MME nat flaske - afvænne, hvordan??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2012

Den lykkelige

morethanperfect skriver:

Nåårh .. Jeg havde forstået på dig at det var natflasken , altså om natten ..

Hvis det bare er for at hygge , syns jeg ikke i skal gi hende den .. Så kan i gi hende en lille tår af en kop eller lign.. Hvis ikke hun viser hun VIL ha den , eller vågner om natten , så syns jeg ikke .. Men det er jo bare min mening ..

Ja jeg fik lige skrevet forkert i overskift.. det er selvfølgelig aftenflasken  altså den hun får "til natten".. hun sover igennem fra 19-7 så ingen problemer der.. det er bare den der "afslapnings tår" inden..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

Jonatansmor

Den lykkelige skriver:

Ok tak.. Men hvorfor er det at det er skidt med mælk i maven??
Altså vores sover også fra 19-7 uden at vågne så det er ikke fordi hun får mad om natten jo.. men bare den der natflaske.. hun finder ro ved den og ved ikke hvad jeg kan gøre for at erstatte..

Det er noget med fordøjelsessystemet der har bedst af ikke at være aktivt når vi sover. Plus det kan gøre meget sulten.

Jamen flasken behøver slet ikke være tryghed, se det som en nødvendighed når hun er for lille til at klare sig igennem natten. Hendes tryghed får hun igennem rutiner, at mor og far kommer når der kaldes og den uendelige tålmodighed.

Vi har en gyngestol inde på hans værelse som vi sætter os i når han er meget ked, den brugte vi også da vi vænnede ham fra natflasken. Bare det at sidde dér i mørket med dynen omkring sig kan ofte være nok til at trygheden er genskabt og barnet kan sove videre.

Natflaske er en vane, ikke kærlighed, tryghed eller en nødvendighed. Alt det giver du dit barn hver eneste dag, hele tiden.

Anmeld

12. april 2012

Den lykkelige

Maja_4000 skriver:

Giver I hende vand i flasken eller i et glas ? For Caroline flippede også ud hvis det var i en flaske

Så kan I jo synge en sang eller sådan noget .. Det gør vi bare ikke , for så liver hun helt op og ligger og klapper og sådan :b

Vores flipper bare helt ud hvis hun bare "skal ligge" hos os og tror det ville blive endnu værre hvis jeg så sang.. hun har aldrig ville ligge hos en og er ikke en putte pige.. kun når hun er syg..
Vi giver vand af glas

Anmeld

12. april 2012

Maja_4000

Den lykkelige skriver:

Vores flipper bare helt ud hvis hun bare "skal ligge" hos os og tror det ville blive endnu værre hvis jeg så sang.. hun har aldrig ville ligge hos en og er ikke en putte pige.. kun når hun er syg..
Vi giver vand af glas

Nå , så ved jeg det ikke

Ville nok tage en kold tyrker et par dage .. Hvad sker der hvis I bare ligger hende direkte i seng ?

Anmeld

12. april 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

I skal gøre lige som I synes og IKKE, hvad andre synes.

Begge mine børn var næsten 2 år før de slap flasken af sove på om aften. De fik helt almindelig mælk i den. De hyggede sig begge med den og jeg kunne ikke se noget galt i det.

Vi gør alle tingene forskelligt og det må andre folk respektere.

Anmeld

12. april 2012

Den lykkelige

Jonatansmor skriver:

Det er noget med fordøjelsessystemet der har bedst af ikke at være aktivt når vi sover. Plus det kan gøre meget sulten.

Jamen flasken behøver slet ikke være tryghed, se det som en nødvendighed når hun er for lille til at klare sig igennem natten. Hendes tryghed får hun igennem rutiner, at mor og far kommer når der kaldes og den uendelige tålmodighed.

Vi har en gyngestol inde på hans værelse som vi sætter os i når han er meget ked, den brugte vi også da vi vænnede ham fra natflasken. Bare det at sidde dér i mørket med dynen omkring sig kan ofte være nok til at trygheden er genskabt og barnet kan sove videre.

