Hvor længe er MME nødvendigt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2012

Anonym trådstarter

Hej Alle. MANGE TAK for alle jeres input.

Jeg ammede den første indtil hun var 9 måneder og gav aldrig MME. Den gang havde jeg ingen SP.

Denne gang har jeg haft sp to gange. Lige da hun blev født og så da hun var 8 måneder. og det var hende der sagde at jeg skulle give MME og at hendes mave endnu kun kunne tale en lille bitte smule alm. ko mælk. (ammede indtil for et par uger siden)

Jeg havde ellers købt jerndråber men dem smed jeg ud igen da hun sagde at jeg skulle give MME.

Men på jeres svar lyder det som om, at sp giver flere forskellige råd/vejledning. Mon ikke at jeg så kan trappe mere og mere ned og så samtid tilbyde vand og lidt alm. mælk.

Mange tak til jer  der har taget tid til at svare.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

AndreasMor84

Anonym skriver:

Hej Alle. MANGE TAK for alle jeres input.

Jeg ammede den første indtil hun var 9 måneder og gav aldrig MME. Den gang havde jeg ingen SP.

Denne gang har jeg haft sp to gange. Lige da hun blev født og så da hun var 8 måneder. og det var hende der sagde at jeg skulle give MME og at hendes mave endnu kun kunne tale en lille bitte smule alm. ko mælk. (ammede indtil for et par uger siden)

Jeg havde ellers købt jerndråber men dem smed jeg ud igen da hun sagde at jeg skulle give MME.

Men på jeres svar lyder det som om, at sp giver flere forskellige råd/vejledning. Mon ikke at jeg så kan trappe mere og mere ned og så samtid tilbyde vand og lidt alm. mælk.

Mange tak til jer  der har taget tid til at svare.

Ja der er vildt mange forskellige råd fra div. SP'er.. det kan jeg også høre i min MG

Synes din plan lyder fornuftig.. og så måske blot nøjes med en enkelt flaske/amning inden sengetid

Anmeld

12. april 2012

Musen5

AndreasMor84 skriver:

Nu er SP'er jo forskellige og tror nu nok langt de fleste vil sige, at der skal ammes/MME's indtil ca 1 år..

Hvorfor malker du ikke ud til hende og giver en flaske?

Var det et alternativ gjorde jeg det gerne, men jeg har fået en rigtig lille primadonna.

Hun NÆGTER at tage sut og SKRIGER når hun får en sut eller flaske i munden. Har prøvet at lære hende det adskillige gange, men desværre uden held. Dertil skal det siges at det ville være svart at finde tiden til at malke ud da der er 4 børn i huset som skal i skole, institution, til sport osv osv osv. Har ikke rigtig tid til mig selv før efter kl 20 og der dejser jeg sq alligevel hurtigt om

Samtidig
/Mette.

Anmeld

12. april 2012

Anonym trådstarter

AndreasMor84 skriver:

Nu er SP'er jo forskellige og tror nu nok langt de fleste vil sige, at der skal ammes/MME's indtil ca 1 år..

Hvorfor malker du ikke ud til hende og giver en flaske?

Jeg blev nød til at stoppe med at amme for et par uger siden efter flere måneder med smerter pga tilbagevendende brystbetændelse. Så det er dejligt endelig at være "fri" for at amme. De sidste 2-3 måneder var SÅ hårde hver gang hun ville amme. Men hun ville ikke tage flaske. Men lige pludselig gik det og så blev det den vej vi gik, da SP sagde hun skulle have MME/amning til hun var 1 år.

Anmeld

12. april 2012

Anonym trådstarter

AndreasMor84 skriver:

Ja der er vildt mange forskellige råd fra div. SP'er.. det kan jeg også høre i min MG

Synes din plan lyder fornuftig.. og så måske blot nøjes med en enkelt flaske/amning inden sengetid

ja jeg tror det vil være den vej jeg skal gå. Men mon jeg så skal give jern dråber igen (måske 4 dråber istedet for 8 hvis jeg stadigvæk giver MME)?

Anmeld

12. april 2012

Mivsen

S.Maria skriver:

Jeg har fået en madplan af min SP og der står at fra 9-12 måneders alderen kan man begynde at skære ned på amning/mme. Min datter er  11 måneder i næste uge og jeg har lige skåret ned på mme så hun kun får en godnat flaske nu. Regner med at stoppe med den omkring hendes 1 års dag.

Anmeld

12. april 2012

AndreasMor84

Anonym skriver:

ja jeg tror det vil være den vej jeg skal gå. Men mon jeg så skal give jern dråber igen (måske 4 dråber istedet for 8 hvis jeg stadigvæk giver MME)?

Ja hvis du giver under de 400 ml, må du ty til dråberne..

Anmeld

12. april 2012

ano14316

Jeg følger hovedsageligt SST's anbefalinger, netop fordi man får så mange forskellige råd, og SP'er siger så meget forskelligt. SP'er er heller ikke altid helt opdateret, synes jeg at jeg kan læse, og de kan også have deres egne holdninger i forhold til det officielle anbefalinger (selvom de vist ikke må rådgive i mod dem)

Derfor er SST's hæfte "mad til spædbørn og småbørn" Min bibel når det frejer som om, hvornår? hvad? og hvor længe?. Den kan købes på Apoteket (tror den koster 75 kr) ellers kan den hentes her

Sundhedsstyrelsen skriver:

Familiens mad
Fra barnet er ca. 9 maneder, kan det spise den samme
mad som resten af familien. Barnet har nu smagt mange
forskellige fodevarer og er blevet parat til familiens
mad, der bestar af mange maltider og fodevarer, som i
smag og konsistens tager hensyn til barnet.
Amning kan fortsatte frem til barnet er 1 ar og eventuelt
langere, hvis mor og barn trives med det. Fra 9-
maneders-alderen kan sodmalk i kop dog efterhanden
udgore hovedparten af barnets malk. Modermalkserstatning
kan fortsat gives i flaske, til barnet er omkring 1 ar.
Maden til smaborn over 1 ar er ogsa vigtig for barnets
vakst, udvikling og velbefindende. Det er nu de
almindelige kostrad, der bor folges ligesom for resten
1-3 ar far malkeprodukter af letmalkstypen. Herefter
anbefales de samme malketyper som til voksne, dvs.
skummet-, mini- og karnemalk.

Anmeld

12. april 2012

Jonatansmor

AndreasMor84 skriver:

så er det jo godt vi er forskellige, for dén argumentation har jeg aldrig hørt om før..

SST anbefaler også fuld amning til de er 6 mdr, hvis de kan nøjes med dette indtil da!

Jeps og i en perfekt verden blev de fodret med pat til de var 3. Desværre er livets barske realiteter ofte anderledes.

Anmeld

12. april 2012

AndreasMor84

Jonatansmor skriver:

Jeps og i en perfekt verden blev de fodret med pat til de var 3. Desværre er livets barske realiteter ofte anderledes.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.