AnnaKJ skriver:
Slut 
Det hele har egentlig stået på siden min mand kørte galt i november sidste år - han er blevet en stor egoist og kan ikke rigtig finde ud af at der også er andre i familien end ham 
Han var møg sur over at vi skulle på FG onsdag aften og ja, jeg ved det var sent og ja, jeg ved at han skulle tidligt op torsdag, men det handlede altså om vores fælles barn. Men selvfølgelig skulle hans behov komme først.
Igår var jeg hos hans mor, mens han var på arbejde og jeg vidste at han gerne ville tidligt i seng, og det var også helt i orden. Hans mor havde så spurgt om hun ikke skulle lave noget aftensmad klar til de blev færdige, så vi bare hurtigt kunne spise, så han kunne komme hjem i seng. Også bare så det var nemt for os begge, ellers skulle vi først ud og handle, lave maden og vaske op, før han kunne gå iseng - og ved at det var mig der skulle stå med det hele og vores datter. Jeg spurgte manden hvad han ville og han sagde jeg selv måtte bestemme om vi skulle spise hos hans forældre. Jeg valgte at sige ja tak.
Der gik en lille time og manden ringende og var totalt sur. Han ville fandeme hjem med det samme, have mad og så i seng. Jeg forklarede ham, at det bare ville være nemmest for os begge hvis vi hurtigt spise hos hans forældre - maden var jo gjort klar og der var ikke noget vi skulle tænke på. Men nej nej, det var ikke godt nok. Jeg blev kaldt både det ene og det andet, han ringede ene og alene for at skælde ud og hakke mig ned. Tilsidse sad jeg der med tårene trillende ned af kinderne foran hans mor og kunne slet ikke holde sammen på mig selv
Hans mor forstod vitterligt heller ikke hans opførsel.
Jeg sagde til ham, at jeg ikke havde lyst til at være i rum med ham når han var sådan, så jeg lagde nøgler til bilen og penge til hans mad på bordet hos hans forældre og sagde at jeg ville tage ud til min far og hans kæreste, sammen med vores datter - bare for at få luft. Igen slippede han helt ud og nu skulle jeg fandeme holde op og tage mig sammen - men ved bare at var jeg taget med ham hjem, så var helvede brudt løs og det skal min datter bare ikke opleve. Så min fars kæreste hentede mig.
Jeg har ikke snakket med ham siden kl 18 igår (sms) og har ikke set ham siden igår middag, da jeg hentede vores bil på hans arbejde.
Kan godt være at det hele lyder som en bagatel, men det er ikke første gang han fyrre op over så lidt og bare vil have sin vilje. Jeg orker bare ikke, at være en dørmåtte hele tiden. Kan simpelthen ikke holde til det.
Pt. sider jeg og min datter ude hos min far og hans kæreste, hvor vi også har været i nat. Lige nu sidder jeg fuldstændig omtåget af for ldit søvn, gråd, ingen mad og bare fuldstændig drænet for energi.
Og jeg aner ikke hvad jeg skal stille op? Har flere gange forsøgt at snakke med ham, men det er som at snakke med en dør 
Er lige gået ind i uge 28 - så der er ikke længe til at der kommer en baby mere, som jeg åbenbart også skal være alene om.
Hejsa,
Først vil jeg starte med at sige, at du har min dybeste medfølelse. Især også, fordi du i forvejen er fuldt med hormoner og prøver at lægge en dæmper på for at beskytte jeres førstefødte.
Min første tanke er, om han kan have fået en depression, som han ignorere eller ikke er klar over, han har.
Jeg fik en fødselsdepression ved vores førstefødte. Jeg var dybt frustreret og kunne ikke finde ud af, hvilket ben jeg skulle stå på, og det var som om, det var alle andre end mig, der var noget galt med. En dag spurgte jeg min sp, om jeg kunne have en dep. Det viste sig ved en test, at jeg havde en let til moderat dep. Efter, at det ligesom blev fastslået var det altså til at holde ud at være til både for mig - og ikke mindst min mand. Det var som om, jeg manglede noget forståelse for det, jeg havde været igennem.
Man kan føle sig meget alene og ikke forstå, hvad pokker der sker i hovedet på én. Jeg tænkte det bare, da du nævnte den bilulykke... jeg tror ikke nødvendigvis, der behøver at være noget fysiologisk i vejen med ham. Og selvfølgelig er det aldrig i orden at behandle folk sådan og det er heller ikke sikkert, du kan få ham til at tage den test, men de ligger rundt omkring på nettet.
Jeg håber, I finder ud af det og kan nyde den sidste del af graviditeten sammen.