Hvilken ble har i erfaringer med til natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2012

Zeus

Amandas-mor skriver:

Jeg havde samme problem før jeg gik over til stofbleer. Intet hjalp, hverken natbleer eller et nr. større eller noget.

Da jeg gik over til stofbleer fik jeg købt et par uldblebukser af en bruger herinde og det virker bare. Dem kan du jo også bruge sammen med almindelige bleer. Ulden suger det hele op og på forunderlig vis er ulden ikke våd alligevel. Dvs barnet er helt tørt. Det kan bruges både sommer og vinter, da det selv regulerer temperaturen.

Uld er selvrensende, så de skal kun vaskes hvis der kommer afføring på. Er der kun tis på lader man dem bare tørre og de vil så være rene igen. Ca hver 3 uge skal de have en lanolin-behandling og de vaskes efter behov, men nok også ca hver 3 uge hvis der altså ikke er kommet afføring på inden da  

Du kan fx købe fancy som dem her:

http://www.koogko.dk/shop/blebukser-i-uld-246p.html

Eller du kan købe eller strikke et par selv af de gammeldaws ligesom dem her:

Og her er lanolin:

http://www.koogko.dk/shop/lanolin-emulsion-250ml-721p.html

Hvor smart

Dem kunne jeg virkelig godt overtales til at købe!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
nusenjo88 skriver:

Hej alle

Jeg har i laaang tid brugt bleer fra rema som jeg har været MEGET tilfreds med. De har hold min søn på knap 2 år tør både dag og nat men nu er han altså bare våd næsten hver morgen. Han er våd op på maven og bleen er næææsten helt våd over det hele. Er lidt tør omme ved numsen. Jeg har prøvet at gå en størrelse op men det hjælper intet. Så jeg er nok ude i at jeg skal til at finde et andet mærke. Hvad har i af erfaringer?

Jeg har tidligere også brugt bleer fra aldi men samme problem opstod og skiftede derfor til rema.

Håber virkelig i kan hjælpe for det er da synd han skal være så våd

På forhånd tak

De eneste bleer, der kan holde min datter tør om natten, er dem fra Änglemark.

Anmeld

10. april 2012

Rikke, Liam & Linus

Zeus skriver:

Hvor smart

Dem kunne jeg virkelig godt overtales til at købe!

Hvis du skulle finde på at prøve har jeg blebukser til salg

Bare spørg

Anmeld

10. april 2012

Zeus

Rikke&Liam skriver:

Bare spørg

Ved ikke om det bliver for stor en udgift, når min datter allerede er ved at være halvandet år? Tænkte mere på den til om natten, hvor der ikke er brug for at købe 20 bleer og alt muligt ved siden af

Men ehm, du må da gerne skrive hvad du har

Anmeld

11. april 2012

Tona

Rikke&Liam skriver:

Bare spørg

Skal det forståes som i at du har flere uldblebukser til salg? (spurgte den trætte mor som gerne ville slippe for at strikke selv). Har du nogen som Amanda kan passe? Jeg er så glad for dem jeg har købt af dig, men kunne egentlig godt lige bruge et par mere. 

Anmeld

11. april 2012

Mother-love

Jeg har brugt libero siden isabella blev født. Men trods str. Større end hun skulle have var hun begyndt at tisse igennem om dagen altså. Så gik over til remas og de fungere fint også i den rigtige str. Men til natten har jeg længe brugt pampers super dry. Da de bare er super gode. Ved ikke om der er forskel på piger og drenge hvad bleen angår. Men de fungere rigtig godt til isabella. Hun er dog kun 10,5 mdr. Men alligevel

Anmeld

11. april 2012

nusenjo88

Tusidn tak for alle jeres svar

Jeg har købt et stort parti hjem af libero up and go str. 6 da jeg kunne købe dem billigt på nettet. (50 kr. pr. pakke) Så nu prøver vi at se om de kan holde ham tør om natten og ellers bruger jeg dem jo bare om dagen  og så må vi på jagt igen hvis ikke de kan holde ham tør om natten. I morges var han dog tør men jeg havde i går aftes også sat bleen godt langt op foran så den næsten kun lige dækkede numsen

Anmeld

11. april 2012

Rikke, Liam & Linus

Amandas-mor skriver:

Skal det forståes som i at du har flere uldblebukser til salg? (spurgte den trætte mor som gerne ville slippe for at strikke selv). Har du nogen som Amanda kan passe? Jeg er så glad for dem jeg har købt af dig, men kunne egentlig godt lige bruge et par mere. 

Uha, jeg tror desværre de bliver for små til hende. Jeg har stadig dem fra imse vimse. Så har jeg også fundet et par hjemmestrikkede mere, men de er ret smalle i lårene. Skal jeg måle?

Anmeld

11. april 2012

Rikke, Liam & Linus

Zeus skriver:

Ved ikke om det bliver for stor en udgift, når min datter allerede er ved at være halvandet år? Tænkte mere på den til om natten, hvor der ikke er brug for at købe 20 bleer og alt muligt ved siden af

Men ehm, du må da gerne skrive hvad du har

Jeg har 2 par imse vimse uldblebukser. I str. S (ca. 5-8 kg). De har kostet 200 fra ny, men jeg sælger dem for 60 kr stk.

Og så har jeg et par hjemmestrikkede. De svarer nok også til en small.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. april 2012

Zeus

Rikke&Liam skriver:

Jeg har 2 par imse vimse uldblebukser. I str. S (ca. 5-8 kg). De har kostet 200 fra ny, men jeg sælger dem for 60 kr stk.

Og så har jeg et par hjemmestrikkede. De svarer nok også til en small.

Så er de vist for små, hun er oppe og veje 11-12 kg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.