Hvor længe er MME nødvendigt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2012

Jonatansmor

Må jeg ikk godt få din SP?

Jeg ammer morgen og aften en prinsesse på 9 mdr MED tænder der elsker at bide.

Min SP ha pænt dunket mig over i hovedet at hvis jeg stopper med at amme hende nu så SKAL hun ha MME. Jeg vil ikke ha hende på MME så jeg bider det i mig.

Det skal siges at hun får købegrød (med MME) og hun drikker mælk til alle måltider.

Jeg er ved at få spat.

/Mette

Hvis du ikke føler din sp samarbejder med dig som hun burde, kan du jo få en anden.

Derud over er der altså ingen andre end dig selv der skal bestemme hvad dit barn får at spise, den eneste der vist skal have en smule indblanding er vel barnets far? Pyt med sp'ens faglige stolthed og principper der ofte ikke er hentet i livet. Hvis den amning er en belastning for dig, så få trappet ud.

MME er en glimrende erstatning for et par bryster der er trætte og godt brugte, det er værd at tage med at mor får mere overskud og ændrer sin rolle fra madmaskine til forsørger på linie med far, bedsterne osv.

Men hun er jo klar til bondebrød, frugtmos etc - får hun slet ikke noget af det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

Musen5

Hvis du ikke føler din sp samarbejder med dig som hun burde, kan du jo få en anden.

Derud over er der altså ingen andre end dig selv der skal bestemme hvad dit barn får at spise, den eneste der vist skal have en smule indblanding er vel barnets far? Pyt med sp'ens faglige stolthed og principper der ofte ikke er hentet i livet. Hvis den amning er en belastning for dig, så få trappet ud.

MME er en glimrende erstatning for et par bryster der er trætte og godt brugte, det er værd at tage med at mor får mere overskud og ændrer sin rolle fra madmaskine til forsørger på linie med far, bedsterne osv.

Men hun er jo klar til bondebrød, frugtmos etc - får hun slet ikke noget af det?

Hun bliver ammet om morgenen og får så havregrød til morgenmad...(kl 7-8)

Hun får grød og/eller bondebrød inden hun sover til middag. (kl 11)

Knalder brikker 3 timer og får så brød igen efter frokost sammen med lidt frugt og sunde snacks. (14-14.30)

Så får hun en lille portion grød igen (ca 16.30) og så spiser vi aftensmad mellem 18-18.30.

Grøden kl 16.30 er ikke altid. Det kommer helt an på hvor meget hun spiser kl 14. Til alle måltiderne drikker hun sødmælk. (Hun vil ikke drikke vand)

kl 19-19-30 bliver hun ammet og puttet i seng og sover til kl alt imellem 6 og 8 dagen efter.

Jeg ved ikk om jeg gider "skifte" hende ud for der er så vidt jeg husker kun et besøg tilbage og når hun så har været der kan jeg jo gøre som det passer mig .....

/Mette

Anmeld

12. april 2012

Jonatansmor

Musen5 skriver:

Hun bliver ammet om morgenen og får så havregrød til morgenmad...(kl 7-8)

Hun får grød og/eller bondebrød inden hun sover til middag. (kl 11)

Knalder brikker 3 timer og får så brød igen efter frokost sammen med lidt frugt og sunde snacks. (14-14.30)

Så får hun en lille portion grød igen (ca 16.30) og så spiser vi aftensmad mellem 18-18.30.

Grøden kl 16.30 er ikke altid. Det kommer helt an på hvor meget hun spiser kl 14. Til alle måltiderne drikker hun sødmælk. (Hun vil ikke drikke vand)

kl 19-19-30 bliver hun ammet og puttet i seng og sover til kl alt imellem 6 og 8 dagen efter.

Jeg ved ikk om jeg gider "skifte" hende ud for der er så vidt jeg husker kun et besøg tilbage og når hun så har været der kan jeg jo gøre som det passer mig .....

/Mette

Jeg er lidt målløs, det må jeg da indrømme....

Synes faktisk det er lidt synd for jer begge at I skal have sådan noget påduttet. Du er vel klar over du kan tage en kold tyrker, få piller til at stoppe produktionen, uden at det skader barnet, ikke?

