har brug for gode råd.. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2012

mika.F

prettybutterfly skriver:

Nej det kan jeg også godt forstå, men derfor kan du sagtens gå på kommunen og høre om dine muligheder, så du ved hvor du står! Evt blive skrevet op! Jeg tror ik du skal regne med det bliver sjovt den sidste tid efter du fortæller du vil skride, så det er nok godt med en lejlighed eller mulighed for at flytte hjem til din mor eller lign efterfølgende, hvis situationen derhjemme forværres for jer! Så du ikke er tvuvnget til at bo under samme tag i fx yderligere 3 mdr!

Håber VIRKELIG det bedste for dig og jeres lille skønne basse!

mn mor er slet ikke en mulighed, og har ikke rigtigt andre at læne mig op af.. lige pludselig mærker man rigtigt hvor få venner man egentlig har.. jeg har en veninde der sytadig bor hjemme og deler værelse med sin søster, så er der en veninde der bor på et hjem for psykisk syge hvor de ikke må have børn overnattene og så er der skønne skønne skøøøønne sigreig herinde fra der bor i jylland.. :/   der er mit netværk..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2012

Skouboe

mika.F skriver:

jeg har aldrig haft særligt mange venner, og efter jeg blev gravid og derfor også stoppede med at ryge hash har jeg valgt de få venner jeg havde fra da det primært var folk der gjorde meget dumme ting for at få deres sprut/stoffer/hash osv, lige meget hvor meget på røven jeg nogensinde vil være er det ikke folk jeg har tænkt mig at opsøge, slet ikke når jeg har det som jeg pt har det, jeg er for modtagelig over for voldsomt dumme ideer!

Ring til mødrehjælpen - de er der for det samme og hjælper gerne.

Og du har ret - hold dig på lang afstand af de venner, det kommer der ikke noget godt ud af.

https://www.moedrehjaelpen.dk/default.aspx?func=ar ticle.view&menuAction=selectClose&menuID=1 0&id=250

Anmeld

3. april 2012

mika.F

Skouboe skriver:

Ring til mødrehjælpen - de er der for det samme og hjælper gerne.

Og du har ret - hold dig på lang afstand af de venner, det kommer der ikke noget godt ud af.

https://www.moedrehjaelpen.dk/default.aspx?func=ar ticle.view&menuAction=selectClose&menuID=1 0&id=250

det er også det jeg tænker, det er slet ikke folk jeg stoler på omkring min søn..

jamen kan de hjælpe med et evt midlertidigt sted at bo tror du?

Anmeld

3. april 2012

EKBJ

mika.F skriver:

sagen er den at jeg og kæresten virkelig ikk har det godt sammen mere, jeg er overbevist om at det bla. bunder i at vi går op og ned af hinanden konstant og jeg er 100% aghængig af hans hjælp, jeg har meget dårlig ryg og tilbagevent astma der ofte giver åndedrætsbesvær, især når jeg bærer på min søn og det er mig komplet umuligt at komme ud af døren på egen hånd da vi bor på første sal og jeg ikke selv kan bære vores søn ned, hvilket også gør at han styre alt med at handle, vasketøj, lave mad fordi jeg ikk ekan stå op for længe af gangen osv.. :´(

derudover har han meget let ved at blive agressiv(bare rolig, han slår mig ikke, men skræmmer mig tit) han har det med at råbe af mig og nogen gange også af vores søn på 7 måneder (<3) og så kalder han mig ting som kælling, fatsvag, handicap, kælling, idiot osv.  

nu har jeg så fået nok og leder sådan set efter et sted at bo, jeg har sagt til ham at min grænse var nået og jeg ikke vil finde mig i at blive ydmyget på den måde mere..

men selvfølgelig gav jeg ham da en chance til, jeg har rygrad som en sommervarm kakaomælk, problemet er bare at jeg virkelig ikk evil bo her mere, som sagt har vi det ikk especielt godt sammen mere, og så skal jeg altid høre brok over alle mine ting, og bliver tit truet med at hvis jeg ikke selv smider noget ud, så gør han..

men jeg tegner, syr og maler meget, er generelt meget kreativt og arbejder med de fleste materialer, så ja, selvfølgelig har jeg masser af ting, men det synes han er dumt, de ting jeg laver synes han alligevel er grimme, meningsløse og spild af penge.. der er ikke plads til min personlighed i hans hjem..

nårh, men tilbage til den manglende rygrad, sagen er nemlig den at efter jeg har givet den dumme chance der, så er alt kun blevet værre..     selvfølgelig tager jeg med i mine overvejelser at hans far er døende, men det mener jeg bare ikke giver ham ret til at behandle mig endnu mere som lort end end før har gjort...

nu må jeg så spørge jer:

1. er jeg ond for at flytte fra ham når hans far har det som han har det?

2. hvordan siger jeg til ham at det her det bare ikke går?

3. kender i et sted i brøndby stran/nærområde hvor der er billige boliger i jordplan eller med elevator der ikke har flere års ventetid?

4. nogle gode råd om at være enlig forældre?

håber der sidder nogen derude der kan hjælpe mig!

kærlige hilsner,

ullykkelige mika..

..   Ville bestemt tage hensyn til at hans far er døende.. det kan gøre ham fustreret og vred over ingenting.. og kan desværre være hans måde at komme ud med tingene på..

(taler af erfaring - min kærestes far er døende og min kæreste reagere ofte med at råbe og blive irriteret over de mindste ting..) 

