Sko-udvalget til pige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2012

Fanny Holbech

Samme mærke kan godt have forskellige modeller og pasformer, så der må du prøve lidt forskelligt.

Sandaler:

Når hun ikke er ældre skal det være med snude og hælkappe og de skal støtte godt om anklen. Vælg nogen, der kan justeres både ved anklen og nede på selv foden, da de så kan sidde godt hele sæsonen. Husk 1 cm voksetillæg. Vi endte med et par ECCO, da det var dem der sad bedst, selvom jeg havde været lidt forelsket i et par Bisgaard, men de sad bare ikke godt på hans fod. Det gjorde de Angulus han prøvede heller ikke, så prøv forskellige mærker.

Sko:

Jeg foretrækker altid skind, da det er åndbart og et naturmateriale og det kan vedligeholdes, så skoen holder sig nogenlunde pæne hele sæsonen, men det kan ikke undgås at de bliver slidt. Her endte vi med et par knaldgule Bisgaard, som sidder rigtig godt på hans fod (selvom sandalen i samme mærke ikke gjorde).

Gummistøvler/Termostøvler:

Her har vi et par termostøvler fra vinteren som han stadig kan passe, så vi venter med gummistøvler. Hvis jeg skulle ud at købe nu ville jeg vælge gummistøvler med en ekstra sål og tykkere strømper, så kan man senere tage sålen ud og så passer de i længere tid. Termostøvlerne bliver jo snart for varme.

Hjemmesko:

Her bruger vi skindfutter, da de er åndbare og er det der minder mest om at gå på strømpesokker. Jeg synes at det er vigtigt især for de små at de kan bevæge fødderne naturligt, så ingen hårde såler i hjemmesko her. Der findes mange mærker. Om vinteren vælger jeg nogle, hvor der er for i, så de også luner lidt ekstra.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

Mussen2

Fanny Holbech skriver:

Samme mærke kan godt have forskellige modeller og pasformer, så der må du prøve lidt forskelligt.

Sandaler:

Når hun ikke er ældre skal det være med snude og hælkappe og de skal støtte godt om anklen. Vælg nogen, der kan justeres både ved anklen og nede på selv foden, da de så kan sidde godt hele sæsonen. Husk 1 cm voksetillæg. Vi endte med et par ECCO, da det var dem der sad bedst, selvom jeg havde været lidt forelsket i et par Bisgaard, men de sad bare ikke godt på hans fod. Det gjorde de Angulus han prøvede heller ikke, så prøv forskellige mærker.

Sko:

Jeg foretrækker altid skind, da det er åndbart og et naturmateriale og det kan vedligeholdes, så skoen holder sig nogenlunde pæne hele sæsonen, men det kan ikke undgås at de bliver slidt. Her endte vi med et par knaldgule Bisgaard, som sidder rigtig godt på hans fod (selvom sandalen i samme mærke ikke gjorde).

Gummistøvler/Termostøvler:

Her har vi et par termostøvler fra vinteren som han stadig kan passe, så vi venter med gummistøvler. Hvis jeg skulle ud at købe nu ville jeg vælge gummistøvler med en ekstra sål og tykkere strømper, så kan man senere tage sålen ud og så passer de i længere tid. Termostøvlerne bliver jo snart for varme.

Hjemmesko:

Her bruger vi skindfutter, da de er åndbare og er det der minder mest om at gå på strømpesokker. Jeg synes at det er vigtigt især for de små at de kan bevæge fødderne naturligt, så ingen hårde såler i hjemmesko her. Der findes mange mærker. Om vinteren vælger jeg nogle, hvor der er for i, så de også luner lidt ekstra.

Super gode råd. Det er noteret! Og bestemt noget jeg kan bruge. Mht. Skindskoene i lyse farver, bliver de så ikke hurtig grimme ved børnehave brug? Hvordan vedligeholdes de bedst når de er ex. Lavendelfarvet eller gul?

Er det melton skindfutter du bruger til hjemmesko? Jeg kender ikke andre slags

Anmeld

11. april 2012

Fanny Holbech

Super gode råd. Det er noteret! Og bestemt noget jeg kan bruge. Mht. Skindskoene i lyse farver, bliver de så ikke hurtig grimme ved børnehave brug? Hvordan vedligeholdes de bedst når de er ex. Lavendelfarvet eller gul?

Er det melton skindfutter du bruger til hjemmesko? Jeg kender ikke andre slags

Du kan få neutral skocreme, som kan bruges til alle farver sko. Skindet kan også godt tåle at blive vasket med en våd klud.

Min dreng har allerede været i vandpytter/mudder her i påsken med sine gule bisgaard sko samt væltet en hel spand vand ud over dem, da han hjalp far med at vaske cykel. De bliver bare tørret med en klud og er de bliver våde kommer jeg en sammenkrøllet avis ind i skoene, som kan suge, så er de tørre næste dag. Lad være med at stille dem hen til radiatoren, for det har de ikke så godt af.

Skindfutter fås i mange mærker, heriblandt: Melton, Tinyzone, Celavi, Decoy, Danefæ og starchild.

