Hvorfor døber I jeres børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2012

B&J

mor:) skriver:

vil du ikke giftes fordi du tror på ægteskabet

jooo men skam ikke på gud.. men vi har dog også snakket om det skal være uden for da vi ikke tror på gud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2012

birthee

Vores børn er døbt, lige som vi selv er... I begge vores familier er alle døbt, dog er min svoger/svigerindes børn navngivet, men de er gift i en kirke... Vi tror på der findes noget over os, derfor har vi valgt at lade vores børn døbe... Vi er selv gift i en kirke, da det betyder noget for os at vise vores tro - ikke at vi er vildt troende, men vi havde alligevel nogle mennesker deroppe der skulle have sendt besked, hvis man kan sige det sådan... Jeg havde i hvert fald...

Anmeld

1. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
B&J skriver:

jooo men skam ikke på gud.. men vi har dog også snakket om det skal være uden for da vi ikke tror på gud

hvis du synes at et kirkebryllup er flottest så skal det da også være det om man tror på gud eller ej

Anmeld

1. april 2012

morethanperfect

Fordi jeg er kristen , så det er en selvfølge for mig

Anmeld

1. april 2012

Sakris

Carl-Emil's mor skriver:

Ja nu ligger jeg mærke til en stor del af de søde kvinder herinde skriver at de lader invitationerne gå ud til gæsterne med tekster som dette " min mor og far mener jeg skal have vandet i håret derfor vil jeg gerne se dig..." hvorfor skriver I sådan noget?:/ er det fordi I " bare " døber jeres børn fordi det gør man i jeres familier eller hvordan?? Det er jo os som forældre der står for dåben fordi vi bringer barnet til Guds hus igennem dåben og det er barnet selv der bekræfter dette til sin konfirmation hvor det netop er barnet der invitere??:/ jeg undres lidt over denne trend så kommenter gerne så der kan komme en debat op

Jeg fik døbt mit barn, fordi jeg selv er kristen. Min mand er ateist, og har svoret at han de næste 12-14 år vil argumentere for at det eneste man skal tro på er vidensskaben.

Ja jeg har jo puttet min egen tro ned over hovedet på mit barn. Men om nogle år har hun jo så mulighed for at vælge side. Bliver lige irriteret over dem der bliver konfirmeret for gavernes skyld!!!! Vores datter skal da have en fest som teenagere. Men om det bliver en konfirmation eller et brag af en 15 års fødselsdag, det må hun vælge. Så længe hun ikke stiller sig op i guds hus og lyver blandt dem der virkelig tror!

Anmeld

1. april 2012

Carl-Emil's mor

Sakris skriver:

Jeg fik døbt mit barn, fordi jeg selv er kristen. Min mand er ateist, og har svoret at han de næste 12-14 år vil argumentere for at det eneste man skal tro på er vidensskaben.

Ja jeg har jo puttet min egen tro ned over hovedet på mit barn. Men om nogle år har hun jo så mulighed for at vælge side. Bliver lige irriteret over dem der bliver konfirmeret for gavernes skyld!!!! Vores datter skal da have en fest som teenagere. Men om det bliver en konfirmation eller et brag af en 15 års fødselsdag, det må hun vælge. Så længe hun ikke stiller sig op i guds hus og lyver blandt dem der virkelig tror!

Du bliver irriteret over konfirmation kun for gaverne men hvad med de forældre der bare døber deres børn for at døbe dem fordi "Sådan gør man " ??

Anmeld

1. april 2012

Sakris

Iøvrigt så synes jeg at de markeringer af navngivning og "konfirmation" ved rådhusene er en fantastisk idé. Så har man et alternativ til religionen. 

På en måde betaler vi jo alle vores del til den danske folkekirke, så det er vel på sin vis også ok at folk så bruger den i forhold til tradition så længe stat og kirke ikke er adskilt. Dog håber jeg de bliver det adskilt. Synes det er så dumt de ikke er det endnu!

Anmeld

1. april 2012

Sakris

Du bliver irriteret over konfirmation kun for gaverne men hvad med de forældre der bare døber deres børn for at døbe dem fordi "Sådan gør man " ??

Samme svar!  Men har ikke så ophøjet et forhold til folkekirken. Der gør folk jo bare som det passer dem. Hvis ikke folk brugte den af tradition, så ville den jo knap nok blive brugt... hehe...

Anmeld

1. april 2012

Princesspigen

Carl-Emil's mor skriver:

Ja nu ligger jeg mærke til en stor del af de søde kvinder herinde skriver at de lader invitationerne gå ud til gæsterne med tekster som dette " min mor og far mener jeg skal have vandet i håret derfor vil jeg gerne se dig..." hvorfor skriver I sådan noget?:/ er det fordi I " bare " døber jeres børn fordi det gør man i jeres familier eller hvordan?? Det er jo os som forældre der står for dåben fordi vi bringer barnet til Guds hus igennem dåben og det er barnet selv der bekræfter dette til sin konfirmation hvor det netop er barnet der invitere??:/ jeg undres lidt over denne trend så kommenter gerne så der kan komme en debat op

jeg er kun i 12 uge med første barn, men min plan er da klart at mit barn skal døbes når vi når der til..

både fordi det er tradition, men os fordi jeg mener at dåben er en del af opvæksten, en hjælp til at de senere kan blive konfirmeret hvis de vil, uden at skulle døbes først..

ved ikke om det giver mening..  har lidt svært ved at formulere hvis jeg tænker omkring det

Anmeld

1. april 2012

B&J

mor:) skriver:

hvis du synes at et kirkebryllup er flottest så skal det da også være det om man tror på gud eller ej

jaa det syntes jeg min syntes kæresten ikke så det er jo noget vi skal finde ud af sammen når den dag kommer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.