Da jeg var på revalidering fik jeg af vide jeg havde 40 ugers barsel og på kontanthjælp havde man 46 uger. Heldigvis færdiggjorde jeg min uddannelse, mens jeg var på barsel så jeg fik 46 ugers barsel alligevel. 
Men giver dig helt ret, de er bare så små endnu inden de er et år. Selv har jeg valgt at søge et tilskud til pasning af mit eget barn i et halvt år længere, så han først er halvandet år når han skal i institution. Det kræver dog at man kan klare det økonomisk da tilskuddet jo ikke er enormt, men dog et fint tilbud og forskelligt fra kommune til kommune. Heller ikke alle kommuner har ordningen da de kun har det der, hvor det ikke er en udgift for dem. De sparer jo også lidt penge på at betale til den instution barnet skule være gået i. Men i nogen tilfælde ville forældrene være gået hjemme alligevel og så kommer det til at koste kommunerne at de også søger tilskuddet.
Men som sagt synes jeg også det er tidligt at sende dem afsted og vi er også et af de lande der er hurtigst ude med at sende vores børn i institution. Man sir jo at barnet først er virkeligt rustet til det mellem halvandet og to år og at vuggestuer er lavet for forældrenes og samfundets skyld. Derfor skal der jo nok være børn der er helt ok med at komme afsted i den alder, men jeg synes selv det er for tidligt og vælger så at gå i legestuer til daglig i stedet.
Anmeld