Natflaske er en vane, ikke kærlighed, tryghed eller en nødvendighed. Alt det giver du dit barn hver eneste dag, hele tiden.

Jamen du har så meget ret!!
Tror jeg vil prøve bare at ligge hende i aften uden flasken..
Vi plejer give nattøj på, børste tænder.. lege lidt i stuen.. også får hun sin kanin i hånden, kysser og vinker godnat til den som ikke putter også plejer vi gå ovenpå på hendes værelse og give hende en flaske i stolen ved siden af hendes seng.. lægge hende op når den er tømt også kaninen op til hovedet, sutten og dynen på også sige godnat..
Men måske jeg bare skal prøve lægge hende uden flasken også håbe det ikke kammer over!

Anmeld

12. april 2012

Den lykkelige

MoarHvidovre skriver:

I skal gøre lige som I synes og IKKE, hvad andre synes.

Begge mine børn var næsten 2 år før de slap flasken af sove på om aften. De fik helt almindelig mælk i den. De hyggede sig begge med den og jeg kunne ikke se noget galt i det.

Vi gør alle tingene forskelligt og det må andre folk respektere.

Ja det er rigtig.. jeg har også tænkt på om jeg skal blive ved, for det kan jo ikke skade.. men altså tænker også bare om det jo virkelig er hendes behov eller bare en vane..  så ved ikke rigtig.. men må jo prøve mig frem..

Anmeld

12. april 2012

Den lykkelige

Maja_4000 skriver:

Nå , så ved jeg det ikke

Ville nok tage en kold tyrker et par dage .. Hvad sker der hvis I bare ligger hende direkte i seng ?

Hun skriger, brokker og bliver vildt sur.. men måske det bare er i starten at jeg skal vænne hende fra den ligesom vi gjorde med flasken om natten.. der tog vi bare kold tyrker.. så græd hun og vi gik ind til hende hvert 5 min.. så hun vidste vi var der men at det var slut med maden om natten.. det tog 25 min. og hun har sovet igennem lige siden.. så måske vi bare skal prøve det samme igen..

Anmeld

12. april 2012

Gaia

Min datter er to år idag og må indrømme hun stadig får natflaske med sødmælk.  Håber dog hun snart ikke gider det mere. Har valgt at hun selv skal sige stop. Så det håber jeg hun gør en dag...men mon ikke det kommer

Anmeld

12. april 2012

Jonatansmor

Den lykkelige skriver:

Jamen du har så meget ret!!
Tror jeg vil prøve bare at ligge hende i aften uden flasken..
Vi plejer give nattøj på, børste tænder.. lege lidt i stuen.. også får hun sin kanin i hånden, kysser og vinker godnat til den som ikke putter også plejer vi gå ovenpå på hendes værelse og give hende en flaske i stolen ved siden af hendes seng.. lægge hende op når den er tømt også kaninen op til hovedet, sutten og dynen på også sige godnat..
Men måske jeg bare skal prøve lægge hende uden flasken også håbe det ikke kammer over!

Husk, når det er din beslutning, så er det den du skal følge. Hun vil opfange selv den mindste tvivl i dit allerinderste væsen, det er de de gør, de små. Hun vil protestere, ikke fordi hun er ked, men fordi rutinen ændres. Min dreng var rasende den første aften, det tog os over 2 timer at få ham til at sove. Men dagen efter tog det kun 1, på 3. dagen kunne vi lægge ham og han faldt stille i søvn efter 20-30 min.

Far var klar til at overgive sig allerede efter 15 min den første aften 

Men vi holdte fast, nu læser vi godnat-historie istedet. Da han var på din datters alder, stod en af os op og krammede ham mens vi lige fik sagt godnat til bamserne, kirkegården på den anden side af persiennerne osv. Det er bare at erstatte den flaske, med noget nyt.

Pøjpøj med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.