Børneopsparing før 21

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2012

Muffin_girl

tanja. skriver:

Jeg fik min da jeg var 16, flyttede hjem fra så min mor tog i banken og sagde god for det og så fik jeg den udbetalt

Jeg ved ikke hvor gammel du er nu. Men nogle har haft den tilgængelig da de var 16.. Og står der i papiret at man skal være 21, SKal man være 21 Det er bare nogle hvori deres papir der står 16, hvis det er lavet sådan dengang 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2012

Plysbjørnen

NV skriver:

Hov lavede vist en fejl...

Jeg har et spørgsmål, jeg er 19 bliver 20 her den 14/7 og dermed er der et år til jeg får min børneopsparing. Jeg står i den uheldige situration at min kæreste har en lejelighed han gerne vil leje ud, er på mekaniker løn og jeg er på su.

Vi har en datter på 1 år, og bor i mine forældres sommerhus, det var meningen vi skulle spare op til vores drømme hus, og sælge hans lejelighed. Vi kan ikke få den solgt uden et mega minus, og defor satser vi på at vi kan leje den ud... desværre vil bankerne ikke låne os da det er for risikabelt at stå med to boliger... (kan de jo godt have ret i), samt vi ikke har nogle penge på hånden lige pt.

Jeg tænker nu, er der en måde man kan få sin børneopsparing udbetalt før tid? så vi har noget på hånden og dermed kan få bankerne til at give os et lån?

Nej det er der ikke.

Anmeld

21. marts 2012

Plysbjørnen

An&Jo skriver:

en børneopsparing er til at starte med låst indtil barnet er enten 7 eller 14 år gammelt, og hvis man så som forældre ikke husker at låse den yderligere, så er den faktisk åben når du er 14, men banken må ikke bare give dig pengene når du er umyndig (som du jo var ) så derfor har din mor skulle med ned og sige god for det..

Du kan faktisk fra start låse den til barnet er 21 det er mine børns.

Anmeld

21. marts 2012

Koen.

AalborgPigen skriver:

eer

Jeg ved ikke hvor gammel du er nu. Men nogle har haft den tilgængelig da de var 16.. Og står der i papiret at man skal være 21, SKal man være 21 Det er bare nogle hvori deres papir der står 16, hvis det er lavet sådan dengang 

Jeg er 21 nu men an&jo forklarede noget om at det ikke var sikkert mine forældre havde låst den rigtigt og det måske var derfor jeg kunne få dem dengang

Anmeld

21. marts 2012

Muffin_girl

tanja. skriver:

Jeg er 21 nu men an&jo forklarede noget om at det ikke var sikkert mine forældre havde låst den rigtigt og det måske var derfor jeg kunne få dem dengang

Det tror jeg også  

Anmeld

21. marts 2012

tinasmor

An&Jo skriver:

endelig husk at gøre det inden jeres barn bliver 16..

man skal låse den i mindst 7 år af gangen, så skal barnet have den som 18 årig, skal i ned i banken inden barnet bliver 11 år, og skal det først være når barnet bliver 21 det skal have den udbetalt, så skal den låses yderligere inden det bliver 14 år..

tak for informationen.

Anmeld

21. marts 2012

An&Jo

Aniteb skriver:

Du kan faktisk fra start låse den til barnet er 21 det er mine børns.

ja det ved jeg, men det mest normale er at man starter med at låse til de er 11 så man senere kan låse til de er 18 eller 21.. så kan man selv vurdere hen af vejen om hvor længe de skal låses..

Anmeld

21. marts 2012

An&Jo

tinasmor skriver:

tak for informationen.

Det var så lidt.. det var bare så i ikke ender med at gå forgæves..

Anmeld

22. marts 2012

Tystys14

Malou&Anders skriver:

Nej den er låst til du er 21 har nemlig hørt i banken og min mor har os..
Btw meget sjovt du er præcis en uge ældre end mig :p

Ja det er lidt sjovt  men øv med de børnepenge der... de sætter virkelig en stopper for alle vores planer til de kan komme ud og blive brugt til en del af vores drømmehus.

Anmeld

22. marts 2012

MorTilEn2013Dreng

NV skriver:

Ja det er lidt sjovt  men øv med de børnepenge der... de sætter virkelig en stopper for alle vores planer til de kan komme ud og blive brugt til en del af vores drømmehus.

Ja jeg synes os det er irriterende.. Kunne os godt bruge de penge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.