MME nat flaske - afvænne, hvordan??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2012

Alexander&Lærke

Min datter er godt nok kun 8,5 md men jeg givet en halv lille kop alm sødmælk inden sove tid. Hun ville ikke tage en flaske da jeg stoppede med at amme, hun villle gerne ammes, men hun ville ligeså gerne kigge alle mulige steder rundt i mens, så det var mere mit behov end hendes at ligge der, så det stoppede jeg med og begyndte med et kop istedet så når hun bliver uintersseret i det, stopper jeg også er det gonat med en lille sang og så ned i sengen også plejer hun at falder i søvn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2012

Janni.

Her havde vi aftalt at vi blev ved med aften flasken (den inden sengetid) til han selv sagde stop. 

Han sagde stop for 6 dage siden  Lige før vi panikkede herhjemme, for hvordan skulle vi så putte ham? Han faldte jo for det meste i søvn til den flaske. 

Men men men, knægten overraskede os virkelig. Vi siger godnat, putter ham i sengen, giver sutten max 5 gange så sover han. De sidste 2 aftener har han fået sutten 1 gang og faldet i søvn. 

Ang. sødmælk i flasken: Vi brugte sødmælk i en lang periode. Han drak det fint uden problemer, men så begyndte han at skide midt nat..  Det gav rød bagdel, fordi han ikke gav lyd hver gang.  Vi prøvede at skifte til nan pro 3. Wupti, ingen skideri om natten. Så jeg vil ikke anbefale sødmælken. 

Anmeld

13. april 2012

Nadia&Daniel

Den lykkelige skriver:

Min datter er 13,5 mdr.
Hun har altid fået MME.. fra da hun var ca 8-9 mdr fik hun alt "rigtig" mad også kun en flaske om aftenen inden hun skal sove..
Hun får stadig den flaske til natten (90-120 ml) og jeg ved godt jeg måske burde vænne hende af med den..
Men virker som om hun synes det rart lige at ligge der hos en og falde hen med flasken.. eller i hvert fald blive helt afslappet..
Hvornår droppede i natflasken?? Min kæreste sagde vi bare kunne komme alm. mælk i.. men synes jeg har læst et sted at det ikke er godt??
Hvad gør i for at give dem lidt tryghed/hygge/afslapning inden søvnen? Som jeg kan bruge til at erstatte flasken med??

Vores Laura får godnat-flaske - hun er 18 mdr. den 25. april..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.