hvorfor kun MIT ansvar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.277 visninger
45 svar
0 synes godt om
11. april 2012

Anonym trådstarter

jeg skriver som anonym, da jeg ikke ønsker, tråden kan googles.

jeg skal egentlig bare ud med nogle frustrationer, så jeg ved egentlig ikke, hvad jeg vil med indlægget.

sagen er den, at min kæreste og jeg blev enige om at påbegynde pb, efter vi havde en sa (blev gravid på ppiller, så det kom som et chok).
så smed jeg pillerne, og i starten gik det egentlig rigtig godt. så har han mistet sexlysten HELT ekstremt her på det sidste, og jeg har tit spurgt ham, hvorfor han egentlig har mistet sexlysten, hvor han ikke kunne give noget svar.

igår sad vi og sms'ede og kom ind på emnet sex, beskyttelse og hvorfor der er så mange unge, der ønsker graviditet osv osv.. så spurgte jeg ham, om han egentlig ville have, jeg begynder på ppiller igen. så svarede han "ja, for det er egentlig derfor,jeg ikke vil have sex mere" .. jeg tænkte WHAAAAAAT. det kunne han da virkelig bare have sagt! jeg har absolut intet vidst om det, og han har jo ikke villet svare mig, når jeg har spurgt, hvorfor han ikke vil have sex mere.

han tjener 4 gange så meget, som jeg gør, da jeg er studerende, så hvorfor kan HAN ikke evt bruge kondom? mine ppiller er vildt dyre, da jeg SKAL have et bestemt mærke, som min gynækolog har givet mig. jeg har såmænd råd til dem, det er slet ikke det, det er mere princippet i det.
hvorfor er det KUN mit ansvar at bruge beskyttelse? vi er to om det! jeg er blevet gravid på ppiller før, vi VED, det kan ske. så han må da på med kondom, i stedet for virkelig at nægte at bruge det.
kan selvfølgelig godt se, at han har brugt den mest sikre form for beskyttelse - at afholde sig fra sex. men han kan godt ligge op til sex, tænde mig osv, men WUPTI, så springer han fra, lige idét, "legen" skal til at gå igang. og jeg har sat som et stort spørgsmålstegn og ikke vidst hvorfor! hvis han da bare havde sagt noget, kunne jeg begynde på ppiller igen, og så kunne vores sexliv være normalt hele vejen igen.

jeg begynder selvfølgelig på mine ppiller igen, da jeg på ingen måde vil "gå bag om hans ryg" .. synes bare, det er så uretfærdigt!

ååååh, skulle bare ud med nogle frustrationer. tak fordi du læste med!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

millemai

En praktisk tanke. Har du fortalt ham om dine frustrationer i forhold til økonomien? Jeg tænker at de fleste normale mænd i fast forhold ville være mere end villige til at dele udgiften på p-piller for at slippe for at bruge kondom. Jeg tænker, at de simpelthen ikke skænker prisen på ppiller en tanke.

Anmeld

11. april 2012

lio

Sender dig lige en stor krammer

Man kommer nok længst med ærlighed i et forhold, især om så alvorlige emner, så jeg forstår dine frustrationer omkring det, athan ikke har sagt noget til dig og undgået sex.

Til beskyttelse så er jeg enig emd dig i at det er et fællesanvar, især i nu i ved, at p-pillerne ikke er 100% sikre.

Nu lige en stor krammer igen

Anmeld

11. april 2012

lio

millemai skriver:

En praktisk tanke. Har du fortalt ham om dine frustrationer i forhold til økonomien? Jeg tænker at de fleste normale mænd i fast forhold ville være mere end villige til at dele udgiften på p-piller for at slippe for at bruge kondom. Jeg tænker, at de simpelthen ikke skænker prisen på ppiller en tanke.

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

millemai skriver:

økonomien er ikke noget problem det var bare mere princippet i det. jeg giver i gennemsnit 150 pr. 3. måned. nogen gange mere, andre gange mindre. det billigste har været 97,- og det dyreste har været 201,- (mener jeg nok) .. men normalt ligger de omkring de 150,-
men jeg tror heller ikke, mænd skænker prisen på ppiller en tanke, og de er rimelig dyre.

