Hvor længe er MME nødvendigt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.500 visninger
26 svar
0 synes godt om
12. april 2012

Anonym trådstarter

Hvor gl. skal de være før man kan begynde at skære MME væk og hvornår kan man begynde at give lidt mindre? Pt er hun 9 måneder og jeg giver 500 ml.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

hekran

Jeg tror det er meget individuelt. Mine to drenge har begge været flaskebørn og kom først af med deres aftenflaske omkring 12 måneders alderen. Min lille pige har været ammebarn og hun var 9 mnd da jeg stoppede med amningen. Hun har siden ikke fået mme, men jeg hælder rigeligt med mælk i hende. Hun får havregrød kogt på mælk til morgenmad og inden hun skal i seng.

Anmeld

12. april 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

Hvor gl. skal de være før man kan begynde at skære MME væk og hvornår kan man begynde at give lidt mindre? Pt er hun 9 måneder og jeg giver 500 ml.

Når de er 6 måneder er der ingen grund til at amme/MME mere. Deres maver kan klare mælk, bondebrød, frugt/grøntsagsmos.

Så smid du endeligt de flasker ud - velkommen til MAJET nemmere liv

Anmeld

12. april 2012

AndreasMor84

Jonatansmor skriver:

Når de er 6 måneder er der ingen grund til at amme/MME mere. Deres maver kan klare mælk, bondebrød, frugt/grøntsagsmos.

Så smid du endeligt de flasker ud - velkommen til MAJET nemmere liv

Sundhedsstyrrelsen anbefaler at man ammer/MME'er indtil barnet er ca 1 år!

Anmeld

12. april 2012

Jonatansmor

AndreasMor84 skriver:

Sundhedsstyrrelsen anbefaler at man ammer/MME'er indtil barnet er ca 1 år!

Øhhhh - så er min SP ikke en del af sundhedsstyrelsen.

Har ikke mødt en eneste løftet pegefinger, derimod er jeg mødt af en indstilling om at, der var ikke en grund til at overgøre noget og kunne barnet nu holde det i sig, kunne man ligeså godt få dem over på rigtig kost.

Her fik jeg at vide at efter 4  måneder var der ingen grund til amme, efter 6 måneder var der 0 grunde til MME.

Anmeld

12. april 2012

S.Maria

Jeg har fået en madplan af min SP og der står at fra 9-12 måneders alderen kan man begynde at skære ned på amning/mme. Min datter er  11 måneder i næste uge og jeg har lige skåret ned på mme så hun kun får en godnat flaske nu. Regner med at stoppe med den omkring hendes 1 års dag.

Anmeld

12. april 2012

birthee

Min datter er lige blev 1 år for halvanden uge siden, og vi er først lige gået ned på 1 flaske mme om dagen... du kan da godt skære ned på det, men jeg valgte at give mindst 400 mme om dagen, da vi så ikke behøvedes at give jerntilskud...

Anmeld

12. april 2012

AndreasMor84

Jonatansmor skriver:

Har ikke mødt en eneste løftet pegefinger, derimod er jeg mødt af en indstilling om at, der var ikke en grund til at overgøre noget og kunne barnet nu holde det i sig, kunne man ligeså godt få dem over på rigtig kost.

Her fik jeg at vide at efter 4  måneder var der ingen grund til amme, efter 6 måneder var der 0 grunde til MME.

så er det jo godt vi er forskellige, for dén argumentation har jeg aldrig hørt om før..

SST anbefaler også fuld amning til de er 6 mdr, hvis de kan nøjes med dette indtil da!

Anmeld

12. april 2012

Musen5

Jonatansmor skriver:

Må jeg ikk godt få din SP?

Jeg ammer morgen og aften en prinsesse på 9 mdr MED tænder der elsker at bide.

Min SP ha pænt dunket mig over i hovedet at hvis jeg stopper med at amme hende nu så SKAL hun ha MME. Jeg vil ikke ha hende på MME så jeg bider det i mig.

Det skal siges at hun får købegrød (med MME) og hun drikker mælk til alle måltider.

Jeg er ved at få spat.

/Mette

Anmeld

12. april 2012

AndreasMor84

Musen5 skriver:

Må jeg ikk godt få din SP?

Jeg ammer morgen og aften en prinsesse på 9 mdr MED tænder der elsker at bide.

Min SP ha pænt dunket mig over i hovedet at hvis jeg stopper med at amme hende nu så SKAL hun ha MME. Jeg vil ikke ha hende på MME så jeg bider det i mig.

Det skal siges at hun får købegrød (med MME) og hun drikker mælk til alle måltider.

Jeg er ved at få spat.

/Mette

Nu er SP'er jo forskellige og tror nu nok langt de fleste vil sige, at der skal ammes/MME's indtil ca 1 år..

Hvorfor malker du ikke ud til hende og giver en flaske?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.