Hvorfor døber I jeres børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.634 visninger
28 svar
0 synes godt om
31. marts 2012

Carl-Emil's mor

Ja nu ligger jeg mærke til en stor del af de søde kvinder herinde skriver at de lader invitationerne gå ud til gæsterne med tekster som dette " min mor og far mener jeg skal have vandet i håret derfor vil jeg gerne se dig..." hvorfor skriver I sådan noget?:/ er det fordi I " bare " døber jeres børn fordi det gør man i jeres familier eller hvordan?? Det er jo os som forældre der står for dåben fordi vi bringer barnet til Guds hus igennem dåben og det er barnet selv der bekræfter dette til sin konfirmation hvor det netop er barnet der invitere??:/ jeg undres lidt over denne trend så kommenter gerne så der kan komme en debat op

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2012

Frejsmor

Carl-Emil's mor skriver:

Ja nu ligger jeg mærke til en stor del af de søde kvinder herinde skriver at de lader invitationerne gå ud til gæsterne med tekster som dette " min mor og far mener jeg skal have vandet i håret derfor vil jeg gerne se dig..." hvorfor skriver I sådan noget?:/ er det fordi I " bare " døber jeres børn fordi det gør man i jeres familier eller hvordan?? Det er jo os som forældre der står for dåben fordi vi bringer barnet til Guds hus igennem dåben og det er barnet selv der bekræfter dette til sin konfirmation hvor det netop er barnet der invitere??:/ jeg undres lidt over denne trend så kommenter gerne så der kan komme en debat op

Er lidt i tvivl om hvad du faktisk spørger om? Spørger du generelt til hvorfor vi lader vores børn døbe, eller til hvorfor nogen skriver, som var invitationen fra barnet?

Anmeld

31. marts 2012

Trine89

Vi brugte selv samme tekst, den brugte vi fordi vi syntes den var lidt sjov.. og så er det jo også mini datters fest så derfor er den skrevet som om det var hende der skrev

Men jeg har primær 3 grunde til hvorfor jeg syntes vores datter skulle døbes

1. Hvis hun vil konfirmere når hun kommer dertil syntes jeg det er synd hvis hun ikke var døbt og derfor først skulle døbe i en alder 13-14 år.

2. det er en tradition, og fordi jeg gerne vil have hende i den samme dåbskjole som jeg havde på (og som er syet af min mors konfirmationskjole)

3. Selvom jeg ikke tror på Gud som han beskrives i biblen, tror jeg på der er noget som er større end hva vi tror. Jeg tror på at man kan finde mange gode ting som kan hjælpe en gennem livet i kristendommen. 

Derfor syntes jeg også vores datter skulle døbes og hvis hun ikke deler den samme holdning som jeg kan hun jo heldigvis selv sige fra til konfirmationen det er jo hendes HELT eget valg. 

Anmeld

31. marts 2012

Muhmi

Tror ikke man skal tage det så bogstaveligt, men mere som en ny, sjov måde at skrive en invitation til noget ellers meget formelt...

Kristendommen i dag har jo rigtig mange grader og former for hvad man egentlig tror på... Mange piller det romantiske (dåb, bryllup og begravelse) ud og siger: "Det gør vi stadig" Men de går ikke i kirke ellers...

Mange navngiver jo også deres børn men bliver stadig gift i kirke...

Herhjemme bruger vi kirken som det romantiske og så kan Silas selv bestemme om han vil konfirmeres...

Anmeld

1. april 2012

TeamRocket

Vi skrev blot "Indbydelse til barnedåb af xxxxx xxxxxxx d xx/xx/xxxx Det vil glæde os meget hvis i vil dele dagen med os. venlig hilsen xxxxxxx og xxxxxxx" For os var selve dåben vigtig i og med vi er troende kristne og så synes vi bare det der med at lade 'barnet' skrive invitationen lyder ret, børnefødselsdagsagtigt ? Lidt ligesom når min mors hund sender gaver ned til vores hund, altså jeg ved jo godt den nok ikke selv har skrevet kortet   sjovt men plat..

Anmeld

1. april 2012

Kamulla

jeg er ikke kristen, men Noah er døbt.. nok fordi jeg elsker traditionen... han behøver ikke konfirmeres hvis han ikke ville

Anmeld

1. april 2012

Nadia&Daniel

Carl-Emil's mor skriver:

Laura blev døbt fordi det er TRADITION i min SVIGERFAMILIE. Ingen i min egen familie er døbt (på nær min morfar og oldemor), vi er alle navnegivet.

Anmeld

1. april 2012

B&J

ingen af os tror på gud men valgt at få daniel døbt ja på pga af trationen og fordi det er flot hyggeligt...

ja det er den forkerte grunt men sådan er det lige og hvis han vil konfirmeres jamen så bliver han det hvis han ønsker det så vælger han jo selv... og jeg kan endelig ikke lige huske hvad vi skrev i brevet vi sendte ud

jeg vil også gerne giftes en dag ikke fordi jeg tror på gud nej fordi det er romantisk og hyggeligt igen

Anmeld

1. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
B&J skriver:

ingen af os tror på gud men valgt at få daniel døbt ja på pga af trationen og fordi det er flot hyggeligt...

ja det er den forkerte grunt men sådan er det lige og hvis han vil konfirmeres jamen så bliver han det hvis han ønsker det så vælger han jo selv... og jeg kan endelig ikke lige huske hvad vi skrev i brevet vi sendte ud

jeg vil også gerne giftes en dag ikke fordi jeg tror på gud nej fordi det er romantisk og hyggeligt igen

vil du ikke giftes fordi du tror på ægteskabet

Anmeld

1. april 2012

HeidiØ

Carl-Emil's mor skriver:

William er ikke døbt, fordi vi ikke tror på det! Når man står i kirken og siger ja til de ting præsten siger, så kan jeg slet ikke forstå man siger ja "bare" fordi det er tradition at blive døbt!

Jeg er selv døbt, nok mest pga tradition og dengang gjorde man det vidst bare! Sys det er mere udbredt idag.

Vi har meldt os ud af folkekirken for nogle år siden, simpelthen fordi vi ikke tror på det! ..

Vi skal giftes 1/9, det blir i en have hvor byrådsmedlemmet kommer!

Når William blir 13-14 år og andre i hans klasse skal konfirmeres, får han self valget. Og jeg synes bestemt ikke det er synd (som en anden skriver) at barnet så skal døbes først!

Så min mening om dit spørgsmål også med kortet der, er at jeg synes det er forkert at døbe barnet hvis ikke man tror på gud selv Self er det en sjov måde at skrive kort på, men sys ikke helt om det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.