Tror efterhånden at mit forhold er ved at være ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2012

Team Putte

AnnaKJ skriver:

Det skal på ingen måde gå ud over vores datter - hun kan jo slet ikke selv vælge af gå eller noget, så derfor valgte jeg ikke at blive. Det ville bare være for synd for hende 

Men ja, hold kæft det er øv!

Håber alt kommer til at gå godt for jer og farmand efter et par dage dropper hidsigheden og indser han savner jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2012

AnnaK89

Kay skriver:

det er jeg godt nok ked af at høre...

jeg sidder lidt og tænker... har han fået psykolog hjælp efter han kørte galt??

for jeg ved at mange ændre sig meget efter sådan en ulykke og tit så er de ikke selv klar over det... og det ville måske hjælpe ham at få snakket med en psykolog om det!?

jeg ved selvfølgelig ikke om han vil være lydhør over for sådan et forslag... måske hvis du skrev et brev med de forandringer du ser og dine følelser... hmmm

det er godt nok en svær situation du er havnet i...

Har virkelig forsøgt, at få ham til at tale med nogen - men han vil bare ikke! Han er så stædig. Og i stedet for at tale med nogen om det, så skal alt gå ud over mig. Og det bare så svært - er efterhånden blevet kørt så langt ned, at alt bare virker uoverskueligt

Anmeld

30. marts 2012

AnnaK89

mariamiss6 skriver:

Jeg  tror ikke at en ulykke gør ham til egoist....

Jeg tror han lider af et traume... Msåke stress, provokeret af det traume....

Jeg tror du skal forsøge at snakke til ham stille og roligt, når i ses igen, og fortælle ham, at det er nødvendigt at han finder noget hjælp. 

Og ellers må du fortælle ham, at gør han ikke det, kan han godt regne med at han mister dig, fordi du ikke kan holde til det, og ikke vil finde dig i den behandling fra hans side....

Fortæl ham at du savner hans gamle jeg, at du ikke forstår hvorfor han er så vred, men at du gerne vil hjælpe ham videre, hvis bare han får proffessionel hjælp.

Han vil ikke have hjælp - har forsøgt flere gange at forklare ham de ændringer jeg ser, men han siger at det ikke passer at han har ændret sig og at han har det fint og ikke har det svært efterfølgene. Han har sågar kørt lastbil siden uden problemer og han virker overhovedet ikke påvirket og det undre mig vildt meget 

Jeg vil så gerne at alt skal blive som det var før, for vi havde det godt og var glade. 

Anmeld

30. marts 2012

Kay

AnnaKJ skriver:

Har virkelig forsøgt, at få ham til at tale med nogen - men han vil bare ikke! Han er så stædig. Og i stedet for at tale med nogen om det, så skal alt gå ud over mig. Og det bare så svært - er efterhånden blevet kørt så langt ned, at alt bare virker uoverskueligt

kunne du ikke tale med hans mor om at i sammen kunne prøve at overtale ham... tror virkelig han har brug for det... når du beskriver et sådan at han har skiftet personlighed efter ullykken...

forklare ham at du savner hans gamle jeg og at du gerne vil hjælpe ham igennem det han gennemgår nu... men ikke på den måde han gør det på nu...

ja nermest give ham et ultimatum? for du kan jo ikke leve sådan resten af dit liv... så at give det et sidste forsøg at hjælpe ham via et ultimatum om at ellers må i gå hver til sit...??

Anmeld

30. marts 2012

Bonde-liv

jeg syntes i skal tage en snak om dette og tage til læge hånd i hånd. derefter evt psykolog eller parterapi.

min mand var i samme situation (og jeg var også gravid med første barn) han fik så piskesmæld samt en nakkeskade og sammensynsproblemer. jeg kender til det med en til tider sur mand. vælg dine kampe, der skal 2 til at skændes. ikke at du skal lytte og finde dig i alt. men. i har et barn på vej. "elsk mig mest når jeg mindst fortjener det for så har jeg mest brug for det"

men igen. du skal også passe på dig selv. umiddelbart igennem denne læsning fornemmer jeg bare en form for uafklaret for ham (måske førfødselsdepression?)

i skal ihvertfal til læge og var jeg dig ville jeg tage ham godt i hånden. det kan være en fejl. men imo så fortjener baby at du prøver. der vil komme meget modgang. jeg har boet med samme i 8 år og pu ha. ja modgang. men den modgang kan styrke jeres forhoild så i måske ender med at købe en pensionistbolig i spanien om 40 år

du skal mærke efter i dig selv. det andet var bare hvad jeg personligt ville gøre.

mange knus.

Anmeld

30. marts 2012

AnnaK89

Kay skriver:

kunne du ikke tale med hans mor om at i sammen kunne prøve at overtale ham... tror virkelig han har brug for det... når du beskriver et sådan at han har skiftet personlighed efter ullykken...

forklare ham at du savner hans gamle jeg og at du gerne vil hjælpe ham igennem det han gennemgår nu... men ikke på den måde han gør det på nu...

ja nermest give ham et ultimatum? for du kan jo ikke leve sådan resten af dit liv... så at give det et sidste forsøg at hjælpe ham via et ultimatum om at ellers må i gå hver til sit...??

Jo det kunne måske hjælpe hvis hans mor også var der, ved bare ikke om han vil føle sig angrebet? 

Tror jeg vil prøve med et ulitmatum, og så se hvordan han reagere. 

