Hvad skal jeg gøre? Min datter på næsten 6 måneder har forstoppelse og har haft det on/off på det seneste. Har overvejet at ringe til en zoneterapeut i morgen og høre, om de har tid.. Vi startede på grød ved 4 måneder grundet stor sult, hun var klar, interesseret i vores mad og ikke tog helt nok på ved flasken. Så vi startede i samråd med SP og læge. Og der har ikke været noget med maven før her de sidste 2-3 uger.
Hun klemmer og klemmer og der kommer kun lidt ud, og det er som modellervoks. Jeg vil helst undgå at give hende movicol eller lactulose, hvis der er en mere naturlig løsning på problemet. Jeg forsøger at tilbyde hende vand imellem måltider for at få væske i hende. Hun får grød til middag og grøntsagsmos til aften.
Jeg har ligeledes forsøgt at droppe kartoflerne, da jeg har hørt de forstopper, men det har ikke gjort nogen forskel. Jeg har ikke noget i mod at give hende sveskemos, men har læst to ting. Dels at de bare øger hyppigheden på afføring, ikke gør den mere lind, så det faktisk kan gøre ondt på dem afføringen vil ud hvis den er hård. Og at det kan gøre tarmen doven.
Har i nogle råd? Hun er lidt pjevse og vil ikke spise så meget, fordi hun er forstoppet..
Anmeld