haft nok at gøre, med alt det familien oplever for tiden.

Jeg har bare helt ondt i maven og jeg har lyst til at skrive til dem og sige noget... men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive.
Jeg ved godt at det er lige så frygteligt, når det er en man ikke kender, men det kommer bare pludselig mega tæt på - når det er en man kender.

Jeg tænker på at Idun bliver 14 år og det sker altid for naboen. Men nu skete det så for nogen vi kender. Gode bekendte - ikke tætte venner...

Jeg blev så forfærdet da jeg hørte historien i tv den anden dag - at kbhs kommune bare render fra sit ansvar. Og nu kender man dem der sidder i kampen.

Av min mave

Puhhh hvor forfærdeligt!

ang kortet så kan det gøres meget kort og præsis!

"vi tænker på jer"  (evt + i denne svære tid)
Og så jeres navne!

syntes det siger Alt!

(bare lige et lille obs: hvis i sender blomster så overvej et blomstergavekort istedet, Familien har højst sansynligt et hjem og en stue på hospitalet der ligner en blomsterhandel!)

Anmeld

14. april 2012

Muhmi

Årh, det er så trist når sådan noget sker...

Men for at svare på dit sprgsmål, så tror jeg ikke at du behøver at skrive noget til dem.. Lige nu har det så svært oppe i deres hoveder at, din medfølelse sikkert vil gå enten ubemærket hen eller blive tilsidesat fordi de netop har så meget at tænke på lige nu... De er i en sorgprocces og ja, det hjælper at snakke om tingene...

Men desværre (Dette er min egen holdning) synes jeg at der er tendens til at mange "bekendte" som egentlig ikke har vist yderst meget interesse i folks liv før en krise har ramt dem, lige pludselig dukker op fra det skjulte og skal have en del af sorgen....

Det er ikke det jeg siger du gør, men det kan føles MEGET overvældende når man i forvejen er i stor krise og sorg derhjemme.. Alle de opringninger og ting man skal tænke på, kan bare blive alt alt for meget... Måske du skulle vente en lille måneds tid når den værste panik er gået over og så skrive et medfølende brev eller give dem et kald og høre om de er ok og om de har behov for at snakke om det, for så er du der...

Håber ikke du tager dette negativt, for det er det ikke

Anmeld

14. april 2012

Zafir

Muhmi skriver:

Årh, det er så trist når sådan noget sker...

Men for at svare på dit sprgsmål, så tror jeg ikke at du behøver at skrive noget til dem.. Lige nu har det så svært oppe i deres hoveder at, din medfølelse sikkert vil gå enten ubemærket hen eller blive tilsidesat fordi de netop har så meget at tænke på lige nu... De er i en sorgprocces og ja, det hjælper at snakke om tingene...

Men desværre (Dette er min egen holdning) synes jeg at der er tendens til at mange "bekendte" som egentlig ikke har vist yderst meget interesse i folks liv før en krise har ramt dem, lige pludselig dukker op fra det skjulte og skal have en del af sorgen....

Det er ikke det jeg siger du gør, men det kan føles MEGET overvældende når man i forvejen er i stor krise og sorg derhjemme.. Alle de opringninger og ting man skal tænke på, kan bare blive alt alt for meget... Måske du skulle vente en lille måneds tid når den værste panik er gået over og så skrive et medfølende brev eller give dem et kald og høre om de er ok og om de har behov for at snakke om det, for så er du der...

Håber ikke du tager dette negativt, for det er det ikke

Det er svært at forklare hvad vores forhold er til dem. 'Vikingevenner', som vi ser rigtig meget i sæsonen om sommeren, men resten af året ses vi ikke særlig meget.

Så ja - jeg forstår hvad du mener - men i denne henseende, så vil jeg sige, at vi er inde for den cirkel, hvor man bør sige noget.

Anmeld

14. april 2012

Zafir

AnneP skriver:

Puhhh hvor forfærdeligt!

ang kortet så kan det gøres meget kort og præsis!

"vi tænker på jer"  (evt + i denne svære tid)
Og så jeres navne!

syntes det siger Alt!

(bare lige et lille obs: hvis i sender blomster så overvej et blomstergavekort istedet, Familien har højst sansynligt et hjem og en stue på hospitalet der ligner en blomsterhandel!)

Ja - det er nok sådan man kan skrive.

Anmeld

14. april 2012

Mumto3

JEg synes helt klart at du skal skrive. Det er netop i sådan en situation at man har brug for at høre der er nogen der tænker på en, og gerne vil  hjlælpe (også selvom man overhvoedet ikke kan gøre nogen forskel).

Du behøver ikke skrive meget, bare lige som du har det. Jeg føler med jer, fik helt ondt i maven da det gik op for mig at det var jeres dejlige pige der var kommet til skade. Vi tænker på jer! Vi vil rigtig gerne hjælpe hvis der er noget vi kan gøre!

Den slags luner altid og det har man brug for i sådan en situation.

Anmeld

14. april 2012

serinasmor

hmmm ....

Jeg ved ikke hvad jeg ville sige ...

tror jeg ville sende en buket med teksten - Vi tænker på jer - kontakt os hvis i får brug for noget ...

og næste sommer ville jeg så pimpe kørestolen vikingestyle ... hvis pigen går op i det selvfølgelig ... ved i har remedjerne eller kan skaffe det

Anmeld

14. april 2012

Becks

Zafir skriver:

Av min mave

Åh hvor forfærdeligt

Jeg tror jeg skrive noget lig med, hvor ked af det jeg var på deres vegne, at jeg tænker på dem.. Og hvis vi kunne gøre noget, så måtte de endelig sige til...

Og så måske et eller andet til pigen

Anmeld

14. april 2012

blomst84

Da min far for 2 år siden faldt ned for et træ og brækkede ryggen, og er lam fra navlen og ned, kan jeg huske han sagde at alle de blomster der blev sendt var ligesom en begravelse.... Altså hans egen begravelse.... Men jeg ville sende familien et kort med tekste. " i har vores dybeste medfølelse i denne svære tid, ingen ord kan beskrive jeres situation, men vi tænker på jer og sender mange varme tanker" også måske en lille gave til pigen... Noget hun kan bruge/ lege med så hun ikke føler sig alt for begravet i blomster som alligevel visner ;j

Anmeld

14. april 2012

Muhmi

Zafir skriver:

Det er svært at forklare hvad vores forhold er til dem. 'Vikingevenner', som vi ser rigtig meget i sæsonen om sommeren, men resten af året ses vi ikke særlig meget.

Så ja - jeg forstår hvad du mener - men i denne henseende, så vil jeg sige, at vi er inde for den cirkel, hvor man bør sige noget.

Okay.. Jamen så ville jeg mene at et simpelt, "Vi er her hvis i har brug for os, lige meget hvornår" Ville være på sin plads..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.