MME nat flaske - afvænne, hvordan??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.306 visninger
22 svar
0 synes godt om
12. april 2012

Den lykkelige

Min datter er 13,5 mdr.
Hun har altid fået MME.. fra da hun var ca 8-9 mdr fik hun alt "rigtig" mad også kun en flaske om aftenen inden hun skal sove..
Hun får stadig den flaske til natten (90-120 ml) og jeg ved godt jeg måske burde vænne hende af med den..
Men virker som om hun synes det rart lige at ligge der hos en og falde hen med flasken.. eller i hvert fald blive helt afslappet..
Hvornår droppede i natflasken?? Min kæreste sagde vi bare kunne komme alm. mælk i.. men synes jeg har læst et sted at det ikke er godt??
Hvad gør i for at give dem lidt tryghed/hygge/afslapning inden søvnen? Som jeg kan bruge til at erstatte flasken med??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

morethanperfect

Den lykkelige skriver:

Min datter er 13,5 mdr.
Hun har altid fået MME.. fra da hun var ca 8-9 mdr fik hun alt "rigtig" mad også kun en flaske om aftenen inden hun skal sove..
Hun får stadig den flaske til natten (90-120 ml) og jeg ved godt jeg måske burde vænne hende af med den..
Men virker som om hun synes det rart lige at ligge der hos en og falde hen med flasken.. eller i hvert fald blive helt afslappet..
Hvornår droppede i natflasken?? Min kæreste sagde vi bare kunne komme alm. mælk i.. men synes jeg har læst et sted at det ikke er godt??
Hvad gør i for at give dem lidt tryghed/hygge/afslapning inden søvnen? Som jeg kan bruge til at erstatte flasken med??

Vi gir sødmælk i natflasken .. Det har vi gjort lige siden han stoppede med af få mme ..

Anmeld

12. april 2012

Den lykkelige

morethanperfect skriver:

Vi gir sødmælk i natflasken .. Det har vi gjort lige siden han stoppede med af få mme ..

Ja tænkte vi også at gøre.. men læste bare en herinde som skrev at det ikke var godt fordi det gør sådan at maven arbejder ekstra og derfor ikke finder ro osv.. men ved jo ikke om det er rigtig og hvis det virker hos jer så er det jo nok ikke sådan..
Hvor meget giver i ham? Og gør i det stadig??

Anmeld

12. april 2012

morethanperfect

Den lykkelige skriver:

Ja tænkte vi også at gøre.. men læste bare en herinde som skrev at det ikke var godt fordi det gør sådan at maven arbejder ekstra og derfor ikke finder ro osv.. men ved jo ikke om det er rigtig og hvis det virker hos jer så er det jo nok ikke sådan..
Hvor meget giver i ham? Og gør i det stadig??

Vi gir ham bare en slat .. Ved ikk hvor meget vi fylder i Men han siger jo selv stop når han ikke gider ha mere .. Han sover helt fint bagefter
Og ja , hvis han vågner om natten og vil ha så får han det .. Dog er det stort set kun når hans far ikke er hjemme .. Der gider han ikke sove om natten .. 

Anmeld

12. april 2012

Maja_4000

Caroline var kun omkring 7 måneder da hun ikke ville have flaske mere .. Hun vågnede dog stadig om natten og fik en flaske indtil hun var 10 - 11 måneder .. Vi begyndte bare at give en glas vand i stedet hvis hun vågnede .. 

Inden sengetid sidder vi og hygger . så får hun børstet tænder , bliver skiftet , får en tår vand og så i seng med sut og en stofble .. Og så sover hun

Har I prøvet at tilbyde noget andet end flaske ?

Anmeld

12. april 2012

Jonatansmor

Den lykkelige skriver:

Min datter er 13,5 mdr.

Her tog vi en kold tyrker. Mælk i maven er en skidt idé, synes sådan set heller ikke han skulle vænnes til at få noget andet end flaske, han skal jo sove på det tidspunkt.

Så vi fjernede den, tilbød ham vand istedet og masser af kærlighed når han var ked. 3-4 dages tid tog det os vel, nu sover han når han er blevet puttet til næste dags morgen

Anmeld

12. april 2012

Den lykkelige

Maja_4000 skriver:

Caroline var kun omkring 7 måneder da hun ikke ville have flaske mere .. Hun vågnede dog stadig om natten og fik en flaske indtil hun var 10 - 11 måneder .. Vi begyndte bare at give en glas vand i stedet hvis hun vågnede .. 

Inden sengetid sidder vi og hygger . så får hun børstet tænder , bliver skiftet , får en tår vand og så i seng med sut og en stofble .. Og så sover hun

Har I prøvet at tilbyde noget andet end flaske ?

Ja de ting gør vi også.. men jeg synes bare ikke det er så "hyggelig".. hvis du forstår.. altså at børste tænder og give nattøj på osv.. tænkte mere om man kunne gøre noget på samme måde som flasken..
vi har prøvet at tilbyde vand inden.. men hun flipper helt ud.. hun vågner aldrig om natten og vil have noget.. der sover hun igennem..

Anmeld

12. april 2012

Den lykkelige

Jonatansmor skriver:

Her tog vi en kold tyrker. Mælk i maven er en skidt idé, synes sådan set heller ikke han skulle vænnes til at få noget andet end flaske, han skal jo sove på det tidspunkt.

Så vi fjernede den, tilbød ham vand istedet og masser af kærlighed når han var ked. 3-4 dages tid tog det os vel, nu sover han når han er blevet puttet til næste dags morgen

Ok tak.. Men hvorfor er det at det er skidt med mælk i maven??
Altså vores sover også fra 19-7 uden at vågne så det er ikke fordi hun får mad om natten jo.. men bare den der natflaske.. hun finder ro ved den og ved ikke hvad jeg kan gøre for at erstatte..

Anmeld

12. april 2012

Maja_4000

Den lykkelige skriver:

Ja de ting gør vi også.. men jeg synes bare ikke det er så "hyggelig".. hvis du forstår.. altså at børste tænder og give nattøj på osv.. tænkte mere om man kunne gøre noget på samme måde som flasken..
vi har prøvet at tilbyde vand inden.. men hun flipper helt ud.. hun vågner aldrig om natten og vil have noget.. der sover hun igennem..

Giver I hende vand i flasken eller i et glas ? For Caroline flippede også ud hvis det var i en flaske

Så kan I jo synge en sang eller sådan noget .. Det gør vi bare ikke , for så liver hun helt op og ligger og klapper og sådan :b

Anmeld

12. april 2012

morethanperfect

Den lykkelige skriver:

Nåårh .. Jeg havde forstået på dig at det var natflasken , altså om natten ..

Hvis det bare er for at hygge , syns jeg ikke i skal gi hende den .. Så kan i gi hende en lille tår af en kop eller lign.. Hvis ikke hun viser hun VIL ha den , eller vågner om natten , så syns jeg ikke .. Men det er jo bare min mening ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.