Baby har forstoppelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2012

Tona

Anonym skriver:

Men hvis svesker er vanedannende for tarmen?

Tjo det er der jo nogen der siger. Personligt har jeg aldrig oplevet det og jeg har både brugt det til Amanda og jeg uden at det var vanedannende og vi holdt begge fra den ene dag til den anden uden problemer  Amanda fik det fast i en periode på mange måneder og kunne først holde da hun ikke fik mme mere, for det var nemlig mme der var årsag til hendes forstoppelse.

Det står der i mod fast at de der ting du køber på apoteket mod forstoppelse kan være vanedannende for tarmen, og desuden er de jo kemiske. I min verden bør man kun bruge dem til børn der endnu er for små til at få svesker.

Det er jo lidt et temperamentsspørgsmål om man vil give noget, men sådan som jeg oplevede det, så hjalp alle de der andre ting ikke noget, såsom at cykle med benene osv. Der skulle noget afførende til. Der havde jeg det så langt bedre med sveskerne end med det andet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Tjo det er der jo nogen der siger. Personligt har jeg aldrig oplevet det og jeg har både brugt det til Amanda og jeg uden at det var vanedannende og vi holdt begge fra den ene dag til den anden uden problemer  Amanda fik det fast i en periode på mange måneder og kunne først holde da hun ikke fik mme mere, for det var nemlig mme der var årsag til hendes forstoppelse.

Det står der i mod fast at de der ting du køber på apoteket mod forstoppelse kan være vanedannende for tarmen, og desuden er de jo kemiske. I min verden bør man kun bruge dem til børn der endnu er for små til at få svesker.

Det er jo lidt et temperamentsspørgsmål om man vil give noget, men sådan som jeg oplevede det, så hjalp alle de der andre ting ikke noget, såsom at cykle med benene osv. Der skulle noget afførende til. Der havde jeg det så langt bedre med sveskerne end med det andet.

Jeg har det også klart bedst med svesker frem for movicol og lactulose. Foretrækker så vidt som muligt ikke at fylde min datter med kemi af den ene eller anden slags.

Men det tip jeg fik om at massere et bestemt sted på hendes fødder.. ved ikke om det virkede, eller om det var rent tilfældigt, men hun havde afføring lige efter. Først en gang meget hårde klumper.. Lidt efter resten af "proppen" og så noget mere normal. Har dog også lige givet en god gang sveskemos bare for at få ordentligt gang i maven. Men det er vel normalt at afføringen ikke er HELT lind, når de får grød og mos? Jeg tænker, at vores afføring er jo heller ikke tæt på flydende, og det har vel en sammenhæng med hvad man spiser..

Anmeld

1. april 2012

MorTilEn2013Dreng

Anonym skriver:

Hvad skal jeg gøre? Min datter på næsten 6 måneder har forstoppelse og har haft det on/off på det seneste. Har overvejet at ringe til en zoneterapeut i morgen og høre, om de har tid.. Vi startede på grød ved 4 måneder grundet stor sult, hun var klar, interesseret i vores mad og ikke tog helt nok på ved flasken. Så vi startede i samråd med SP og læge. Og der har ikke været noget med maven før her de sidste 2-3 uger.

Hun klemmer og klemmer og der kommer kun lidt ud, og det er som modellervoks. Jeg vil helst undgå at give hende movicol eller lactulose, hvis der er en mere naturlig løsning på problemet. Jeg forsøger at tilbyde hende vand imellem måltider for at få væske i hende. Hun får grød til middag og grøntsagsmos til aften.

Jeg har ligeledes forsøgt at droppe kartoflerne, da jeg har hørt de forstopper, men det har ikke gjort nogen forskel. Jeg har ikke noget i mod at give hende sveskemos, men har læst to ting. Dels at de bare øger hyppigheden på afføring, ikke gør den mere lind, så det faktisk kan gøre ondt på dem afføringen vil ud hvis den er hård. Og at det kan gøre tarmen doven.

Har i nogle råd? Hun er lidt pjevse og vil ikke spise så meget, fordi hun er forstoppet..

sveske jucie skulle vist os være godt. det fik jeg som lille da jeg led af forstoppelse og stadig gøre det

Anmeld

1. april 2012

Tona

Anonym skriver:

Jeg har det også klart bedst med svesker frem for movicol og lactulose. Foretrækker så vidt som muligt ikke at fylde min datter med kemi af den ene eller anden slags.

Men det tip jeg fik om at massere et bestemt sted på hendes fødder.. ved ikke om det virkede, eller om det var rent tilfældigt, men hun havde afføring lige efter. Først en gang meget hårde klumper.. Lidt efter resten af "proppen" og så noget mere normal. Har dog også lige givet en god gang sveskemos bare for at få ordentligt gang i maven. Men det er vel normalt at afføringen ikke er HELT lind, når de får grød og mos? Jeg tænker, at vores afføring er jo heller ikke tæt på flydende, og det har vel en sammenhæng med hvad man spiser..

Ja afføringen bliver klart fastere når man får fast føde og jo jeg tror også at zoneterapi virker i et eller andet omfang

Anmeld

1. april 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Ja afføringen bliver klart fastere når man får fast føde og jo jeg tror også at zoneterapi virker i et eller andet omfang

Hvad fik din datter i starten, da du startede på andet mad end mælk?

Anmeld

1. april 2012

L&V

Anonym skriver:

Jeg ved ikke om det var rent tilfælde, eller om det faktisk virker, men masserede begge fødder der hvor du skrev grundigt.. I sådan 5 minutter i alt, og så sked hun. Ikke meget, og det var meget hårdt og knoldet, men der kom noget. Og da jeg skiftede hende forsøgte hun at klemme mere ud, men det røg ind igen.

Nu går jeg ud efter sveskemos og noget vaseline, fordi jeg kan se det er ubehageligt for hendes hud at det er hårdt..

Fedt.. Det virker med garanti her hjemme.. Uh de svesker der, dem er jeg personlig ikke fan af og som du selv skrev så er der bare mange ulemper ved dem.. Pære mos derimod er super da der er meget vand i og det gør afføringen lind Jeg har hørt flere der putter lidt saltvand (købt på apoteket) op i måsen for at "skylle" det ud.. Hvis det går helt i stå så ville jeg da høre sp om det var noget man sku prøve

Anmeld

1. april 2012

Tona

Anonym skriver:

Hvad fik din datter i starten, da du startede på andet mad end mælk?

Hun fik grøntsagsmos og hun fik majsgrød som det første  

Anmeld

1. april 2012

charlottekri

uha, jeg har også været hele møllen igennem, og det er bestemt slet ikke sjovt!!!

vi pøvede de fleste af alle de der midler og også sveskemos. i vores tilfælde skulle der ikke bare en enkelt skefuld til, men et helt glas før det havde effekt

men så fandt vi vidundermidlet

KIWI

kernerne indeholder en olie, der gør afføringen lind, og er jo så naturligt som det kan blive

giv en halv kiwi om dagen og se om det ikke har en effekt. men vær opmærksom på at det jo mkan være en ret sur frugt, så sørg for at det er godt modne kiwier, de er mere søde, hvis du fostår.

held og lykke

knus charlotte

Anmeld

1. april 2012

Laulund87

Movicol er ikke vanedannende, så det ville jeg slet ikke tøve med at give. Hellere det end ondt i maven.

Anmeld

1. april 2012

MorDk

Da vores søn havde problemer med maven som mindre... der gav jeg ham en smule sukkervand (afkølet kogt vand med en teskespids sukker) DET HJALP!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.