Anmeld

12. april 2012

Mother-love

Man siger at han kan stoppe når de er ni mdr. Og så give dem alm.sødmælk. Bare de får en halv liter mælke produkter om dagen.

Isabella stoppede med at få mme da hun var ca. 9 mdr. Men hun får ikke sødmælk da hendes mave ikke kan tåle det. Hun får hård mave af det. Men hun får så yoghurt el. A38 og lidt ost samt en vitaminpille hver dag. Vi venter til hun bliver et års tid med at give hende mælk.

Men synes godt du kan begynde at skære ned for mme. Og evt. Sætte yoghurt eller A38 ind i den daglige kost. Og måske give osthapser, hvis dit barn vil have det.

Ellers er jeg ret sikker på at det altså ikke gør alverden at de ikke dår præcist en halv liter mælkprodukter om dagen.

Du kan jo også give sødmælk, det må du jo fra de er 9 mdr. Min datter kan bare ikke tåle det. Men hun har også meget nemt tendens til hård mave

Men ellers gør som du selv føler for

Anmeld

12. april 2012

Musen5

Jonatansmor skriver:

Jeg er lidt målløs, det må jeg da indrømme....

Synes faktisk det er lidt synd for jer begge at I skal have sådan noget påduttet. Du er vel klar over du kan tage en kold tyrker, få piller til at stoppe produktionen, uden at det skader barnet, ikke?

Jo.

Hendes argument for MME er at for meget sødmælk kan skade nyrene... men nu har jeg haft unger i 9 år og har ALDRIG hørt om det før.

Tror jeg ammer hende indtil jeg har haft sidste besøg og så kan SP eller rende og ski***

/Mette

Anmeld

12. april 2012

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Jeg følger hovedsageligt SST's anbefalinger, netop fordi man får så mange forskellige råd, og SP'er siger så meget forskelligt. SP'er er heller ikke altid helt opdateret, synes jeg at jeg kan læse, og de kan også have deres egne holdninger i forhold til det officielle anbefalinger (selvom de vist ikke må rådgive i mod dem)

Derfor er SST's hæfte "mad til spædbørn og småbørn" Min bibel når det frejer som om, hvornår? hvad? og hvor længe?. Den kan købes på Apoteket (tror den koster 75 kr) ellers kan den hentes her

Sundhedsstyrelsen skriver:

Familiens mad
Fra barnet er ca. 9 maneder, kan det spise den samme
mad som resten af familien. Barnet har nu smagt mange
forskellige fodevarer og er blevet parat til familiens
mad, der bestar af mange maltider og fodevarer, som i
smag og konsistens tager hensyn til barnet.
Amning kan fortsatte frem til barnet er 1 ar og eventuelt
langere, hvis mor og barn trives med det. Fra 9-
maneders-alderen kan sodmalk i kop dog efterhanden
udgore hovedparten af barnets malk. Modermalkserstatning
kan fortsat gives i flaske, til barnet er omkring 1 ar.
Maden til smaborn over 1 ar er ogsa vigtig for barnets
vakst, udvikling og velbefindende. Det er nu de
almindelige kostrad, der bor folges ligesom for resten
1-3 ar far malkeprodukter af letmalkstypen. Herefter
anbefales de samme malketyper som til voksne, dvs.
skummet-, mini- og karnemalk.

ej ved du hvad? Den bog har jeg faktisk og det var den jeg fulgte med barn nr 1 (altså gik direkte til sødmælk da jeg stoppede med amning vd 9 måneder)Havde helt glemt at den lå i skabet

Nogle gange gør det næsten mere forvirrende at have en sp fordi man troede man vidste noget, og så bliver man pludselig i tvivl.

Men jeg tænker at hun jo spiser alt alm. mad nu, så må jeg bare finde en masse som indeholder massere af jern og så lidt sødmælk, lidt vand og så stadigvæk måske 200 ml MME om dagen.

Tak for dit svar.

Anmeld

12. april 2012

FogL

Jeg har godt nok aldrig nogensinde hørt - og det på trods af, at jeg kender mødre over hele landet - at man SKAL blive ved med amning eller MME efter 6 mdr! 

MME kommer jo også i grød og mos, så de får det jo under alle omstændigheder?! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.