Jeg kan slet ikke holde ud at blive ved - føler jeg for det dårligere og dårligere

Anmeld

30. marts 2012

Ciss

Jeg tror, det var rigtig af dig, at trække dig tilbage.

For mig lyder det, somom der er et eller andet han slider med, men som han ikke klarer at snakke om/sætte ord på/vil have frem i lyset. Det lyder som en masse indebrændt frustration. (men jeg er slet ikke ekspert!)

Det betyder slet ikke, at hans opførsel er ok, og jeg tror, at det bedste du kan gøre, er at lade ham opleve konsekvensen af hans opførsel - at du så ikke klarer at være sammen med ham - for ellers vil det bare fortsætte, og han vil fortsat ikke respektere dig eller være villig til at tage hensyn til dig og jeres børn.

Jeg forstår, at du har det helt forfærdeligt, for i tillæg til at køre dig ned, tvinger han dig til at være den slemme, fordi du går. Han overlader beslutningen til dig. Mit råd vil være - hvis det er muligt - at blive nogen dage hos din far. Få fat i lidt tøj, få i dig noget mad, og tillad dig selv at få det hele lidt på afstand. Hvis det er muligt, så gå en lang tur helt alene, så du kan få lidt orden i tankerne i fred. Det vil også give manden tid til at tænke lidt nærmere over jeres forhold mm. En lille tænkepause kan være virkelig sundt, så begge parter får anledning til at finde ud af, hvad der egentlig er vigtigst i forholdet og i livet, og hvad man egentlig ønsker både af hinanden og for sig selv. En tænkepause betyder jo ikke, at man er gået fra hinanden, men det kan jo være, at det er det, som bliver resultatet.

Hvis du/I finder ud af, at I gerne vil arbejde for at få det godt sammen igen, ville jeg anbefale at få en eller anden slags hjælp udefra - parterapi eller andet. For det er virkelig ikke altid nemt selv at finde ud af, hvad der er galt, og hvad man skal gøre for at få det godt sammen igen.

- med de varmeste tanker og håb om, at du har gode støttespillere omkring dig, og at du finder den rigtige løsning for dig og børnene!

Anmeld

30. marts 2012

AnnaK89

Bonde-liv skriver:

jeg syntes i skal tage en snak om dette og tage til læge hånd i hånd. derefter evt psykolog eller parterapi.

min mand var i samme situation (og jeg var også gravid med første barn) han fik så piskesmæld samt en nakkeskade og sammensynsproblemer. jeg kender til det med en til tider sur mand. vælg dine kampe, der skal 2 til at skændes. ikke at du skal lytte og finde dig i alt. men. i har et barn på vej. "elsk mig mest når jeg mindst fortjener det for så har jeg mest brug for det"

men igen. du skal også passe på dig selv. umiddelbart igennem denne læsning fornemmer jeg bare en form for uafklaret for ham (måske førfødselsdepression?)

i skal ihvertfal til læge og var jeg dig ville jeg tage ham godt i hånden. det kan være en fejl. men imo så fortjener baby at du prøver. der vil komme meget modgang. jeg har boet med samme i 8 år og pu ha. ja modgang. men den modgang kan styrke jeres forhoild så i måske ender med at købe en pensionistbolig i spanien om 40 år

du skal mærke efter i dig selv. det andet var bare hvad jeg personligt ville gøre.

mange knus.

Har bare så mange gange forsøgt at få ham til læge eller psykolog - og han synes bare det er det rene fis fra min side af. Han er slet ikke interesseret og mener ikke der er noget galt. 

Jeg valgt netop at tage afsted igår fordi at jeg vidste, at der ville bare skænderier hvis jeg var taget med hjem og det kan jeg bare ikke blive ved med at holde til og min datter skal absolut heller ikke opleve det. Hun kan jo ikke selv vælge hvad hun vil høre og ikke vil høre.

Anmeld

30. marts 2012

Bonde-liv

AnnaKJ skriver:

Har bare så mange gange forsøgt at få ham til læge eller psykolog - og han synes bare det er det rene fis fra min side af. Han er slet ikke interesseret og mener ikke der er noget galt. 

Jeg valgt netop at tage afsted igår fordi at jeg vidste, at der ville bare skænderier hvis jeg var taget med hjem og det kan jeg bare ikke blive ved med at holde til og min datter skal absolut heller ikke opleve det. Hun kan jo ikke selv vælge hvad hun vil høre og ikke vil høre.

det er kun dig der egentlig ved havd der sker hos jer. det er kun dig der kender din kæreste og dig selv. og det lyder til du har fået nogle ting på det rene med hvad du vil hvad dit liv og hvad din datter skal opleve. og så skal du også følge det på trods af at det kan være smertefuldt i hjertet

Anmeld

30. marts 2012

mariamiss6

AnnaKJ skriver:

Han vil ikke have hjælp - har forsøgt flere gange at forklare ham de ændringer jeg ser, men han siger at det ikke passer at han har ændret sig og at han har det fint og ikke har det svært efterfølgene. Han har sågar kørt lastbil siden uden problemer og han virker overhovedet ikke påvirket og det undre mig vildt meget 

Jeg vil så gerne at alt skal blive som det var før, for vi havde det godt og var glade. 

Så må du sige til ham, hvis du altså mener det selvfølgelig, at enten får han hjælp til sig selv, elle ri går i parterapi, eller også er du nødt til at gå fra ham, fordi du ikke vil lade ham trampe sådan på dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.