Det er selvf ikke en undskyldning!!!

Anmeld

3. april 2012

helle85

mika.F skriver:

sagen er den at jeg og kæresten virkelig ikk har det godt sammen mere, jeg er overbevist om at det bla. bunder i at vi går op og ned af hinanden konstant og jeg er 100% aghængig af hans hjælp, jeg har meget dårlig ryg og tilbagevent astma der ofte giver åndedrætsbesvær, især når jeg bærer på min søn og det er mig komplet umuligt at komme ud af døren på egen hånd da vi bor på første sal og jeg ikke selv kan bære vores søn ned, hvilket også gør at han styre alt med at handle, vasketøj, lave mad fordi jeg ikk ekan stå op for længe af gangen osv.. :´(

derudover har han meget let ved at blive agressiv(bare rolig, han slår mig ikke, men skræmmer mig tit) han har det med at råbe af mig og nogen gange også af vores søn på 7 måneder (<3) og så kalder han mig ting som kælling, fatsvag, handicap, kælling, idiot osv.  

nu har jeg så fået nok og leder sådan set efter et sted at bo, jeg har sagt til ham at min grænse var nået og jeg ikke vil finde mig i at blive ydmyget på den måde mere..

men selvfølgelig gav jeg ham da en chance til, jeg har rygrad som en sommervarm kakaomælk, problemet er bare at jeg virkelig ikk evil bo her mere, som sagt har vi det ikk especielt godt sammen mere, og så skal jeg altid høre brok over alle mine ting, og bliver tit truet med at hvis jeg ikke selv smider noget ud, så gør han..

men jeg tegner, syr og maler meget, er generelt meget kreativt og arbejder med de fleste materialer, så ja, selvfølgelig har jeg masser af ting, men det synes han er dumt, de ting jeg laver synes han alligevel er grimme, meningsløse og spild af penge.. der er ikke plads til min personlighed i hans hjem..

nårh, men tilbage til den manglende rygrad, sagen er nemlig den at efter jeg har givet den dumme chance der, så er alt kun blevet værre..     selvfølgelig tager jeg med i mine overvejelser at hans far er døende, men det mener jeg bare ikke giver ham ret til at behandle mig endnu mere som lort end end før har gjort...

nu må jeg så spørge jer:

1. er jeg ond for at flytte fra ham når hans far har det som han har det?

2. hvordan siger jeg til ham at det her det bare ikke går?

3. kender i et sted i brøndby stran/nærområde hvor der er billige boliger i jordplan eller med elevator der ikke har flere års ventetid?

4. nogle gode råd om at være enlig forældre?

håber der sidder nogen derude der kan hjælpe mig!

kærlige hilsner,

ullykkelige mika..

hvis det bliver helt uudholdelig så  er jeg sikke på du kan tage på et kvinde hjem(eller hvad det nu hedder)

du kan jo alt tid ringe og hører det nærmste på dig om det er en mulighed hvis det bliver værer nå du har fortalt ham det.

Anmeld

3. april 2012

Skouboe

mika.F skriver:

det er også det jeg tænker, det er slet ikke folk jeg stoler på omkring min søn..

jamen kan de hjælpe med et evt midlertidigt sted at bo tror du?

Det ved jeg faktisk ikke, men så kan de fortælle dig hvad du så skal gøre..

Anmeld

4. april 2012

Princesspigen

mika.F skriver:

det er også en ting jeg er bange for at jeg ikke kan... :/ og det er ufatteligt frustrerende, for min eneste anden mulighed er at blive hos min kæreste..

du har ingen der kan hjælpe dig, eller måske enda søge noget hjælp et sted ?

jeg ved ikke hvad mulighederne er for sådan noget..

men syndes bare det ville være syndt hvis du skal blive i et forhold der ikke gungerer..

Anmeld

4. april 2012

mika.F

Princesspigen skriver:

du har ingen der kan hjælpe dig, eller måske enda søge noget hjælp et sted ?

jeg ved ikke hvad mulighederne er for sådan noget..

men syndes bare det ville være syndt hvis du skal blive i et forhold der ikke gungerer..

jeg aner slet ikke hva mine muligheder er.. lige nu ved jeg bare at min sagsbehandler siger at jeg nok tidligst  kan få en lejlighed om et års tid...  

Anmeld

4. april 2012

Princesspigen

mika.F skriver:

jeg aner slet ikke hva mine muligheder er.. lige nu ved jeg bare at min sagsbehandler siger at jeg nok tidligst  kan få en lejlighed om et års tid...  

står man alene med barn SKAL kommunen hjælpe en hurtigt da man ikke må bo på gaden med et barn..

dog er der flere ting der spiller ind over der.. fx at du bor hos fyren nu.. eller om lige precis de steder du vil bo er steder kommunen ikke har nogle boliger til rådighed..

Anmeld

4. april 2012

mika.F

pt vil jeg bare gerne ha et sted at bo hvor jeg selv kan komme ind og ud, har dårlig ryg, så hvis der er trapper kan jeg ikke selv komme nogen steder da jeg ikke er i stand til at bære min søn ned selv..   at jeg helst vil blive i brøndby strand er ikke et krav, bare et meget stort ønske...

selv det at han har sagt at jeg skal være ude inden den 1. fordi han blev skide sur over at jeg sagde at jeg flytter så snart jeg kan, det har ikk erokket ved at dse på nuværende tidspunkt ikke mener de kan gøre noget for mig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.