Spiser ikke sin aftensmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
bullerbassen skriver:

Det er rigtig svært med det eftermiddags mad. Silas spiser frugt i dagplejen , og han skal ikke have ret meget herhjemme før det går udover aftensmaden.

De dage hvor det lykkes og spise kl 17.30 kan vi som regel få ham til at spise. Men han skal ikke have spist det mindste herhjemme.

Det er en meget svær balance gang, ved flere fra min mødregruppe har samme problem, netop fordi de lige får et stykke frugt inden.

Silas får en ostehaps, kiks , stykke frugt men det kan være nok til han ikke vil spise til aften.

Tak for råd.

Jeg vil prøve, at undgå noget om eftermiddagen og så spise kl 17 i stedet for. Håber, det kan gøre en forskel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
hannetheis skriver:

Min søn havde det på samme måde i den alder. Det varede en periode og så gik det over igen.
Han fik tilbudt lidt brød eller yoghurt enden han skulle puttes.
Hvis din datter går i vs får hun ofte varmt med til middag og spiser sig mæt for dagen.
Så syntes bare du skal tilbyde som du gør nu

Hun går i DP, og der får de rugbrød hver dag, så det burde ikke kunne mætte resten af dagen.

Jeg vil prøve at undgå noget om eftermiddagen og så spise kl 17. Så håber jeg, det kan gøre en forskel

Anmeld

11. april 2012

bullerbassen

PT skriver:

Tak for råd.

Jeg vil prøve, at undgå noget om eftermiddagen og så spise kl 17 i stedet for. Håber, det kan gøre en forskel.

Det kunne være en mulighed , her kan det ihvertilfald gøre en forskel.

Syntes ofte at der ikke skal så meget til før Silas ikke vil spise. Måske bare et stykke frugt og en kiks.

De gange hvor det er lykkes at spise i god tid uden eftermiddags mad spiser han .

Havde samme problem med de store, det er ski svært der om eftermiddag

Anmeld

11. april 2012

PT

Profilbillede for PT
bullerbassen skriver:

Det kunne være en mulighed , her kan det ihvertilfald gøre en forskel.

Syntes ofte at der ikke skal så meget til før Silas ikke vil spise. Måske bare et stykke frugt og en kiks.

De gange hvor det er lykkes at spise i god tid uden eftermiddags mad spiser han .

Havde samme problem med de store, det er ski svært der om eftermiddag

Ja, det er meget svært, for jeg ønsker jo ikke, hun går rundt og er sulten, men hun skal jo helst også spise rigtig mad og ikke kun snacks.

Anmeld

11. april 2012

Frk. Himmelblå

PT skriver:

Hvad gør du så, for at få hende til at spise inden sengetid? Eller kommer hun i seng uden noget mad?

Jeg er ved at være lidt desperat nemlig

Jeg tager den bare med ro, tror jeg. For det meste virker det, at jeg siger, man er sej, hvis man lige smager på maden. Så smager hun på det (og KUN LIGE AKKURAT så maden rører tungen, haha), og konstaterer igen "tak for mad" eller "jeg kan ikke li det". Så får hun lov lige at sidde og vente lidt, og så spørger jeg, om hun vil have noget andet - fx rejeostemad (!) eller nogle havregryn. Som regel vil hun gerne.. Hvis ikke, så spørger jeg inden put, om hun vil have en skål havregryn..

Anmeld

12. april 2012

Brams

Jeg har lige brug for lidt hjælp.

Min datter på 2,5 år spiser fint i løbet af dagen, men når det kommer til aftensmaden, vil hun ofte ikke spise noget.

Jeg laver altid mad, hun godt kan lide, så det er ikke problemet, men hun kigger bare på det og siger tak for mad

Jeg har prøvet en periode at tilbyde hende en skive rugbrød med rejeost i stedet, som hun elsker, og det spiste hun også en gang i mellem.

Problemet er, at når hun skal i seng, så er hun naturligvis meget sulten og beder om mad. Jeg har hverken samvittighed eller lyst til at sende hende sulten i seng, så hun kommer op, og så spiser hun lystigt det, som var på hendes tallerken en time tidligere

Jeg har nu udskudt aftensmaden fra 18 til 18.30 for at se, om det skulle have en effekt, men lige meget hjælper det.

Har I nogle råd til, hvordan jeg får hende til at spise, når det faktisk er aftensmadstid, og jeg også spiser min mad?

På forhånd tak

Min datter har det lige sådan, hun spiser godt i løbet af dagen, men næsten igenting til aften, herhjemme håber vi bare det er en fase og gør ikke så meget ud af det ( for at det snart er forbi ) En gang imellem får hun tilbud om en rugbrødsmads, som hun ofte siger ja tak til og også spiser lidt af.

Lærke bliver dog ikke sulten om aftenen og hun sover fint hele natten.

Anmeld

12. april 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
PT skriver:

Hun går i DP, og der får de rugbrød hver dag, så det burde ikke kunne mætte resten af dagen.

Jeg vil prøve at undgå noget om eftermiddagen og så spise kl 17. Så håber jeg, det kan gøre en forskel

er helt sikkert et forsøg værd.
hun skal nok begynde at spise igen. det er kun en periode

Anmeld

12. april 2012

bullerbassen

PT skriver:

Ja, det er meget svært, for jeg ønsker jo ikke, hun går rundt og er sulten, men hun skal jo helst også spise rigtig mad og ikke kun snacks.

Nej selvfølgelig ikke . Igår havde jeg en afale herhjemme, så far kørte med ungerne ( fra kl 15.30-17.30 ) lavede aftensmad lige bagefter og Silas spiste næsten en hel hjemme lavet burger.

Så det virker hvis her ( når det lykkes at undgå eftermiddagen mad )

Pøj pøj med det håber i finder en god løsning

Anmeld

12. april 2012

4xGreve

PT skriver:

Jeg har lige brug for lidt hjælp.

Min datter på 2,5 år spiser fint i løbet af dagen, men når det kommer til aftensmaden, vil hun ofte ikke spise noget.

Jeg laver altid mad, hun godt kan lide, så det er ikke problemet, men hun kigger bare på det og siger tak for mad

Jeg har prøvet en periode at tilbyde hende en skive rugbrød med rejeost i stedet, som hun elsker, og det spiste hun også en gang i mellem.

Problemet er, at når hun skal i seng, så er hun naturligvis meget sulten og beder om mad. Jeg har hverken samvittighed eller lyst til at sende hende sulten i seng, så hun kommer op, og så spiser hun lystigt det, som var på hendes tallerken en time tidligere

Jeg har nu udskudt aftensmaden fra 18 til 18.30 for at se, om det skulle have en effekt, men lige meget hjælper det.

Har I nogle råd til, hvordan jeg får hende til at spise, når det faktisk er aftensmadstid, og jeg også spiser min mad?

På forhånd tak

Vi har det samme problem med Daniella og vi fik at vide at det er naturligt da børn ikke ser aftensmad som et hovede måltid som vi gør... Børn er fra naturens side bygget til at føle sult og kun at spise når de er sulten...

Gi hende tid det er en perioede, men hvis du går hen og bliver træt af det er det jo bare at holde fast i at hun ikke må få mad når hun kommer i seng men at hun må spise sammen med dig når i får aftensmad... Her indgår et måltid mad i vores putte retiualer (staves) så når vi læser godnat historie får hun lidt at spise!

Held og lykke med det

Anmeld

12. april 2012

PT

Profilbillede for PT
hannetheis skriver:

er helt sikkert et forsøg værd.
hun skal nok begynde at spise igen. det er kun en periode

Det håber jeg også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.