Hvilken ble har i erfaringer med til natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2012

Tona

Hej alle

Jeg har i laaang tid brugt bleer fra rema som jeg har været MEGET tilfreds med. De har hold min søn på knap 2 år tør både dag og nat men nu er han altså bare våd næsten hver morgen. Han er våd op på maven og bleen er næææsten helt våd over det hele. Er lidt tør omme ved numsen. Jeg har prøvet at gå en størrelse op men det hjælper intet. Så jeg er nok ude i at jeg skal til at finde et andet mærke. Hvad har i af erfaringer?

Jeg har tidligere også brugt bleer fra aldi men samme problem opstod og skiftede derfor til rema.

Håber virkelig i kan hjælpe for det er da synd han skal være så våd

På forhånd tak

Jeg havde samme problem før jeg gik over til stofbleer. Intet hjalp, hverken natbleer eller et nr. større eller noget.

Da jeg gik over til stofbleer fik jeg købt et par uldblebukser af en bruger herinde og det virker bare. Dem kan du jo også bruge sammen med almindelige bleer. Ulden suger det hele op og på forunderlig vis er ulden ikke våd alligevel. Dvs barnet er helt tørt. Det kan bruges både sommer og vinter, da det selv regulerer temperaturen.

Uld er selvrensende, så de skal kun vaskes hvis der kommer afføring på. Er der kun tis på lader man dem bare tørre og de vil så være rene igen. Ca hver 3 uge skal de have en lanolin-behandling og de vaskes efter behov, men nok også ca hver 3 uge hvis der altså ikke er kommet afføring på inden da  

Du kan fx købe fancy som dem her:

http://www.koogko.dk/shop/blebukser-i-uld-246p.html

Eller du kan købe eller strikke et par selv af de gammeldaws ligesom dem her:

Og her er lanolin:

http://www.koogko.dk/shop/lanolin-emulsion-250ml-721p.html

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2012

Barbamama

Vi bruger libero om dagen og om natten. Helt almindelig bleer og hun har aldrig været våd

Anmeld

10. april 2012

Mor til L&S

Vi bruger Libero til min datter på 2 og hun har aldrig tisset igennem

Anmeld

10. april 2012

MortilCilas

Jeg bruger pampers nat bleer da jeg havde samme problem, og de fungere helt optimalt, bruger aldi bleer om dagen, så synes det kan betale sig og er fri for at skifte sengetøj hver morgen

Anmeld

10. april 2012

Rikke, Liam & Linus

Stofbleer

Anmeld

10. april 2012

2721

Her bruger vi pampers til natten og det er de eneste der dur, her hos os.
Om dagen bruger vi libero

Anmeld

10. april 2012

bullerbassen

her bruger vi bleer fra aldi , og har aldrig haft problemer

Anmeld

10. april 2012

Tona

Rikke&Liam skriver:

Stofbleer

Anmeld

10. april 2012

Zeus

An&Jo skriver:

Vi bruger pampers..

Vi startede med libero, men dem fik vi så problemer med både dag og nat på trods af at han blev skiftet jævnligt..
så skiftede vi over til pampers og har aldrig haft et uheld siden.. i dagplejen bruger vi dem fra aldi, og de fungerer fint dernede, men vi bruger altid pampers derhjemme..

Det samme her, bortset fra at dem i dp'en er fra rema..

Vi havde lidt samme  problem med at hun pludselig tissede igennem om natten, dog med pampers.. Vi prøvede lidt forskelligt uden held, og vente så tilbage til pampers, og så var det overstået Vi bruger præcis de samme natbleer, men hun tisser ikke igennem længere...

Anmeld

10. april 2012

Clisolka

Vi startede med Libero og er faktisk lige skiftet over til Vibelle fra Aldi. Hun var begyndt at tisse igennem, og nu er der intet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.