Anonym skriver:
Hej tøser
Har lige brug for at komme ud med mine følelser. Jeg er på barsel lige i øjeblikket, har været det i godt 10 måneder efterhånden, og skal først tilbage på arbejde om 3½ måned. Misforstå mig ikke, jeg elsker min datter og jeg elsker at være så meget sammen med hende. Men NEJ hvor er jeg ensom! Og hvor er dagene lange efterhånden.. Synes overhoved ikke det er sjovt mere
Savner at være en del af et fællesskab, savner noget socialt.
Jeg har selvfølgelig veninder og sådan, men når jeg er sammen med dem, så har jeg jo min datter med. Jeg trænger bare til at have et liv VED SIDEN af det at være mor.
Jeg vil ikke dømmes for det her og få at vide at jeg skal nyde tiden med mit barn, for det ved jeg godt og det gør jeg også. Men jeg er sgu også andet end mor. Jeg er ikke særlig gammel og jeg plejede at være meget social på mit arbejde. Og jeg savner det SÅ meget!
Det der gør det hele ekstra svært er, at min kæreste også arbejder rigtig meget. Han har fået en lederstilling og jeg er rigtig stolt af ham. Men jeg har bare så svært ved at være glad på hans vegne, fordi det går ud over vores tid sammen. Det er svært at bakke noget op, som gør mig ked af det. Han kommer altid hjem enten lige til spisetid eller efter spisetid. Selvom han siger at han går tidligt fra arbejde, så sker det ikke. Og hver gang tror jeg på ham og hver gang bliver jeg skuffet.
Vi skændes så tit over det, og det er jeg også træt af.
Undskyld, men det er FANDME hårdt at gå hjemme med sit barn, alene, fra tidlig morgen og indtil ungen er puttet om aftenen. Og jeg har et barn der først sover for natten kl. 21.
Puha, det blev en lidt længere smøre. Men jeg er bare så ked af det hele tiden, jeg duer ikke til at gå hjemme, og det har jeg aldrig gjort.
Tak fordi du læste med 
Jeg har det på samme måde som dig! Jeg gider ikke være på barsel mere. Jeg mildest talt røv keder mig. Og har mistet alt overskudet. Orker dårligt at ordne småting herhjemme...
Gør det så alligevel, men skal vitterligt tage mig sammen!
Det er blevet bedre efter Lukas er startet i vuggestue. Så kan jeg have lidt mig-tid i de timer. Og har større overskud når jeg henter ham. MEN savner stadig at komme på arbejdet og snakke om andet end lortebleer...
Jeg skal starte her 1.maj, så jeg kan se en ende på det. Men hvis jeg skulle starte senere, havde jeg kontaktet pladsanvisningen og rykket behovsdatoen frem, så jeg kunne starte tidligere. Ellers ville jeg ende i en depression!
Folk kigger meget underligt på mig når jeg siger at jeg GLÆDER mig til at starte igen. Og de fleste tror slet ikke på mig... Lidt belastende 
Ville bare sige at du er ikke alene om de følelser
Min kærestes kollegas kone (ja, langt ude
) ringede til pladsanvisningen og fortalte situationen. Hun fik plads en uge efter! Så kontakt dem, hav evt SP ind over.
Mht din kæreste, må du nok give ham et ultimatium. Det er ikke ok det han gør. Han burde komme tidligere hjem for DIN skyld, og for hans eget forhold til sin datter. Hvis han ikke kan det, eller give dig nogle fri-weekender/aftener. Ja- så havde jeg nok valgt at gå. Du kommer til at blive helt slidt ned, hvis du ikke får noget aflastning. Og du får tid til at være DIG med dine venner.
Stort knus til dig!
Håber han tager sig sammen,når han kender sagens alvor!