Kan i holde hjemmet ryddet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2012

Tona

Anonym skriver:

Jeg går for tiden med en rigtig dårlig følgelse  Syntes hele tiden jeg rydder op og gør rent men alligevel syntes jeg det ruder her hjemme 

Kan i holde hjemmet ryddet og rent.? Og hvordan gør i det.?

Ved ikke om der er grund til at jeg skal havde det sådan, opvasken bliver taget dagligt har ikke ting liggende på bordene/gulvet (dog lidt når ungerne er hjemme og leger) og gulvet bliver som minimum fejet en gang om dagen... Støvsuger hele hytten minimum 2 gange om ugen hvor jeg også vasker gulvet...

Ville i syntes jeg har grund til at gå med dårlig samvittighed.?

Nej, du har ikke grund til dårlig samvittighed, for det er dit hjem og dig der bestemmer hvordan det skal være. Og det lyder som om det er på et rimeligt niveau. Jeg syntes også selv at det kan være svært at holde det rent.

Jeg gør rent på en lidt speciel måde fordi jeg er kronisk smertepatient, så jeg kan ikke holde til at gøre hele hytten ren på en gang og måske er min måde at gøre rent på også god for travle mødre og fædre i det hele taget

Efter frokost hver dag gør jeg det at jeg gør 1 rum rent. Kun et rum om dagen. Der ud over støvsuger jeg lige hurtigt køkken og gang og det værste i stuen (det kommer lidt an på hvordan ens hjem er opdelt hvor skidtet ligger sig). 1 gang i ugen støvsuger manden helt i bund i hele huset. Jeg gør rent med en spray-flaske med rengøringsmiddel (jeg laver det selv af natur-ting, men man kan også bare komme Neutral opvaskemiddel og vand i) og så en micro-fiber klud eller en stofble. Det er ligesom om det er lettere lige hurtigt at gribe flasken og gå fladerne over  Denne måde virker for mig og her er altid pænt nok rent. Dog vil jeg sige at der kan være en del legetøj spredt ud over gulvet i stuen og på Amandas værelse når vi når til aften...men det napper jeg så lige når hun er lagt i seng for natten. Har en stor kasse til det som det hele bare væltes ned i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg fejer en gang om dagen og rydde op, når der ligger noget - men mit hus roder stadig forfærdeligt, og der går ikke fem min fra mim datter kommer hjem til man ikke kan se, der er blevet gjort rent - jeg tror, det bare er sådan, når man har småfolk i huset.

Jeg har dog en, der kommer og gør hovedrent en gang om ugen, og det gør det hele lidt lettere at holde i løbet af ugen

Anmeld

29. marts 2012

Tona

Anonym skriver:

Normalt plejer jeg ikke at havde det sådan.. Det plejer gerne at måtte rude, opvasken kunne godt stå en ekstra dag men de sidste 14 dage har det ændret sig fuldkommen..

Tror også jeg har fået denne følelse efter som mine svigerforældre altid har rent og rydeligt.. De har flere gange kommenteret at her er rodet og at når vi har en weekend hvor ungerne bliver passet at så kan vi jo endelig få ryddet lidt op og husk nu at få ordnet hjemmet når nu i ikke har nogle børn hjemme

Du skal prøve at lægge det bag dig hvad dine svigerforældre har sagt. Andre mennesker skal ikke have lov til at definere hvordan du skal leve. Hvor er det dog også uhøfligt af dem overhovedet at sige sådan  

Anmeld

29. marts 2012

morethanperfect

Ja det kan jeg godt ..

Vi kan ik så godt li rod her ...  Vi støvsuger i hvert fald hver dag , nogle gange 2 gange om dagen .. Vasketøjet blir ordnet osv. hver dag .. Og ja , jeg rydder op hele tiden .. Sådan er det bare at ha børn ...
Men han er også godt til at rydde op efter sig selv allerede , så det er jo dejligt .. 

Anmeld

29. marts 2012

Anonym

Anonym skriver:

Jeg går for tiden med en rigtig dårlig følgelse  Syntes hele tiden jeg rydder op og gør rent men alligevel syntes jeg det ruder her hjemme 

Kan i holde hjemmet ryddet og rent.? Og hvordan gør i det.?

