fuld forældremyndighed ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2012

Ansemusen

Reglerne skulle efter sigende være ved at blive lavet om, således at fælles forældremyndighed og den hyppigt brute 7/7-ordning ikke længere nødvendigvis foretrækkes! Man har fundet ud af, hvor stor en last det er for børn at vokse op som skilsisse barn af to forældre med fælles forældremyndighed, som konstant slås og er uenige om alting omkring barnet, bopæl osv.

Jeg håber meget at denne nye lov kommer igennem meget snart, da jeg tror det vil komme mange både børn og forældre til gode!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2012

RGN

Profilbillede for RGN
Chel1992 skriver:

Uden samstykke hvad mener du der?

Har ikke selv børn endnu så kender lige de der begreber så godt

Forhåbentligt kommer du heller aldrig til, at skulle sætte dig ind i det.

Hvis man har fælles forældremyndighed, skal den anden part give lov til, at man må flytte mere end 30 km væk fra samværsforælderen.

Du må fx godt flytte 4 km, men skal stadig give besked 6 uger før flytning, hvis den anden part vil gøre indsigelse. (Jeg tror bare den regel er der for, at der skal være en regel på det område)

Anmeld

6. april 2012

RGN

Profilbillede for RGN
Anonym skriver:

jamen jeg bor 450 km. fra faren  

så kan jeg jo på ingen måde flytte noget sted hen uden hans samtykke :/ ikke engang en anden lejlighed i den lille by jeg bor i 

Så strikse er reglerne dog heller ikke.

Hvis du bor 450 km væk fra faren nu, betyder det lidt firkantet, at du må flytte op til i alt 479 km væk fra faren uden samtykke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.