chance for tvillinger ved iui

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2012

ønskebørn74

Anonym skriver:

Hvad er chancen for tvillinger ved iui??

Oh hvor mange herinde blev gravide i første forsøg???

Tak

Her er de... https://www.baby.dk/debat/63563pi1/tvillinger/alvin-og-viola-1-maaned.aspx

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2012

Anonym trådstarter

Mutti2B skriver:

Jo, men TS kunne også være "rask" og hendes mand der fejlede noget

Jeg har en hormonel sygdom der gør det svært for os
Manden er tiptop.

Anmeld

23. marts 2012

Mutti2B

Anonym skriver:

Jeg har en hormonel sygdom der gør det svært for os
Manden er tiptop.

Jeg sender dig alt mit overskydende babystøv . Når du skal have hormoner så er chancen/risikoen jo større for twins. Jo flere follikler jo flere muligheder . Jeg ved dog ikke hvad statistikken siger, men mon ikke vores cyperven Mr. Google ved noget om det

Anmeld

23. marts 2012

foto på lærred

Mutti2B skriver:

Jo, men TS kunne også være "rask" og hendes mand der fejlede noget

Ja, det er rigtigt. Men de 3 veninder som er blevet insemineret har alle fået homoner og behandling - uafhængigt af om det er manden eller kvinden der fejler noget, netop for at få to æg og dermed større chance for barn. Man kan selvfølelig også vælge ikke at få homoner men når man kun har 3 eller 4 forsøg ved jeg, at mange privatklinikker anbefaler at man får homoner (hvis årsagen til at man er der er ufrivillig barnløshed pga fertilitetsproblemer)

Anmeld

23. marts 2012

foto på lærred

Mutti2B skriver:

Svarede jo også bare at hvis hun ikke fik hormoner var oddsene de samme som hjemme i dobbeltsengen

I know

Anmeld

23. marts 2012

Mutti2B

foto på lærred skriver:

Ja, det er rigtigt. Men de 3 veninder som er blevet insemineret har alle fået homoner og behandling - uafhængigt af om det er manden eller kvinden der fejler noget, netop for at få to æg og dermed større chance for barn. Man kan selvfølelig også vælge ikke at få homoner men når man kun har 3 eller 4 forsøg ved jeg, at mange privatklinikker anbefaler at man får homoner (hvis årsagen til at man er der er ufrivillig barnløshed pga fertilitetsproblemer)

Der hvor jeg blev insemineret ville de helst undgå det især hvis man ikke fejler noget. Man risikerer jo også at producere for mange follikler og derfor blive afvist. Jeg havde ikke kun 3 - 4 forsøg, men kunne blive ved så længe jeg ønskede. Tænker du på sådan en pakkeløsning man nogle steder kan købe med 3 forsøg?

Anmeld

23. marts 2012

foto på lærred

Mutti2B skriver:

Der hvor jeg blev insemineret ville de helst undgå det især hvis man ikke fejler noget. Man risikerer jo også at producere for mange follikler og derfor blive afvist. Jeg havde ikke kun 3 - 4 forsøg, men kunne blive ved så længe jeg ønskede. Tænker du på sådan en pakkeløsning man nogle steder kan købe med 3 forsøg?

Ja, kan helt sikkert godt forstå, at hvis man ikke fejler noget (f.eks hvis enlige eller lesbiske ønsker at blive gravide) at man så bare kører normal cyklus for ellers er risikoen jo som du siger for stor i forhold til tvillinger. De 3 gange mente jeg  hvis man f.eks bliver henvist til privatklinik (gennem sygesikringen) der vil de ofte kun give 3 eller 4 gange (derefter kan man selvfølgelig så betale sig til det) dog knækker kurven/chancened iui efter 3 gange så omkring efter 5 forsøg vil de fleste steder anbefale IVF hvis det er pga fertilitets problemer.

Kan forøvrigt se at du er er 18 plus, tillykke Lykkes det i en af de første forsøg?  

Anmeld

23. marts 2012

Mutti2B

foto på lærred skriver:

Ja, kan helt sikkert godt forstå, at hvis man ikke fejler noget (f.eks hvis enlige eller lesbiske ønsker at blive gravide) at man så bare kører normal cyklus for ellers er risikoen jo som du siger for stor i forhold til tvillinger. De 3 gange mente jeg  hvis man f.eks bliver henvist til privatklinik (gennem sygesikringen) der vil de ofte kun give 3 eller 4 gange (derefter kan man selvfølgelig så betale sig til det) dog knækker kurven/chancened iui efter 3 gange så omkring efter 5 forsøg vil de fleste steder anbefale IVF hvis det er pga fertilitets problemer.

Kan forøvrigt se at du er er 18 plus, tillykke Lykkes det i en af de første forsøg?  

Tak . Nej, der skulle desværre 6 forsøg til før der var gevinst. Det var også mit sidste forsøg i lang tid for min pengepung var tømt. Men nøj hvor er jeg glad for at jeg lige tog et forsøg mere. Er fuldstændig forelsket i hende allerede

Anmeld

25. marts 2012

smlmea

Når man får hormoner er sandsynligheden for tvillinger 10% og 3-4% for trillinger.

Anmeld

25. marts 2012

raca

foto på lærred skriver:

Det kommer an på hvor du bliver insermineret. På mange privatklinikker får du homoner for at øge chancen. Der satser de gerne på 2 æg.

Til ts: Der er en herinde der fik TRILLINGER ved første hug

Men jeg synes faktisk det er meget sjældent man høre om tvillinger ved iui. Man er jo generelt i behandling fordi man har svært ved at blive gravid, så statistisk set tror jeg ikke at chancen/risikoen er så stor.

det passer så ikke...

privatklinkker udskriver ikke bare hormoner.. de sammenholder kvindens fertilitet med om det er donersæd, eller halvdårlig sæd fra manden.. og på den vudering giver de hormoner..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.