barsel ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2012

Kofoed.

Min startede 21 august og skulle være sluttet 5 august, hvis jeg ikke havde afsluttet før og peter overtog, hvor der var 3 dages overlap. Begge på kh.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2012

Miia90

DAs mor skriver:

Jeg har en fast stilling som pædagog og havde altså kun 1 år (og 10 dage) fordi jeg brugte 7 ugers ferie på at forlænge den ;-) - jeg synes nemlig også det var for tidligt efter 10 mdr!

jeg har lige fået ubetalt mine feriepenge da de skulle bruge inden maj men for vel noget nyt ferie til gode

Anmeld

13. april 2012

LinLin

Miia90 skriver:

jeg har lige fået ubetalt mine feriepenge da de skulle bruge inden maj men for vel noget nyt ferie til gode

Jeg overførte 4 ugers ferie, men det man måske ikke på kh....

Anmeld

13. april 2012

Miia90

DAs mor skriver:

Jeg overførte 4 ugers ferie, men det man måske ikke på kh....

jeg må undersøge det

Anmeld

13. april 2012

Mira0911

Miia90 skriver:

ja, så passer det med 46uger. men puha jeg synes bare det er tideligt

Ja synes jeg også... Meen... Min slutter jo 7. august og Lina skal først starte i dagpleje d. 13. August, så jeg skal have snakket med jobcentret og om indkøring... 

Anmeld

13. april 2012

hoejlund

Profilbillede for hoejlund

Min barsel sluttede også 2 mdr. før min søn blev 1 år, og jeg er også på kontanthjælp, så tror det passer meget godt.

Der er kommet en ny lov, ang ferie og kontanthjælp, har man været på kontanthjælp i 12 mdt, sammenhængende, for du ret til 5 ugers ferie, med kontanthjælp og med den nye lov må man gerne rejse ud af landet, hvis det er det som man vil.

Anmeld

13. april 2012

ano14316

Miia90 skriver:

min barsel startede d. 11.10-11

hvornår er den slut ??

mia

Alle har ret til 52 ugers barsel/orlov, og så kan man forlænge den med 8 eller 16 uger, men vælger man det, får man et lavere beløb udbetalt hver måned, da man ikke får en større sum penge, de bliver bare fordelt på flere mdr.

Barslen er fordelt så ledes:

4 uger før fødsel

2 uger (til far) efter fødsel

14 ugers barsel til moderen

32 uger forældreorlov, som kan deles mellem mor og far som det ønskes.

Her kan man gå ind og få overblik over ens barsel, hvor meget man har afholdt og hvor meget der er tilbage.

Anmeld

13. april 2012

Mira0911

hoejlund skriver:

Min barsel sluttede også 2 mdr. før min søn blev 1 år, og jeg er også på kontanthjælp, så tror det passer meget godt.

Der er kommet en ny lov, ang ferie og kontanthjælp, har man været på kontanthjælp i 12 mdt, sammenhængende, for du ret til 5 ugers ferie, med kontanthjælp og med den nye lov må man gerne rejse ud af landet, hvis det er det som man vil.

Gælder den ferie regel efter endt barsel? 

Anmeld

13. april 2012

Moar2011

Miia90 skriver:

jeg er desværre på kontanthjælp. de siger min barsel slutter d. 25 sep. synes bare hun er så lille næsten 10mdr( Født 8nov) synes bare alle har et år. men det har jeg jo ikk

det lyder meget rigtig med 10mdr - det havde jeg også .. 

Anmeld

13. april 2012

Mira0911

ano14316 skriver:

Alle har ret til 52 ugers barsel/orlov, og så kan man forlænge den med 8 eller 16 uger, men vælger man det, får man et lavere beløb udbetalt hver måned, da man ikke får en større sum penge, de bliver bare fordelt på flere mdr.

Barslen er fordelt så ledes:

4 uger før fødsel

2 uger (til far) efter fødsel

14 ugers barsel til moderen

32 uger forældreorlov, som kan deles mellem mor og far som det ønskes.

Her kan man gå ind og få overblik over ens barsel, hvor meget man har afholdt og hvor meget der er tilbage.

Må indrømme at jeg får ikke så meget ud af at gå ind og tjekke "dinbarsel"... Der står intet om hvor meget jeg har tilbage, der står kun hvad faderen har holdt af barsel... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.