Ohhh no, lus!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2012

132319

aklejel skriver:

Kan det ikke skade håret, eller hovedbunden ?

Slet ikke, det er den mildeste lusekur der findes og lus kan ikke blive resistent overfor det da det skaber en silikonelignene hinde om dem.

Læs evt. om det her:  http://www.hedrin.dk/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2012

VIPpigen

Jeg bruger madolie... Ganske alm. Godt ind i håret, en pose over håret, og sid i 30 min... Derefter kæmmer du rigtig godt. Put shampoo i, og skyl ud... Vask håret alm, også med balsam, og kæm igen.

Du kan risikere at lusene bliver modstandsdygtige mod balsam når de kun er æg, det er total røv. Min søster brugte balsam indtil hun ikke kunne komme af med lusene, det viste sig de ikke blev bedøvet af balsam længere. Men olien mætter dem, og gør dem sløve :-D

Og så er olien sundt for håret :-D

Anmeld

9. april 2012

aklejel

morbibi skriver:

Som andre skriver......... kæm kæm kæm og flere gange om dagen

Okay, må hellere ta fri i morgen, for så er jeg sikker på at det bliver gjort ordenligt

Og så gøre det 2 gange inden de skal i aflastning

Men er lidt i tvivl om hendes lillebror os har det når vi ikke har set nogen æg på ham ?

Anmeld

9. april 2012

aklejel

VIPpigen skriver:

Jeg bruger madolie... Ganske alm. Godt ind i håret, en pose over håret, og sid i 30 min... Derefter kæmmer du rigtig godt. Put shampoo i, og skyl ud... Vask håret alm, også med balsam, og kæm igen.

Du kan risikere at lusene bliver modstandsdygtige mod balsam når de kun er æg, det er total røv. Min søster brugte balsam indtil hun ikke kunne komme af med lusene, det viste sig de ikke blev bedøvet af balsam længere. Men olien mætter dem, og gør dem sløve :-D

Super godt forslag Havde nemlig os hørt før at de bliver imune overfor balsamen, men har desværre kun rasp olie, men det kan vel komme ud på et

Anmeld

9. april 2012

Kay

aklejel skriver:

Super, for min svigermor snakkede om lusse shampoo, men er jeg ikke så meget for, da det jo ikke er helt ufarligt.

lige netop og til de helt små er det ikke ret godt for hovedbunden

Anmeld

9. april 2012

132319

Jeg vil lige indskyde at hedrin ikke er en lusebalsam men som nævnt et silikonestof.

Forskellen på det og eksempelvis olie, er at det dræber æggene også selvom de ikke falder ud af håret med det samme.

Luseæg er enormt svære at kæmme ud af håret da de klistrer fast som var de beklædt med superlim og de dør ikke ved en omgang olie.

Taget fra hjemmesiden:

Hedrin ® er helt forskellig fra andre midler og måder at bekæmpe lus på. Hedrin ® er fri for insektgifte, parfume, parabener, æteriske olier og andre allergifremkaldende stoffer. Det virksomme stof i Hedrin ®hedder dimeticon, som er en ufarlig silikone.

Hedrin ®virker ved at indkapsle lusene, så de dør, samtidig med at lusenes æg forhindres i at udklækkes.

Hedrin ® er blid mod både hud og hår og kan også anvendes af allergikere og børn ned til 6 måneder.

Anmeld

9. april 2012

Kay

aklejel skriver:

Det er rigtigt nok Så det kan være at det skal gøres hver dag den første uge, og så hver 3 dag efter det

god plan

Anmeld

9. april 2012

aklejel

Kay skriver:

lige netop og til de helt små er det ikke ret godt for hovedbunden

Nej det er jo det Og min hovedbund er os meget følsom, så det kan hun sagtens ha arvet. Og ville ha dårlig samvittighed hvis jeg er skyld i at ødelægge hendes hovedbund

Så tror jeg holder mig til det neutrale i første omgang, og virker det ikke må jeg prøve noget stærkere. Men må snakke med lægen om i morgen hvad hun vil anbefale.

Anmeld

9. april 2012

aklejel

132319 skriver:

Jeg vil lige indskyde at hedrin ikke er en lusebalsam men som nævnt et silikonestof.

Forskellen på det og eksempelvis olie, er at det dræber æggene også selvom de ikke falder ud af håret med det samme.

Luseæg er enormt svære at kæmme ud af håret da de klistrer fast som var de beklædt med superlim og de dør ikke ved en omgang olie.

Taget fra hjemmesiden:

Hedrin ® er helt forskellig fra andre midler og måder at bekæmpe lus på. Hedrin ® er fri for insektgifte, parfume, parabener, æteriske olier og andre allergifremkaldende stoffer. Det virksomme stof i Hedrin ®hedder dimeticon, som er en ufarlig silikone.

Hedrin ®virker ved at indkapsle lusene, så de dør, samtidig med at lusenes æg forhindres i at udklækkes.

Hedrin ® er blid mod både hud og hår og kan også anvendes af allergikere og børn ned til 6 måneder.

Tak for tippet Vil hører lægen om jeg kan bruge det hvis det neutrale ikke fungerer

Anmeld

9. april 2012

Clisolka

VIPpigen skriver:

Jeg kan også varmt anbefale madolie! 

Første og eneste gang jeg fik lus var som voksen - for ca 6 år siden, og der brugte min veninde madolie! 

Jeg vidste faktisk ikke engang at lus kan blive modstansdygtige mod balsam, så der lærte jeg lige noget nyt 

Til TS: Husk endelig at putte shampoo i håret først inden du tager vand i - for det bliver et værre roderi, hvis ikke shampooen kommer i først 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.