Ohhh no, lus!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2012

aklejel

Babymor2010 skriver:

Jeg kan også varmt anbefale madolie! 

Første og eneste gang jeg fik lus var som voksen - for ca 6 år siden, og der brugte min veninde madolie! 

Jeg vidste faktisk ikke engang at lus kan blive modstansdygtige mod balsam, så der lærte jeg lige noget nyt 

Til TS: Husk endelig at putte shampoo i håret først inden du tager vand i - for det bliver et værre roderi, hvis ikke shampooen kommer i først 

Super Vil helt klart prøve madolie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2012

Mumto3

132319 skriver:

Jeg vil lige indskyde at hedrin ikke er en lusebalsam men som nævnt et silikonestof.

Forskellen på det og eksempelvis olie, er at det dræber æggene også selvom de ikke falder ud af håret med det samme.

Luseæg er enormt svære at kæmme ud af håret da de klistrer fast som var de beklædt med superlim og de dør ikke ved en omgang olie.

Taget fra hjemmesiden:

Hedrin ® er helt forskellig fra andre midler og måder at bekæmpe lus på. Hedrin ® er fri for insektgifte, parfume, parabener, æteriske olier og andre allergifremkaldende stoffer. Det virksomme stof i Hedrin ®hedder dimeticon, som er en ufarlig silikone.

Hedrin ®virker ved at indkapsle lusene, så de dør, samtidig med at lusenes æg forhindres i at udklækkes.

Hedrin ® er blid mod både hud og hår og kan også anvendes af allergikere og børn ned til 6 måneder.

Hmmm...jeg har altså hørt (men desværre ikke hørt godt nok efter til at jeg kan gengive det korrekt) at Hedrin også skulle være noget rigtig skidt at komme håret på børn. Det er rigtigt at lusene ikke kan blive resistente imod det, men der skulle være nogle temmelig heftige homonforstyrrende stoffer i silikonen, som bliver optaget gennem huden i hovedbunden.

Jeg har aldrig hørt om madolie, som en her foreslår, men det vil jeg da klart prøve næste gang vi får besøg af lus.

Anmeld

9. april 2012

132319

Mumto3 skriver:

Hmmm...jeg har altså hørt (men desværre ikke hørt godt nok efter til at jeg kan gengive det korrekt) at Hedrin også skulle være noget rigtig skidt at komme håret på børn. Det er rigtigt at lusene ikke kan blive resistente imod det, men der skulle være nogle temmelig heftige homonforstyrrende stoffer i silikonen, som bliver optaget gennem huden i hovedbunden.

Jeg har aldrig hørt om madolie, som en her foreslår, men det vil jeg da klart prøve næste gang vi får besøg af lus.

Og det kan jeg så fortælle dig, absolut ikke er sandt.

Læs evt. selv på www.hedrin.dk og bliv lidt klogere

Anmeld

10. april 2012

VIPpigen

aklejel skriver:

Super godt forslag Havde nemlig os hørt før at de bliver imune overfor balsamen, men har desværre kun rasp olie, men det kan vel komme ud på et

Jeg har brugt både majs, rasp og oliven olie, det fungere alt sammen...

Og hvis du selv vil have en god hårkur bruger du en dl olie og en dl honning, og lader det sidde i 30 min. Put shampoo i, skyl og vask håret almindeligt med shampoo og balsam... Det lyder ikke lækkert med olie i håret, men det er så sundt for det da vi trækker håret naturlige olier ud når vi vasker det :-D

Anmeld

10. april 2012

VIPpigen

Babymor2010 skriver:

Jeg kan også varmt anbefale madolie! 

Første og eneste gang jeg fik lus var som voksen - for ca 6 år siden, og der brugte min veninde madolie! 

Jeg vidste faktisk ikke engang at lus kan blive modstansdygtige mod balsam, så der lærte jeg lige noget nyt 

Til TS: Husk endelig at putte shampoo i håret først inden du tager vand i - for det bliver et værre roderi, hvis ikke shampooen kommer i først 

Madolie er bar vidunderligt til de dumme lus... Jeg har ikke haft det i flere år heller. Men er også begyndt at give håret en hårkur på olie og honning, det er lige noget håret kan li...

Anede heller ikke de kunne blive imune for det før det skete for min søster. Lussekur, og balsam fungere bare ikke til sidst... Og så var jeg på nettet og læste om madolie, og herregud, de 15 kr en flaske koster så er det til at leve med :-D

Anmeld

10. april 2012

FrkLarsen

aklejel skriver:

Kan det ikke skade håret, eller hovedbunden ?

Der står lidt om hedrin herinde.  http://www.kamilleshop.dk/skonhed-og-pleje/lusemidler/hedrin-opl-til-lus-100-ml

Det kan bruges på børn fra 6måneder 

Anmeld

10. april 2012

Clisolka

VIPpigen skriver:

Madolie er bar vidunderligt til de dumme lus... Jeg har ikke haft det i flere år heller. Men er også begyndt at give håret en hårkur på olie og honning, det er lige noget håret kan li...

Anede heller ikke de kunne blive imune for det før det skete for min søster. Lussekur, og balsam fungere bare ikke til sidst... Og så var jeg på nettet og læste om madolie, og herregud, de 15 kr en flaske koster så er det til at leve med :-D

Jeg må ærligt indrømme at jeg langt hellere vil have madolie i håret end balsam til at kurere de små bæster - og så bliver håret så lækkert bagefter. Jeg er også begyndt at give mit hår en jævnlig hårkur med madolie indimellem 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.