fuld forældremyndighed ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.201 visninger
22 svar
0 synes godt om
4. april 2012

Anonym trådstarter

Ja, det overvejer jeg meget drastisk at søge.. 

men vil meget gerne lige høre om hvordan sådan noget foregår, og om jeg overhoved har en chance for at få den ? 

mit barn er 4 måneder gammel, og der er en faderskabssag igang, faren har ikke set barnet endnu.. han ønsker at se den lille når han får svar på at det er hans, jeg har derfor bedt ham om at søge samvær, men hvad kommer samvær til at betyde for mit barn ? han bor på sjælland, og jeg i midtjylland? han kommer jo højest en gang om måneden hvis han overhoved har råd til det.. og tror heller ikke det er noget han gider i længden  

hvor længe kan han få lov at være her når det er så sjældent?

hvornår kan han få barnet i overnatninger? 

kan jeg søge om den fulde forældremyndighed og gøre mig håb om at få den ? jeg ved at han vil sætte sig på tvers når jeg skal ud og rejse med barnet og stedfar, når barnet skal i skole osv.  men har han overhoved noget at sige mht. hvor jeg flytter hen når han i forvejen er så langt væk ? 

ellers nogen gode råd? da jeg er helt blank på det her punkt  

vi boede sammen da jeg blev gravid, så når sagen går iorden får vi vel fælles forældremyndighed ?? 

hjælp ???? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2012

mpr

Anonym skriver:

men vil meget gerne lige høre om hvordan sådan noget foregår, og om jeg overhoved har en chance for at få den ? 

mit barn er 4 måneder gammel, og der er en faderskabssag igang, faren har ikke set barnet endnu.. han ønsker at se den lille når han får svar på at det er hans, jeg har derfor bedt ham om at søge samvær, men hvad kommer samvær til at betyde for mit barn ? han bor på sjælland, og jeg i midtjylland? han kommer jo højest en gang om måneden hvis han overhoved har råd til det.. og tror heller ikke det er noget han gider i længden  

kan jeg søge om den fulde forældremyndighed og gøre mig håb om at få den ? jeg ved at han vil sætte sig på tvers når jeg skal ud og rejse med barnet og stedfar, når barnet skal i skole osv.  men har han overhoved noget at sige mht. hvor jeg flytter hen når han i forvejen er så langt væk ? 

vi boede sammen da jeg blev gravid, så når sagen går iorden får vi vel fælles forældremyndighed ?? 

hjælp ???? 

Ved ikke så meget om det men ved at man ikke må bo mere end 30 km fra hinanden hvis man skal have fælles forældre myndighed og hvis det er dig der har haft den bette siden fødsel og han ikke har set den bette. Så vil jeg tro du sagtens kan få den fulde forældre myndighed, men ved som sagt ikke så meget om det har kun hørt lidt om reglerne

Anmeld

4. april 2012

M (:

hjælp ???? 

Ved ikke så meget, men fandt følgende på en advokats hjemmeside:

"I har som udgangspunkt fælles forældremyndighed over jeres børn. Det betyder, at I skal være enige om væsentlige beslutninger i børnenes liv. Det kan for eksempel være skolevalg.

Ønsker du at have fuld forældremyndighed, skal du aftale det med den anden forælder. Retten kan også beslutte, at du alene skal have fuld forældremyndighed. Det sker dog sjældent, da der for eksempel skal være tale om vold.

Har I barn sammen uden at være gift, får moderen automatisk fuld forældremyndighed. Ønsker I fælles forældremyndighed over barnet, skal I registrere faderskabet hos personregisterføreren.

Når barnet er født, skal I begge underskrive en omsorgs- og ansvarserklæring og sende den sammen med fødselsanmeldelsen til personregisterføreren i det sogn, hvor I bor.

Får I ikke registreret faderskabet, vil moderen fortsat have fuld forældremyndighed over jeres fælles barn. Går I senere fra hinanden, kan det få fatale konsekvenser for faderens mulighed for at træffe beslutninger om vigtige ting i barnets liv."

http://www.advodan.dk/om-advodan/nyheder/populaere-emner/fuld-foraeldremyndighed.aspx

Anmeld

4. april 2012

felicity

jeg vil råde dig til at ringe til stats amtet... de kan fortælle dig alt omkring dette! og sende dig de rigtige blanketter osv.

Jeg har fuld forældermyndighed over min datter... men det fik vi allerede på plads inden at hun kom til verden.

Anmeld

5. april 2012

RGN

Profilbillede for RGN
Chel1992 skriver:

Ved ikke så meget om det men ved at man ikke må bo mere end 30 km fra hinanden hvis man skal have fælles forældre myndighed og hvis det er dig der har haft den bette siden fødsel og han ikke har set den bette. Så vil jeg tro du sagtens kan få den fulde forældre myndighed, men ved som sagt ikke så meget om det har kun hørt lidt om reglerne

Man må nu godt bo mere end 30 km fra hinanden og samtidig have fælles forældremyndighed, men man må ikke flytte mere end 30 km uden samtykke.

Anmeld

5. april 2012

SHERO

Jeg ville også ringe til Statsamtet. Jeg fik fuld helt automatisk fordi vi ikke havde boet sammen inden jeg blev gravid og vi ikke underskrev en omsorgsblanket eller hvad det hedder. Så hvis i heller ikke har boet sammen ville jeg nok undersøge om du ikke har den helt automatisk. Men han ville jo nok få den halve hvis han søgte...

Anmeld

5. april 2012

Rockertand

Det med de 30 km er vist noget, du har HELT misforstået 

Anmeld

5. april 2012

mpr

Rockertand skriver:

Det med de 30 km er vist noget, du har HELT misforstået 

Nå for søren hvor langt er det så? eller er der ingen grænse?

- Det er noget min mor i sin tid har fortalt mig så troede det var rigtigt ^^

Anmeld

5. april 2012

mpr

RGN skriver:

Man må nu godt bo mere end 30 km fra hinanden og samtidig have fælles forældremyndighed, men man må ikke flytte mere end 30 km uden samtykke.

Uden samstykke hvad mener du der?

Har ikke selv børn endnu så kender lige de der begreber så godt

Anmeld

5. april 2012

Anonym trådstarter

RGN skriver:

jamen jeg bor 450 km. fra faren  

så kan jeg jo på ingen måde flytte noget sted hen uden hans samtykke :/ ikke engang en anden lejlighed i den lille by jeg bor i 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.