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

Laijona Äiti skriver:

Sender dig lige en stor krammer

Man kommer nok længst med ærlighed i et forhold, især om så alvorlige emner, så jeg forstår dine frustrationer omkring det, athan ikke har sagt noget til dig og undgået sex.

Til beskyttelse så er jeg enig emd dig i at det er et fællesanvar, især i nu i ved, at p-pillerne ikke er 100% sikre.

Nu lige en stor krammer igen

synes slet ikke, det er fair på nogen måde jeg har gået i uvished for, om han ikke længere tænder ordentligt på mig, og bare ikke vil stikke hans p*k ind i mig, fordi jeg evt lugtede dernede eller lignende. har dog sågar haft den tanke, om han var mig utro, og fik "noget bedre" et andet sted ..

den eneste grund til, jeg netop skal bruge de ppiller er, at de formindsker mine smerter ved mens. har så mange smerter, jeg somme tider ik kan gå .. åååh det er så træls..

Anmeld

11. april 2012

Trine89

Du får lige en , det kunne du vist godt bruge. 

Kan virkelig godt forstå dine frustrationer, jeg har heller aldrig forstået hvorfor det som regl altid er os kvinder der skal stå for beskyttelsen.. Men det er jo faktisk ikke kun vores ansvar..

Men det er som om at når man siger ordet kondom så ligner mange mænd bare et stort spørgsmål, som om det ikke aner hvad det er :s og så kommer undskyldninger "jeg kan ikke komme med kondom" "jeg synes bare det er rare uden så hvorfor kan du ikke bare tage p-piller" og hvad der nu ellers er undskyldninger. 

Men med hensyn til det med du nu skal til at købe p-piller. 
Her der deler vi lidt om udgifterne til det. fordi det jo lige så meget er ham der har glæde af det.
Kender også mange af mine veninder som der er i forhold hvor de skiftes til at betale for p-pillerne.  

Anmeld

11. april 2012

Dot D

Det er helt klart begges ansvar, hvis én eller begge ikke ønsker graviditet. Jeg synes, det er en noget "vattet" måde, han har klaret situationen på.

Jeg mener, at du bør snakke med  ham om det. Kan han virkeligt undvære sex læææææææænge frem for at bruge kondom, er det nu også så slemt....?????

Vi gjorde det, dengang jeg fik ppiller, at vi skiftedes til at betale, for vi havde jo begge "gavn" af dem

Håber I finder en brugbar løsning, for det er dette ikke 

I er nødt til at snakke om tingene - pinlige - delikate - trælse eller ej

Du får lige et med på vejen......

Anmeld

11. april 2012

millemai

Anonym skriver:

økonomien er ikke noget problem det var bare mere princippet i det. jeg giver i gennemsnit 150 pr. 3. måned. nogen gange mere, andre gange mindre. det billigste har været 97,- og det dyreste har været 201,- (mener jeg nok) .. men normalt ligger de omkring de 150,-
men jeg tror heller ikke, mænd skænker prisen på ppiller en tanke, og de er rimelig dyre.

Hvis du tænker det er et problem, hvadenten det skyldes princippet eller økonomien, så synes jeg da bare du skal sige det til ham og finde en løsning

Anmeld

11. april 2012

UnderCover37

Det er bestemt heller ikke kun dit ansvar - men det ér en stor ting at planlægge at blive forældre og jeg synes at han handler ansvarligt omend noget vagt ved at undgå sex hvis han inderst inde ikke føler sig klar!

At han ikke har lyst til at bruge kondom men synes du skal bruge p-piller er vel nærliggende når det er det I har været "vant" til. Kondomer er ikke sjove i et fast forhold når de ikke som sådan er nødvendige - men hvorfor taler du ikke med ham om at bidrage økonomisk til præventionen hvis det er det du tænker er mest fair?

Bor I sammen? Jeg tænker på I sms'er om noget så vigtigt at lave et barn sammen eller ej?
For gør I ikke det så vil jeg da mene det er mest fornuftigt at tage det skridt inden I planlægger familie sammen for at se om I kan bo sammen og få en hverdag til at fungere. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.