barsel ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2012

132319

Jeg havde 10½ måneder og var på dagpenge og syntes det var mere end rigeligt.

Faktisk var jeg ret ked af at jeg ikke kørte min datter ind i vuggestue før jeg gjorde, da hun var SÅ svær at køre ind hvor imod det absolut ingen sag var med min søn da han var 8 måneder (Jeg var på SU og havde 6 måneders barsel + sommerferie)

Jeg synes det er fair nok at man ikke får lov til at gå hjemme i længere tid når man får understøttelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2012

hoejlund

Profilbillede for hoejlund
Mira0911 skriver:

Gælder den ferie regel efter endt barsel? 

Ja, hvis man har været på kontanthjælp i 12 sammenhængende måneder. Så skulle den gerne gøre.
Så vidt jeg har forstået på den dame på kommunen jeg snakkede med.

Anmeld

14. april 2012

KarinaBF

Miia90 skriver:

min barsel startede d. 11.10-11

hvornår er den slut ??

mia

De fleste kommuner har på deres hjemmeside et sted hvor man kan logge sig ind og se hvor langt der er tilbage af ens barsel.

Så prøv at gå der ind !

Anmeld

14. april 2012

Annette A

Da jeg var på revalidering fik jeg af vide jeg havde 40 ugers barsel og på kontanthjælp havde man 46 uger. Heldigvis færdiggjorde jeg min uddannelse, mens jeg var på barsel så jeg fik 46 ugers barsel alligevel.

Men giver dig helt ret, de er bare så små endnu inden de er et år. Selv har jeg valgt at søge et tilskud til pasning af mit eget barn i et halvt år længere, så han først er halvandet år når han skal i institution. Det kræver dog at man kan klare det økonomisk da tilskuddet jo ikke er enormt, men dog et fint tilbud og forskelligt fra kommune til kommune. Heller ikke alle kommuner har ordningen da de kun har det der, hvor det ikke er en udgift for dem. De sparer jo også lidt penge på at betale til den instution barnet skule være gået i. Men i nogen tilfælde ville forældrene være gået hjemme alligevel og så kommer det til at koste kommunerne at de også søger tilskuddet.

Men som sagt synes jeg også det er tidligt at sende dem afsted og vi er også et af de lande der er hurtigst ude med at sende vores børn i institution. Man sir jo at barnet først er virkeligt rustet til det mellem halvandet og to år og at vuggestuer er lavet for forældrenes og samfundets skyld. Derfor skal der jo nok være børn der er helt ok med at komme afsted i den alder, men jeg synes selv det er for tidligt og vælger så at gå i legestuer til daglig i stedet.

Anmeld

14. april 2012

Miia90

KarinaBF skriver:

De fleste kommuner har på deres hjemmeside et sted hvor man kan logge sig ind og se hvor langt der er tilbage af ens barsel.

Så prøv at gå der ind !

det må jeg lige gøre TAK

Anmeld

14. april 2012

KarinaBF

Miia90 skriver:

det må jeg lige gøre TAK

Velbekom

Det gjorde jeg da jeg ikke vidste hvornår min sluttede !

og jeg var på dagpenge

Anmeld

14. april 2012

Miia90

KarinaBF skriver:

Velbekom

Det gjorde jeg da jeg ikke vidste hvornår min sluttede !

og jeg var på dagpenge

kan desværre ikk finde noget på næstved kommuneshjemmeside :/

men har fået afvide den slutter 25 sep. bare så tideligt. Min datter skal ind og have ordnet hænder. hun er født på 6 fingere på begge hænger for hendes 2 ringe fingere er voksede sammen. de vil gå ind og fjerne en finger på hver. og også har hun også lige en lilletå mere på venste fod de også gerne vil fjerne. de vil starte når hun er omkring 1år. puha. har bare brug for at være hos hende

Anmeld

14. april 2012

Mira0911

hoejlund skriver:

Ja, hvis man har været på kontanthjælp i 12 sammenhængende måneder. Så skulle den gerne gøre.
Så vidt jeg har forstået på den dame på kommunen jeg snakkede med.

Okey, så det vil sige når min barsel slutter d. 7. august kan jeg holde ferie derefter? Har været på kontanthjælp siden 2008.... 

Hmm... Det må stå et sted på nettet... 

Anmeld

16. april 2012

hoejlund

Profilbillede for hoejlund
Mira0911 skriver:

Okey, så det vil sige når min barsel slutter d. 7. august kan jeg holde ferie derefter? Har været på kontanthjælp siden 2008.... 

Ja, det vil det næsten, ellers prøv og ring til kommunen og hør dem ad, de vil helt sikkert kunne hjælpe dig.

Anmeld

16. april 2012

Gaia

Mira0911 skriver:

Hvis du finder svaret må du meget gerne skrive det herinde. Søger der selv samme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.