Mistænker min er døv :'( hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2012

LineSchack

Fenja09 skriver:

Nu skal jeg ikke kunne sige om jeres datter er døv, men da vores datter var så spæd reagerede hun heller ikke på noget - i hvert fald meget lidt. De fleste babyer har ikke "øjne" før de er et par dage gamle. Nå, men ville egentlig bare sige, at vores datter ikke er døv, trods det at hun ikke reagerede på særlig meget de første dage af hendes liv.

Håber på, at jeres lille pige hører helt fint og det bare er fordi hun er så ny

/Fenja

Og tusind tak, det varmer meget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2012

VIPpigen

Her reagerede Lilje heller ikke på lyde. Og jo, jeg var meget nervøs... Fordi vi havde været indlagt i over - tror det var 14 dage - så skulle hun have lavet en udvidet høreprøve. Og prøven tog en evighed fordi hun ikke kunne lave testen på det ene øre... Hun dumpede hver gang. Og fordi vi havde været indlagt så længe skulle den igennem. Så vi måtte en tur til odense hvor det tog 2 min og så havde hun også bestået den...

Bare roligt, jeg er sikker på der ikke er noget. Lilje reagere sjældent på voldsomme lyde, for hun har været van til dem siden hun var lille... Men støvsugeren kan hun ikke li, den følger efter hende mener hun..... ;-)

Anmeld

29. marts 2012

LineSchack

VIPpigen skriver:

Her reagerede Lilje heller ikke på lyde. Og jo, jeg var meget nervøs... Fordi vi havde været indlagt i over - tror det var 14 dage - så skulle hun have lavet en udvidet høreprøve. Og prøven tog en evighed fordi hun ikke kunne lave testen på det ene øre... Hun dumpede hver gang. Og fordi vi havde været indlagt så længe skulle den igennem. Så vi måtte en tur til odense hvor det tog 2 min og så havde hun også bestået den...

Bare roligt, jeg er sikker på der ikke er noget. Lilje reagere sjældent på voldsomme lyde, for hun har været van til dem siden hun var lille... Men støvsugeren kan hun ikke li, den følger efter hende mener hun..... ;-)

Var i indlagt i 14 dage pga høretesten...?...hvor var det fantastisk alt endte som det skulle og jere lille pige har en fin hørelse..og det er også en meget farlig dræ suger så forstår hende godt .... Og tak, det har d nok ret i .

Anmeld

29. marts 2012

VIPpigen

LineSchack skriver:

Var i indlagt i 14 dage pga høretesten...?...hvor var det fantastisk alt endte som det skulle og jere lille pige har en fin hørelse..og det er også en meget farlig dræ suger så forstår hende godt .... Og tak, det har d nok ret i .

Nej. Vi var indlagt i 18 dage fordi hun er født for tidligt. Og er du efter fødslen indlagt mere end 14 dage - tror jeg det er:-S - så skal barnet have lavet den alm. Høreprøve og en udvidet... Og den udvidet kunne så ikke godkendes, så derfor skulle bo til odense og have lavet den... Men havde vi ikke været indlagt så længe så ville den alm være nok, og have været godkendt ;-)

Anmeld

29. marts 2012

Muhmi

Det er meget normalt at de lige efter fødslen har lidt fosterfedt siddende i øregangene... Silas bestod ikke den første høretest på det ene øre da han var to dage gammel, fordi der sad noget derinde og drillede... Vi kom igen en måned efter og der havde han perfekt hørrelse på begge ører...

Anmeld

29. marts 2012

Maja88

LineSchack skriver:

Kan spørge lidt om det samme blev i ikk bekymret?...

jo lidt men fik en tid ved ørelægen og han afkraftede min mistanke...

så var dejligt

Anmeld

29. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
LineSchack skriver:

Vi skal til høre screening på mandag og er virkelig bange for at min lille datter på 4 dage er døv. Vi lavede baby alarm idag som pludselig udgav en syg højt skære de lyd, ingen reaktion. Hendes far har lige støv suget, ingen reaktion. Når jeg knipser kigger hun ikk engang efter lyden.... Er virkelig nervøs for at hun ikk kan hører...hun kigger hellere ikk ansolut på en når man snakker til hende.... Hva skal jeg gøre

Man troede også min kæreste var døv da han var baby, men det viste sig hurtigt at han bare var doven

Anmeld

29. marts 2012

Zeus

LineSchack skriver:

Vi skal til høre screening på mandag og er virkelig bange for at min lille datter på 4 dage er døv. Vi lavede baby alarm idag som pludselig udgav en syg højt skære de lyd, ingen reaktion. Hendes far har lige støv suget, ingen reaktion. Når jeg knipser kigger hun ikk engang efter lyden.... Er virkelig nervøs for at hun ikk kan hører...hun kigger hellere ikk ansolut på en når man snakker til hende.... Hva skal jeg gøre

Vi borede med boremaskine da Cajsa var en uge eller 2, mens hun lå og sov halvanden meter væk, og hun reagerede overhovedet ikke.. Men hun hører altså fint

Anmeld

29. marts 2012

Fenja09

LineSchack skriver:

Blev i ikk bange/ bekymret?..?

Nej faktisk ikke - tænkte slet ikke over at hun kunne være døv, det eneste vi tænkte var at det hele jo lige skal have lov at "falde på plads" og at hun skulle lære verdenen at kende stille og roligt

Husk at tænke positivt, også selvom det kan være svært.

/Fenja

Anmeld

29. marts 2012

pernille.23

Jeg var også nervøs for at min datter var døv, da vi kunne stå med en slag boremaskine og bore, uden at hun reagerede, men hun har en fin hørelse, mener først hun begyndte at reagere på lyde da hun var omkring 2-3 uger..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.