Kan i holde hjemmet ryddet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2012

Anonym trådstarter

Mathilde skriver:

Velkommen i den klub

Ja jeg føler virkelig også, at der skal ryddes op og gøres rent hele tiden for at jeg føler mig tilpas. Jeg synes det er træls, når ting flyder....

Måske handler det også om, at acceptere at hjemmet ikke behøver at skinne hele tiden og tage det lidt mere afslappet. Det andet er anstrængende, men kender det bestemt godt....

Normalt plejer jeg ikke at havde det sådan.. Det plejer gerne at måtte rude, opvasken kunne godt stå en ekstra dag men de sidste 14 dage har det ændret sig fuldkommen..

Tror også jeg har fået denne følelse efter som mine svigerforældre altid har rent og rydeligt.. De har flere gange kommenteret at her er rodet og at når vi har en weekend hvor ungerne bliver passet at så kan vi jo endelig få ryddet lidt op og husk nu at få ordnet hjemmet når nu i ikke har nogle børn hjemme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2012

modesty

Slap aaaaf! Vasker gulve to gange om ugen?? Jeg synes at du gør alt for meget. Det bedste råd jeg fik før jeg fødte, var min veninde der sagde at det er vigtigere for baby at mor er glad og afslappet end at hjemmet konstant er præsentabelt. Sig dét til dine svigerforældre (PS: Hvad bilder de sig ind???)

Her har vi valgt at prioritere rengøringshjælp en gang om ugen, og det er penge der er RIGTIG godt givet ud.

Anmeld

29. marts 2012

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Slap aaaaf! Vasker gulve to gange om ugen?? Jeg synes at du gør alt for meget. Det bedste råd jeg fik før jeg fødte, var min veninde der sagde at det er vigtigere for baby at mor er glad og afslappet end at hjemmet konstant er præsentabelt. Sig dét til dine svigerforældre (PS: Hvad bilder de sig ind???)

Her har vi valgt at prioritere rengøringshjælp en gang om ugen, og det er penge der er RIGTIG godt givet ud.

Skal nok siges jeg pt går hjemme og derfor gør det når ungerne ikke er hjemme eller når de er lagt i seng.. Ville gerne kunne få rengørings hjælp en gang om ugen men det er økonomien slet ikke til med en på kontanthjælp og en under uddannelse 

Anmeld

29. marts 2012

Karo

Anonym skriver:

Jeg går for tiden med en rigtig dårlig følgelse  Syntes hele tiden jeg rydder op og gør rent men alligevel syntes jeg det ruder her hjemme 

Kan i holde hjemmet ryddet og rent.? Og hvordan gør i det.?

Ved ikke om der er grund til at jeg skal havde det sådan, opvasken bliver taget dagligt har ikke ting liggende på bordene/gulvet (dog lidt når ungerne er hjemme og leger) og gulvet bliver som minimum fejet en gang om dagen... Støvsuger hele hytten minimum 2 gange om ugen hvor jeg også vasker gulvet...

Ville i syntes jeg har grund til at gå med dårlig samvittighed.?

Ja, det kan jeg godt

Jeg ryder op daglig og gerne flere gange, og derudover så har jeg lært børnene at når man er færdig med at lege så rydder man op efter sig.

Jeg er typen der har svært ved at sidde stille så jeg flyver som regl altid rundt og rydder op og gør rent (eller bager som er min store passion pt.)

Men når det så er sagt så ved jeg jo godt det kan være svært ved at finde tiden til det. Jeg er ikke typen som dømmer andre, fordi de ikke kan nå det. Det er vi jo alle så forskellige og nogle har også mere tid end andre.

Jeg har det bedst i orden og det samme har min mand, så det føles ikke som et problem eller noget der skal overstås herhjemme.

Anmeld

29. marts 2012

B&J

Anonym skriver:

Dejligt at høre at det ikke kun er mig der rydder op og så leger med børn når de komme hjem for så at starte forfra igen når de er lagt 

hihihihihihi ja nemlig og hilsen hende der havde det største og mest rodet værelse da hun var barn

Anmeld

29. marts 2012

modesty

Anonym skriver:

Skal nok siges jeg pt går hjemme og derfor gør det når ungerne ikke er hjemme eller når de er lagt i seng.. Ville gerne kunne få rengørings hjælp en gang om ugen men det er økonomien slet ikke til med en på kontanthjælp og en under uddannelse 

OK, nej når du går hjemme har du jo også tid til rengøring. Men som sagt - jeg synes at rengøring to gange om ugen er RIGELIGT! Og ALLE småbørnsfamilier roder.

Anmeld

29. marts 2012

Mathilde

Anonym skriver:

Normalt plejer jeg ikke at havde det sådan.. Det plejer gerne at måtte rude, opvasken kunne godt stå en ekstra dag men de sidste 14 dage har det ændret sig fuldkommen..

Tror også jeg har fået denne følelse efter som mine svigerforældre altid har rent og rydeligt.. De har flere gange kommenteret at her er rodet og at når vi har en weekend hvor ungerne bliver passet at så kan vi jo endelig få ryddet lidt op og husk nu at få ordnet hjemmet når nu i ikke har nogle børn hjemme

Ah okay, jamen så er det da der, den dårlige samvittighed stammer fra.. Svigerforældrene....

Du må sige til dem, at du hellere vil bruge din tid sammen med børnene i stedet for at stresse rundt over oprydning og rengøring, hvis de fortsat kommer med negative kommentarer om jeres hjem.

Selvfølgelig er der grænser, men det lyder ikke som om i på noget tidspunkt har vadet rundt i rod og skidt i hjemmet

Anmeld

29. marts 2012

Gaia

Synes også bare jeg render og rydder op konstant. Og alligevel vare det aldrig længe før her er roddet igen. Jeg rydder også op hver aften inden jeg går i seng. Og når vores datter er langt i seng så rydder jeg hendes legetøj op. Har bare brug for der ikke flydermed legetøj over det hele. Ih jeg misunder dem som kan have børn og stadig bo i ethjem der ligner noget fra " bo bedre" .

Anmeld

29. marts 2012

Anonym trådstarter

Gaia skriver:

Synes også bare jeg render og rydder op konstant. Og alligevel vare det aldrig længe før her er roddet igen. Jeg rydder også op hver aften inden jeg går i seng. Og når vores datter er langt i seng så rydder jeg hendes legetøj op. Har bare brug for der ikke flydermed legetøj over det hele. Ih jeg misunder dem som kan have børn og stadig bo i ethjem der ligner noget fra " bo bedre" .

Ja tænk at kunne holde det sådan 

Anmeld

29. marts 2012

livhemdrup

Jeg kender godt følelsen. Jeg støvsuger HVER dag men det er fordi vi har to hunde og de tager sand og meget andet med ind. Tørrer støv af en gang om ugen. Vi har brændeovn og det støver altså. Og så har jeg 5 unger til at rende og smide deres ting alle mulige steder så syns bare konstant der er rodet uanset hvor meget jeg roder op. Og hovedrent altså virkelig alt blir vasket ned sker en gang om måneden. Badeværelse blir gjort rent to gange om måneden hvor alle klinker blir vasket ned. Det er heldigvis manden der gør det.

Så jo kan udemærket godtt forstå dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.