Ja, det overvejer jeg meget drastisk at søge..
men vil meget gerne lige høre om hvordan sådan noget foregår, og om jeg overhoved har en chance for at få den ?
mit barn er 4 måneder gammel, og der er en faderskabssag igang, faren har ikke set barnet endnu.. han ønsker at se den lille når han får svar på at det er hans, jeg har derfor bedt ham om at søge samvær, men hvad kommer samvær til at betyde for mit barn ? han bor på sjælland, og jeg i midtjylland? han kommer jo højest en gang om måneden hvis han overhoved har råd til det.. og tror heller ikke det er noget han gider i længden
hvor længe kan han få lov at være her når det er så sjældent?
hvornår kan han få barnet i overnatninger?
kan jeg søge om den fulde forældremyndighed og gøre mig håb om at få den ? jeg ved at han vil sætte sig på tvers når jeg skal ud og rejse med barnet og stedfar, når barnet skal i skole osv. men har han overhoved noget at sige mht. hvor jeg flytter hen når han i forvejen er så langt væk ?
ellers nogen gode råd? da jeg er helt blank på det her punkt
vi boede sammen da jeg blev gravid, så når sagen går iorden får vi vel fælles forældremyndighed ??
hjælp ????
Ved ikke så meget, men fandt følgende på en advokats hjemmeside:
"I har som udgangspunkt fælles forældremyndighed over jeres børn. Det betyder, at I skal være enige om væsentlige beslutninger i børnenes liv. Det kan for eksempel være skolevalg.
Ønsker du at have fuld forældremyndighed, skal du aftale det med den anden forælder. Retten kan også beslutte, at du alene skal have fuld forældremyndighed. Det sker dog sjældent, da der for eksempel skal være tale om vold.
Har I barn sammen uden at være gift, får moderen automatisk fuld forældremyndighed. Ønsker I fælles forældremyndighed over barnet, skal I registrere faderskabet hos personregisterføreren.
Når barnet er født, skal I begge underskrive en omsorgs- og ansvarserklæring og sende den sammen med fødselsanmeldelsen til personregisterføreren i det sogn, hvor I bor.
Får I ikke registreret faderskabet, vil moderen fortsat have fuld forældremyndighed over jeres fælles barn. Går I senere fra hinanden, kan det få fatale konsekvenser for faderens mulighed for at træffe beslutninger om vigtige ting i barnets liv."
http://www.advodan.dk/om-advodan/nyheder/populaere-emner/fuld-foraeldremyndighed.aspx