Ved ikke om der er grund til at jeg skal havde det sådan, opvasken bliver taget dagligt har ikke ting liggende på bordene/gulvet (dog lidt når ungerne er hjemme og leger) og gulvet bliver som minimum fejet en gang om dagen... Støvsuger hele hytten minimum 2 gange om ugen hvor jeg også vasker gulvet...

Ville i syntes jeg har grund til at gå med dårlig samvittighed.?

PÅ INGEN MÅDE! Kun over for dig selv måske, fordi du bruger SÅ meget tid på oprydning og rengøring og alligevel går og slår dig selv oven i hovedet med den dårlige samvittighed!

Her roder næsten altid og rengøring er ikke det vi dyrker mest. Vi dyrker derimod familielivet, hygge og tillader os selv at slappe af om aftenen, når den lille er lagt! Selvfølgelig skal ens hjem ikke være uhumsk og sundhedsskadeligt, men man ved også at for megen rengøring kan øge risikoen for allergi.

Jeg synes du skal tænke over for hvis skyld du ryder op og gør rent i det omfang, som du gør og måske prøve at skrue lidt ned for ambitionerne

Anmeld

29. marts 2012

Anonym

morethanperfect skriver:

Ja det kan jeg godt ..

Vi kan ik så godt li rod her ...  Vi støvsuger i hvert fald hver dag , nogle gange 2 gange om dagen .. Vasketøjet blir ordnet osv. hver dag .. Og ja , jeg rydder op hele tiden .. Sådan er det bare at ha børn ...
Men han er også godt til at rydde op efter sig selv allerede , så det er jo dejligt .. 

Støvsugning hver dag er ikke noget du skal gøre for sundhedens skyld, bare så du ved det, hvis du er ved at køre sur i det. For hyppig rengøring øger risikoen for udvikling af allergi hos børn, fordi de ikke bliver udsat for et normalt niveau af støv osv. Vi er blevet ALT for fikseret på renlighed i dag, og det bliver for mange alt for meget.

Anmeld

29. marts 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Støvsugning hver dag er ikke noget du skal gøre for sundhedens skyld, bare så du ved det, hvis du er ved at køre sur i det. For hyppig rengøring øger risikoen for udvikling af allergi hos børn, fordi de ikke bliver udsat for et normalt niveau af støv osv. Vi er blevet ALT for fikseret på renlighed i dag, og det bliver for mange alt for meget.

Det er skam for min egen skyld .. Det er tit at Oscar måske lige får en kiks , og det krummer , eller lign. Hader når der er beskidt .. Og vi har trægulv , så man kan rigtig se snavset ligger . Det kan jeg ikke ha ..

Anmeld

29. marts 2012

Ansemusen

Anonym skriver:

Normalt plejer jeg ikke at havde det sådan.. Det plejer gerne at måtte rude, opvasken kunne godt stå en ekstra dag men de sidste 14 dage har det ændret sig fuldkommen..

Tror også jeg har fået denne følelse efter som mine svigerforældre altid har rent og rydeligt.. De har flere gange kommenteret at her er rodet og at når vi har en weekend hvor ungerne bliver passet at så kan vi jo endelig få ryddet lidt op og husk nu at få ordnet hjemmet når nu i ikke har nogle børn hjemme

Jeg ville aldrig bruge en friweekende uden børn på oprydning og lignende! Det skal da udnyttes og nydes i fulde drag

Lad svigerforældrenes dumme kommentarer fise lige så hurtigt ud, som de kommer ind! De skal ikke blande sig i jeres hjem, og de kan slet ikke tillade sig at sige, som de ggør, hvis du spørger mig!

Anmeld

29. marts 2012

merle2010

kan udemærket godt følge dig

jeg støvsuger og vasker gulv og tørrer støv af 2 eller 3 gange om ugen...

badeværelset bliver ordnet hver 14 dag og der bliver vasket tøj HVER DAG....

jeg føler osse at jeg rydder op konstant, men sådan er det når man er 3 børn, 2 voksne og en langhåret hund...

men vi har osse flisegulv hvor man rigtig kan se skidtet... og brændeovn som sviner..

jeg går hjemme og er højgravid, så det tager sin tid at gøre rent... men det skal jo gøres...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.