Spiser ikke sin aftensmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
4xGreve skriver:

Vi har det samme problem med Daniella og vi fik at vide at det er naturligt da børn ikke ser aftensmad som et hovede måltid som vi gør... Børn er fra naturens side bygget til at føle sult og kun at spise når de er sulten...

Gi hende tid det er en perioede, men hvis du går hen og bliver træt af det er det jo bare at holde fast i at hun ikke må få mad når hun kommer i seng men at hun må spise sammen med dig når i får aftensmad... Her indgår et måltid mad i vores putte retiualer (staves) så når vi læser godnat historie får hun lidt at spise!

Held og lykke med det

Ja, jeg håber også, det kun er en periode, og at det at spise tidligere vil gøre en forskel.

Og tak for sidst forresten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
bullerbassen skriver:

Nej selvfølgelig ikke . Igår havde jeg en afale herhjemme, så far kørte med ungerne ( fra kl 15.30-17.30 ) lavede aftensmad lige bagefter og Silas spiste næsten en hel hjemme lavet burger.

Så det virker hvis her ( når det lykkes at undgå eftermiddagen mad )

Pøj pøj med det håber i finder en god løsning

Tak skal du have

Anmeld

12. april 2012

PT

Profilbillede for PT
Brams skriver:

Min datter har det lige sådan, hun spiser godt i løbet af dagen, men næsten igenting til aften, herhjemme håber vi bare det er en fase og gør ikke så meget ud af det ( for at det snart er forbi ) En gang imellem får hun tilbud om en rugbrødsmads, som hun ofte siger ja tak til og også spiser lidt af.

Lærke bliver dog ikke sulten om aftenen og hun sover fint hele natten.

Hvis det ikke var fordi, hun blev så sulten senere, ville jeg heller ikke se det som et "problem".

Men nu må vi se om det at flytte aftensmaden til tidligere kan gøre en forskel.

Anmeld

12. april 2012

4xGreve

PT skriver:

Ja, jeg håber også, det kun er en periode, og at det at spise tidligere vil gøre en forskel.

Og tak for sidst forresten

Jeg siger også tak for sidst... 

Anmeld

13. april 2012

Brams

PT skriver:

Hvis det ikke var fordi, hun blev så sulten senere, ville jeg heller ikke se det som et "problem".

Men nu må vi se om det at flytte aftensmaden til tidligere kan gøre en forskel.

Nej det kan jeg også godt forstå, håber det virker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.