Hjemmelavede romkugler (uden rom)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2012

Dot D

Lou87 skriver:

Ja det lyder sådan

Maser du bare resterne sammen og smider i en frysepose og i fryseren eller ??

De her er lavet af friske rester, der var en del tilbage fra mit "husbyggeri", hi hi. Men jeg puttede bare store stykker kage ned i min skål(Kitchen Aid) og lod spaden gøre arbejdet, derefter i med flødeost og flomelis tilsidst syltetøj.

Jeg  tror, jeg vil smuldre det lidt inden, jeg putter de næste rester i fryseposer, også i fryseren

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2012

Lou87

Dot D skriver:

De her er lavet af friske rester, der var en del tilbage fra mit "husbyggeri", hi hi. Men jeg puttede bare store stykker kage ned i min skål(Kitchen Aid) og lod spaden gøre arbejdet, derefter i med flødeost og flomelis tilsidst syltetøj.

Jeg  tror, jeg vil smuldre det lidt inden, jeg putter de næste rester i fryseposer, også i fryseren

Oki tak

Anmeld

9. april 2012

Nettemor

Zafir skriver:

Men jeg har jo ikke nogen rest af chokolade kage!!!

Du kan lave det af nærmest al slags kage. Og så bare en lille smule kakao i når du har fået det til smulder.

Når jeg har kage rester smider jeg det næsten altid i fryseren for at samle sammen til en god portion romkugler Bruger dog ikke samme opskrift som Dot

Anmeld

9. april 2012

Zafir

Dot D skriver:

Ja, de er sundere.... og smager også rigtigt godt...

Jeg har brødene i ovnen ligenu... Men jeg har tænkt på romkugler hele dagen...  Og selvom min kur har holdt påske-pause, så er jeg jo stadig på hverdags kur

Anmeld

9. april 2012

Zafir

Nettemor skriver:

Du kan lave det af nærmest al slags kage. Og så bare en lille smule kakao i når du har fået det til smulder.

Når jeg har kage rester smider jeg det næsten altid i fryseren for at samle sammen til en god portion romkugler Bruger dog ikke samme opskrift som Dot

Ja. - det burde man sku lige gøre Det gør jeg da for fremtiden. Gemmer kageresterne, så der lige er til romkugler

Deler du den der opskrift du bruger?

Anmeld

9. april 2012

Nettemor

Zafir skriver:

Ja. - det burde man sku lige gøre Det gør jeg da for fremtiden. Gemmer kageresterne, så der lige er til romkugler

Deler du den der opskrift du bruger?

Ja da Den er meget på slump men så får man den som man ønsker

Jeg tager kage resterne og kører godt i køkkenmaskinen så det bliver noget fint smulder. Så kommer jeg kakao i til det har nogenlunde den 'rigtige' farve. Hindbær syltetøj til den har ca den rigtige konsistens og så rom essens til sidst Nogle gange skal der en smule ekstra hindbær i, ellers smages det bare til med rom essens. (nogle bruger rom men den anden er mere børnevenlig ) Har fået opskriften fra en bager... og køber ALDRIG romkugler eller træstammer mere..

Anmeld

9. april 2012

Zafir

Nettemor skriver:

Jeg tager kage resterne og kører godt i køkkenmaskinen så det bliver noget fint smulder. Så kommer jeg kakao i til det har nogenlunde den 'rigtige' farve. Hindbær syltetøj til den har ca den rigtige konsistens og så rom essens til sidst Nogle gange skal der en smule ekstra hindbær i, ellers smages det bare til med rom essens. (nogle bruger rom men den anden er mere børnevenlig ) Har fået opskriften fra en bager... og køber ALDRIG romkugler eller træstammer mere..

uhmmmm....

Anmeld

9. april 2012

Dot D

Nettemor skriver:

Jeg havde desværre ingen hindbærsyltetøj, ellers ville jeg også have brugt det.... Så det skal købes i morgen, for der er stadigt "lidt" rester tilbage, og "drengene" på mit arbejde skal vist have romkugler i morgen

Anmeld

13. april 2012

dpb

Nettemor skriver:

Er lige nødt til at vide om man kan bruge andre former for syltetøj?? manden sværger nemlig til jorbærsyltetøj så det er vist det eneste vi har hjemme og overvejede at eksperimetere med det i morgen

Qnuz

Anmeld

13. april 2012

Dot D

dpb skriver:

Er lige nødt til at vide om man kan bruge andre former for syltetøj?? manden sværger nemlig til jorbærsyltetøj så det er vist det eneste vi har hjemme og overvejede at eksperimetere med det i morgen

Qnuz

Det kan du... Disse er lavet med jordbærsyltetøj det er også min favorit

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.