Se link:

http://www.kids-world.dk/index.php?infoBox=2&cPath=277&gclid=CNLj_fPArK8CFQq-zAodnle5pw

http://www.tinyzone.dk/group.asp?group=719

Anmeld

11. april 2012

Mussen2

Fanny Holbech skriver:

Du kan få neutral skocreme, som kan bruges til alle farver sko. Skindet kan også godt tåle at blive vasket med en våd klud.

Min dreng har allerede været i vandpytter/mudder her i påsken med sine gule bisgaard sko samt væltet en hel spand vand ud over dem, da han hjalp far med at vaske cykel. De bliver bare tørret med en klud og er de bliver våde kommer jeg en sammenkrøllet avis ind i skoene, som kan suge, så er de tørre næste dag. Lad være med at stille dem hen til radiatoren, for det har de ikke så godt af.

Skindfutter fås i mange mærker, heriblandt: Melton, Tinyzone, Celavi, Decoy, Danefæ og starchild.

Se link:

http://www.kids-world.dk/index.php?infoBox=2&cPath=277&gclid=CNLj_fPArK8CFQq-zAodnle5pw

http://www.tinyzone.dk/group.asp?group=719

Anmeld

11. april 2012

Tildes mor

Mussen2 skriver:

Jeg skal have købt sko til min datter til forårs/sommer sæson i den kommende uge. Hun bliver snart 3 år og skal snart i børnehave. Nu går hun i dagpleje.

Hvor mange par sko skal hun have?

Sandaler- med eller uden snu?

Alm. Sko? Men hvilken slags, materiale osv. Gider ikke have en sko, der er grim efter en uge. Skal kunne tåle at blive brugt.

Gummistøvler eller termostøvler?

Andet?

Vi har brugt Ecco og Pepino. Da hun har smal fod? Hvad har I andre købt?

Jeg mener at Tilde havde:

2 par kondisko, 2 par gummistøvler, 2 par vinterstøvler og 2 par sandaler.

Grunden til hun havde 2 par af hver var at vejret jo aldrig var til at regne med, så hun havde somregel 1 par gummistøvler og 1 par kondisko stående oppe i børnehaven.

Og da vi nåede hen omkring vinter med sne og slud havde hun vinterstøvlerne på til og fra børnehaven, hvor de ind i mellem godt kunne være våde når vi nåede hjem og så var det jo meget rart med et ekstra par hvis de var våde dagen efter også hvilket nogen gange skete.

mht. sandaler vil jeg helt sikkert anbefale de lukkede, de er meget bedre støttende og skulle hun falde er der langt mindre risiko for at hun skulle skrabe tæerne.

Anmeld

11. april 2012

Mussen2

Tildes mor skriver:

Jeg mener at Tilde havde:

2 par kondisko, 2 par gummistøvler, 2 par vinterstøvler og 2 par sandaler.

Grunden til hun havde 2 par af hver var at vejret jo aldrig var til at regne med, så hun havde somregel 1 par gummistøvler og 1 par kondisko stående oppe i børnehaven.

Og da vi nåede hen omkring vinter med sne og slud havde hun vinterstøvlerne på til og fra børnehaven, hvor de ind i mellem godt kunne være våde når vi nåede hjem og så var det jo meget rart med et ekstra par hvis de var våde dagen efter også hvilket nogen gange skete.

mht. sandaler vil jeg helt sikkert anbefale de lukkede, de er meget bedre støttende og skulle hun falde er der langt mindre risiko for at hun skulle skrabe tæerne.

Tak for rådene

Anmeld

11. april 2012

MomseJulia

Mussen2 skriver:

Hummelskoene, er det hende ude skoi børnehaven?

Ja, vi bruger dem også hjemme i weekend og ferie.. Jeg kan godt lide de er oppe ved anklen når de køre på løbecykler osv. De er også nemme og gøre rene. De må være gode/populær for der er godt nok mange i bøh der har dem

Anmeld

11. april 2012

4xGreve

Mussen2 skriver:

Ja, god ide med hjemmesko.  Jeg købte dog et par i dyre domme sidste år. Så lækker, som min datter så ikke gad bruge så hun bruger bare meltons.

Når du skriver vintersto, er det så en støvle eller en foret sko?

Bruger i nogle af skoene fast i børnehave eller er det efter vejret. Jeg tænker på om der er almindeligt, at man har faste sko til børnehaven, hvor de formentlig bliver godt brugt og grimme?

Altså herhjemme har vi altid et par ekstre kondi sko f.eks til lidt pæner brug, alt det andet er til leg og børnehave...

Vinterskoene er vel egentligt en vinter støvle der går op og støtter godt om anklen og som sidder tæt...

Vi brugte også bare meltons og var meget glade for dem... 

Anmeld

11. april 2012

Pige2009

Brams skriver:

Bare så enig

------

Anmeld

12. april 2012

Mussen2

Så er der købt sandaler. Drt blev eccos hide and seek. Sidder bare super godt på hende. 

Skoene vil jeg gerne hører jeres mening om, blev opfordret af ekspidienten til at købe ecco pigesko. Men synes de må være ret upraktiske med sølvsnuden? Desuden havde de dem kun i den helt lyse beige. Hvad mener i, er de til at holde?

De her:

http://shopeu.ecco.com/dk/da/ecco/girls-imagine-1_467011/467030?navId=139

http://shopeu.ecco.com/dk/da/ecco/girls-imagine-1_467011/467030?navId=139

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.