Hjemmelavede romkugler (uden rom)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2012

Nettemor

dpb skriver:

Er lige nødt til at vide om man kan bruge andre former for syltetøj?? manden sværger nemlig til jorbærsyltetøj så det er vist det eneste vi har hjemme og overvejede at eksperimetere med det i morgen

Qnuz

Det kan du sagtens. Det giver jo dog ikke den helt samme smag men hvis I bedst kan li jordbær så passer det jó fint. Men jeg ville lige blende det først så der ikke er store klumper  i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2012

Dot D

Nettemor skriver:

Det kan du sagtens. Det giver jo dog ikke den helt samme smag men hvis I bedst kan li jordbær så passer det jó fint. Men jeg ville lige blende det først så der ikke er store klumper  i

Nemlig, jeg brugte også én uden klumper(bær, hi hi)

Anmeld

13. april 2012

Nettemor

Dot D skriver:

Nemlig, jeg brugte også én uden klumper(bær, hi hi)

Sidespring. Min onkel køber den billige i blå spand og så blender han det Så nu har han aldrig unger der brokker sig

Anmeld

13. april 2012

Dot D

Nettemor skriver:

Sidespring. Min onkel køber den billige i blå spand og så blender han det Så nu har han aldrig unger der brokker sig

ja, det er nemmerlig et godt trick......

Anmeld

13. april 2012

Nettemor

Dot D skriver:

ja, det er nemmerlig et godt trick......

Jep . Syns det var smart. Og han har ikke alle bærene til at være tilbage..

Anmeld

13. april 2012

dpb

Nettemor skriver:

Super, Tak Og den med at blende kender vi godt herhjemme... det gjorde vi meget førhen, da jeg ikke bryder mig om de hele jordbær Men den vi primært bruger nu er den børnevenlige fra den gamle fabrik i sådan en plastflaske....

Qnuz

Anmeld

13. april 2012

dpb

Det kan du... Disse er lavet med jordbærsyltetøj det er også min favorit

Super, mange tak... Må lige eksperimentere i morgen så...

Min far har nævnt utallige gange overfor os at vi skulle tage og bruge det wienerbrød og kage vi ikke får spist til at lave romkugler af Men det er aldrig blevet til noget  Og da vi så fik noget hjem forleden som endnu ikke er spist, så tænkte jeg det var nemmere lige at spørge i denne tråd, end at spørge ham, hehe.... selv om han er uddannet bager eller konditor (kan ikke præcis huske hvilken)... han måtte dog stoppe grundet melallergi

Qnuz

Anmeld

10. maj 2012

Zafir

Ååååkay - hiver den lige frem igen Jeg kan se at der står noget med flødeost og flormelis og hindbærsyltetøj.

Så er det jeg tænkter: Kan andet syltetøj bruges? Jeg har ikke noget hindbær, eller skal jeg købe hindbær? (vi skal lave romkugler i aften nemlig).

Så har jeg flødeost (eller altså neutral frisk ost, som jeg plejer at bruge til kage) og flormelis har jeg også (og chokokrymmel til at rulle i )

Jeg har også rester fra weekendens verdens kage.

Men altså - hvor meget flødeost? og hvor meget syltetøj? Jeg har også en pakke pålægschokolade, der har ligget i bilen og været smeltet og nu er alle skiverne limet sammen, så jeg tænkte at jeg ville hakke det og røre hakket choko i også hehe.

Men altså, er der ikke lige nogen af jer, der har prøvet det, der lige kan give mig lidt flere (konkrete) fifs

Anmeld

10. maj 2012

Zafir

Åkay Nu havde jeg set det med syltetøjen... Jeg tænker lige over hindbær eller jordbær

Anmeld

10. maj 2012

Nettemor

Zafir skriver:

Ååååkay - hiver den lige frem igen Jeg kan se at der står noget med flødeost og flormelis og hindbærsyltetøj.

Så er det jeg tænkter: Kan andet syltetøj bruges? Jeg har ikke noget hindbær, eller skal jeg købe hindbær? (vi skal lave romkugler i aften nemlig).

Så har jeg flødeost (eller altså neutral frisk ost, som jeg plejer at bruge til kage) og flormelis har jeg også (og chokokrymmel til at rulle i )

Jeg har også rester fra weekendens verdens kage.

Men altså - hvor meget flødeost? og hvor meget syltetøj? Jeg har også en pakke pålægschokolade, der har ligget i bilen og været smeltet og nu er alle skiverne limet sammen, så jeg tænkte at jeg ville hakke det og røre hakket choko i også hehe.

Men altså, er der ikke lige nogen af jer, der har prøvet det, der lige kan give mig lidt flere (konkrete) fifs

Når jeg laver det så er det meget på gefyl Og så smager jeg på det..

Du kan godt bruge andet syltetøj. Det giver jo bare en lidt anden smag.. Men det er jo stadig lækkert. Hvis du bruger jordbær syltetøj så ville jeg lige blende det inden så der ikke er klumper i. Du kan sagtens komme chokolade stykker i. Det er bare lækkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.