Kan det være vuggestuens skyld?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2012

Mother-love

Maja_4000 skriver:

Jeg ved jo ikke om hun har haft nok tøj på .. Men Caroline startede i vs 1. november og har næsten været syg siden !! 

Og de er først begyndt at gå ud nu , så det kan altså ikke være på grund af påklædningen Håber snart det går over (:

Altså hun har haft en langærmet body, steømpebukser, bukser og en bluse på. Nogen dage har de så haft blusen af hende men det har været de dage hvor der har været lunt i vejret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2012

Mother-love

Jeg synes jo heller ikke det kunne være rigtigt hvis det var vuggestuens skyld. Men tanken kom bare. Men dejligt at høre det er meget normalt med alt det sygdom. For synes godt nok det er ved at stige mig til hovedet. For hold da op det er hårdt når hun er så syg hele tiden

Anmeld

24. marts 2012

sarahjylland

michelledam skriver:

Hej piger.
Isabella har haft feber, snot og hoste on and off de sidste tre uger. Vi var ved lægen i onsdags hvor han sagde hendes ene øre var lidt rødt såhan forslog børnepanodil. Fredag var feberen væk. Dejligt tænker jeg så kan hun nå at blive frisk inden hun skal i vuggestue mandag.

Men så idag har hun været meget skabet men tænkte at det var fordi hun havde været vågen mange gange i nat pga tør hoste. Men så lige pludselig havde hun 39,4 i feber kæresten og jeg blev enige om at kontakte vagtlægen. Vi blev bet om at komme. Hun blev undersøgt og lægen sagde hun var sikker på hun havde lungebetændelse så hun skulle have pencilin.

Siden vi er kommet hjem har jeg Tænkt på om de har givet hende for lidt tøj på ovre i vuggestuen.
For de dage hvor der har været godt vejr har de haft hende med ude på legepladsen hvor hun har siddet i barnevognen indtil hun blev træt. Men sjovt nok har isabella været syg i næsten en uge kort tid efter de har været på legepladsen.

Ved godt at opstart i vuggestue giver en masse sygdom i starten. Men hun startede 1. Februar og hun har simpelthen være syg konstant. Vil sige at hun har været syg ihvertfald halvdelen af tiden siden hun er startet. Men hvorfor? De gange vi er kommet derover hvor hun stadig sov i barnevognen udenfor har hun haft fint med tøj på. Hun har hver gang svedt en smugle. Og haft det tøj på hun skulle. Men kan det passe at de er syge i så lang tid efter opstart?

Mikkel var syg HELE december og det er ikke børnehavens skyld. Ligesom jeg bestemt ikke mener det er vuggestuens skyld at din datter er syg. Jeg selv var meget syg i februar og det var ganske enkelt de vejrskifte vi havde os. Så var det fint i vejret også var det koldt og frost igen og sådan var det bare. Jeg er først ved at være frisk nu.

Anmeld

24. marts 2012

quindelist

Vuggestuepest er et andet navn for det når de får den ene infektion efter den anden i forbindelse med opstart i vuggestuen......

Det er alle de fremmede bakterier (både gode og onde) de pludselig bliver udsat for der bombarderer deres immunforsvar, og nogle børn bliver bare syge ustandseligt og rager alt til sig mens andre glider lige igennem.

Det eneste man kan trøste sig med er at det bliver bedre, især henover sommeren. Og det at de er meget syge nu ikke nødvendigvis betyder at de også vil være meget syge fremover

Anmeld

24. marts 2012

evamor

Værr kun glad for at de er ude! Børn der er meget ude er mindre syge. 

Anmeld

24. marts 2012

Mother-love

sarahjylland skriver:

Mikkel var syg HELE december og det er ikke børnehavens skyld. Ligesom jeg bestemt ikke mener det er vuggestuens skyld at din datter er syg. Jeg selv var meget syg i februar og det var ganske enkelt de vejrskifte vi havde os. Så var det fint i vejret også var det koldt og frost igen og sådan var det bare. Jeg er først ved at være frisk nu.

