Carl-Emil's mor skriver:
Ja nu ligger jeg mærke til en stor del af de søde kvinder herinde skriver at de lader invitationerne gå ud til gæsterne med tekster som dette " min mor og far mener jeg skal have vandet i håret derfor vil jeg gerne se dig..." hvorfor skriver I sådan noget?:/ er det fordi I " bare " døber jeres børn fordi det gør man i jeres familier eller hvordan?? Det er jo os som forældre der står for dåben fordi vi bringer barnet til Guds hus igennem dåben og det er barnet selv der bekræfter dette til sin konfirmation hvor det netop er barnet der invitere??:/ jeg undres lidt over denne trend så kommenter gerne så der kan komme en debat op 
Altså for os har vi valgt dåb, både af tradition, men også fordi kirken betyder noget for os (nok mest mig) er ikke super troende og går ikke kirke hver søndag eller noget, men vil rigtig gerne i kirke til jul, og betyder noget her at børnene får noget fra kristendommen, bla børnehistorier fra biblen (når de bliver gamle nok)
Vi havde også en lidt sjov og anderledes dåbsinvitation, ala den du har givet indledning på. og det var nu mest fordi vi netop ville holde fast i tradion, uden det blev super formelt, da dåbsfesten, var meget tradionel. Næste gang, ved jeg ikke om dåbsinvitationen bliver alm og traditionel eller vi laver noget i stil som med vores søn, men kunne godt forestille mig, vi vil prøve at gå væk fra at det bliver helt tradionelt, og alt for tørt og kedeligt

Fest uanset om det er dåb eller navngivning er jo altid for vores skyld, for barnet er jo ligeglad. Dåben fejres, og nu er der jo så kommet navngivningsfester til også, hvor man jo et sted bare fejrer barnet har fået et navn, som det jo skal uanset hvad, så er jo 100% for vores skyld, uanset hvordan man vender og drejer det
Anmeld