nogle der kan hjælpe med råd om samvær??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2012

wamse

Mit råd er at i kun skal holde jer til emner omkring jeres barn, for det er det eneste i har at skulle enes om nu.

Men jeg synes sgu også at det er skide svært, når man er meget uenige, men det hjalp hos mig, at afgrænser de emner vi talte om. Jeg har absolut ingen interesse i at høre om hans privatliv, ligesom han heller ikke skal høre om mit

Find nogle du kan snakke med om det der gør, at du er så vred på ham, så det ikke fylder sådan inde i dig når i ses.

Held og lykke med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Mit råd er at i kun skal holde jer til emner omkring jeres barn, for det er det eneste i har at skulle enes om nu.

Men jeg synes sgu også at det er skide svært, når man er meget uenige, men det hjalp hos mig, at afgrænser de emner vi talte om. Jeg har absolut ingen interesse i at høre om hans privatliv, ligesom han heller ikke skal høre om mit

Find nogle du kan snakke med om det der gør, at du er så vred på ham, så det ikke fylder sådan inde i dig når i ses.

Held og lykke med det

ja det ved jeg at det er barnet vi skal tænke på. 

& snakker også med nogle veninder om det. men det er svært at "glemme" det lort han har budt mig! & hvordan han har behandlet mig!;s  

da jeg valgte at stoppe forholdet da han bare blev værre og værre og ikke behandlede mig særligt godt! så blev jeg pludselig beskyld for det ene og det andet - at jeg både har holdt ham for nar. og han løg og løg om mig til hans venner/veninder hvor de så skrev og skældte mig og sagde hvad er det for noget pis du siger? & jeg har ikke sagt en skid - da jeg valgte han ikke skulle kontakte mig og ødelægge mig helt psykisk ved at svine mig til flere gange på dagen. & lige pludselig blev jeg også beskyldt for at ville holde babyen fra ham, & det har jeg på ingen måde tænkt mig at gøre - babyen skal self have lov til at se sin far selvom han har fået mig til at hade ham så meget... ;s 

(skal lige siges babyen var ikke planlagt - men abort kunne jeg ikke få mig selv til & er glad for jeg ikke fik nogen abort, for min baby betyder bare alt)

men det eneste jeg ville høre var omkring med samvær om hvor længe man kan tillade sig at sige omkring samvær - når man ikke kan holde ud at se på ham eller høre på ham? :i

Anmeld

2. april 2012

kriseramt

Stakkels dig. Har selv fået barn med en voldelig mand. Og psykisk vold (og vold i det hele taget) begynder som regel under graviditeten. Det var godt, du gik mens tid var.

Hvis han er et dumt svin, er det ikke sikkert, han er interesseret i barnet. Han vil sikkert se barnet for at få lov til at se dig!

Derfor og på grund af det høje konfliktniveau er det bedst hvis du ikke er til stede når han skal være sammen med barnet. prøv at spørge kommunen om de kan hjælpe med overvåget eller støttet samvær eller om der er en sluseordning. Sig at han har udsat dig for psykisk vold og at du derfor ikke kan være i lokale med ham uden at blive utrolig vred og ked af det. Bed om at der som minimum er en tredje part til stede af hensyn til jeres barn.

du må insistere på, at han ikke kan have samvær i jeres hjem fordi det er for voldsomt for dig at lukke ham ind. Tal med mødrehjælpen om hvordan du kan gribe det an.

Normalt samvær er et par timer 2-3 gange om ugen. og så med optrapning til overnatning når barnet bliver 1 år.

Når han beskylder dig for ikke at samarbejde kan det være for at vinde barnet. hvis du ikke vil samarbejde og han siger at han gerne vil samarbejde kan du desværre risikere at retten flytter barnet over til ham. derfor er du nødt til at samarbejde men du må også mærke dine grænser.

mit bedste råd er at du helt skal undgå at møde ham hvis ikke du kan spille ligeglad, når du ser ham. man kan ikke undgå at blive påvirket over nogen, der har behandlet en grimt, især ikke hvis han begyndte på det under graviditeten da du var sårbar.

hvis han er ligeglad med barnet og kun vil ramme dig, så mister han også hurtigere interessen, hvis du aldrig er hjemme (eller til stede) og han kun møder en professionel eller en neutral veninde af dig.

held og lykke. det er en svær situation du står i. og tag dig ikke af de bidske kommentarer. du er bestemt ingen dårlig mor. du er bare i en rigtig dum situation. jeg kender kvinder som er rejst til andre lande udenfor haagkonventionen inden der blev fastsat samvær for at beskytte deres børn. dit barn vil blive ødelagt af det høje konfliktniveau og myndighederne vil være ligeglade. de fastsætter både samvær med voldsmænd og dømte krænkere. også mordere har ret til at se deres børn selvom de har myrdet børnenes mor.

undskyld jeg lyder bitter. men jeg har selv en 5årig datter som er ødelagt af samværene med sin far. jeg ved at jeg er voldsramt men da politiet bare griner af psykisk vold og ikke anerkender det som vold, fremstår man rigtig konfliktskabende hvis man taler dårligt om den "søde" far. systemet elsker fædre som vil se deres børn, selvom de måske i virkeligheden kun søger samvær for at få deres ekskones hemmelige adresse.

husk at du hele tiden skal fokusere på barnet inde i statsforvaltningen. du må endelig IKKE sige noget som helst dårligt om din eks. for hvis du gør det giver det bagslag. de tror ikke på dig. men de vil give ham MERER samvær som modvægt mod din uvilje. deres holdning er at når du taler grimt om far, så skal barnet se sin far mere for selv at lære ham at kende og blive glad for ham. så lær at styre dit had og din vrede. for dit barns skyld. og tal endelig ikke til faderen og lad være med at se på ham. det var de råd jeg fik af mødrehjælpen og de er hermed givet videre. jeg ville ønske jeg havde gjort det samme. hvis jeg havde været mindre vred og mere ligeglad var min eks nok blevet træt af at forfølge mig. nu har han lovligt forfulgt og stalket mig i 5 år og der er ingen der kan stoppe ham. han har jo ret til at kontakte mig og hive mig i statsforvaltningen hele tiden fordi vi har en datter sammen. :-(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.