Puha det må have været en hård omgang.

Anmeld

24. marts 2012

Mother-love

quindelist skriver:

Vuggestuepest er et andet navn for det når de får den ene infektion efter den anden i forbindelse med opstart i vuggestuen......

Det er alle de fremmede bakterier (både gode og onde) de pludselig bliver udsat for der bombarderer deres immunforsvar, og nogle børn bliver bare syge ustandseligt og rager alt til sig mens andre glider lige igennem.

Det eneste man kan trøste sig med er at det bliver bedre, især henover sommeren. Og det at de er meget syge nu ikke nødvendigvis betyder at de også vil være meget syge fremover

Det er bare så vildt for iden hun startede i vuggestue kunne man tælle på en hånd hvor mange gange hun havde været syg. Hvor vaccinerne var skyld i de to gange. Og så havde hun nok været syg to gange ud over det. Men nu er hun self også sammen med en masse børn hele tiden. Men håber godt nok det bliver bedre og at hun ikke har arvet mit dårlige immunforsvar da jeg var barn. Jeg var syg konstant og har nærmest fejlet alt. Og jeg skulle nemlig bare kigge på en der var syg så blev jeg det også.

Anmeld

24. marts 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Tænk på alle de bakterier de helt "rene"babyer bliver bombarderet med, de har endnu ikke dannet antistoffer mod noget særligt og så bliver de sat sammen med en masse andre børn. Alt skal ind i munden, snottet løber, de rør ved hinanden osv.

Og når du siger at han har haft fint tøj på når i har hentet ham, så er det nok ikke der den ligger.

Min dreng havde været syg een gang inden vuggestuestart nu har jeg slet ikke tal på de sygdomme han har haft efter han startede i november Pisse ærgerligt og nogle børn tager mere imod end andre, men det er desværre meget almindeligt at de er rigtig syge det første år i vuggestue.

Håber på god bedring!

Anmeld

24. marts 2012

Mor-til-asta-09

michelledam skriver:

Hej piger.
Isabella har haft feber, snot og hoste on and off de sidste tre uger. Vi var ved lægen i onsdags hvor han sagde hendes ene øre var lidt rødt såhan forslog børnepanodil. Fredag var feberen væk. Dejligt tænker jeg så kan hun nå at blive frisk inden hun skal i vuggestue mandag.

Men så idag har hun været meget skabet men tænkte at det var fordi hun havde været vågen mange gange i nat pga tør hoste. Men så lige pludselig havde hun 39,4 i feber kæresten og jeg blev enige om at kontakte vagtlægen. Vi blev bet om at komme. Hun blev undersøgt og lægen sagde hun var sikker på hun havde lungebetændelse så hun skulle have pencilin.

Siden vi er kommet hjem har jeg Tænkt på om de har givet hende for lidt tøj på ovre i vuggestuen.
For de dage hvor der har været godt vejr har de haft hende med ude på legepladsen hvor hun har siddet i barnevognen indtil hun blev træt. Men sjovt nok har isabella været syg i næsten en uge kort tid efter de har været på legepladsen.

Ved godt at opstart i vuggestue giver en masse sygdom i starten. Men hun startede 1. Februar og hun har simpelthen være syg konstant. Vil sige at hun har været syg ihvertfald halvdelen af tiden siden hun er startet. Men hvorfor? De gange vi er kommet derover hvor hun stadig sov i barnevognen udenfor har hun haft fint med tøj på. Hun har hver gang svedt en smugle. Og haft det tøj på hun skulle. Men kan det passe at de er syge i så lang tid efter opstart?

min datter går dog kun i DP. men da hun startede var hun syg konstant det første ½ år... så tror det er meget normalt, og især nu når det er VS hun går i..

Anmeld

24. marts 2012

Moar2011

michelledam skriver:

Hej piger.

StOrm hoster os voldsom og rigtig meget om natten så ingen søvn til os

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.