Børneopsparing før 21

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2012

An&Jo

tanja. skriver:

Det ved jeg så ikke, min mor sagde bare det var min børneopsparing Så andet ved jeg jeg var 16 og lykkelig for mine 1300 kr Haha

en børneopsparing er til at starte med låst indtil barnet er enten 7 eller 14 år gammelt, og hvis man så som forældre ikke husker at låse den yderligere, så er den faktisk åben når du er 14, men banken må ikke bare give dig pengene når du er umyndig (som du jo var ) så derfor har din mor skulle med ned og sige god for det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2012

Julle85

Man kan ikke røre ved en børneopsparing på nogen måder. Men måske at du kan stille den som sikkerhed i din bank? Held og lykke

Anmeld

21. marts 2012

Koen.

An&Jo skriver:

en børneopsparing er til at starte med låst indtil barnet er enten 7 eller 14 år gammelt, og hvis man så som forældre ikke husker at låse den yderligere, så er den faktisk åben når du er 14, men banken må ikke bare give dig pengene når du er umyndig (som du jo var ) så derfor har din mor skulle med ned og sige god for det..

Jamen så er det da helt sikkert derfor jeg har fået dem

Anmeld

21. marts 2012

Tystys14

Julle85 skriver:

Man kan ikke røre ved en børneopsparing på nogen måder. Men måske at du kan stille den som sikkerhed i din bank? Held og lykke

Ja det har jeg også tænkt på, men jeg er bange for det ikke er nok, tror du ikke bankerne gerne vil have en garenti på de for de penge? Og da man jo ikke kan lave en kontrakt på en børneopsparing så er det jo ikke den garenti de søger...?

Anmeld

21. marts 2012

tinasmor

NV skriver:

Hov lavede vist en fejl...

Jeg har et spørgsmål, jeg er 19 bliver 20 her den 14/7 og dermed er der et år til jeg får min børneopsparing. Jeg står i den uheldige situration at min kæreste har en lejelighed han gerne vil leje ud, er på mekaniker løn og jeg er på su.

Vi har en datter på 1 år, og bor i mine forældres sommerhus, det var meningen vi skulle spare op til vores drømme hus, og sælge hans lejelighed. Vi kan ikke få den solgt uden et mega minus, og defor satser vi på at vi kan leje den ud... desværre vil bankerne ikke låne os da det er for risikabelt at stå med to boliger... (kan de jo godt have ret i), samt vi ikke har nogle penge på hånden lige pt.

Jeg tænker nu, er der en måde man kan få sin børneopsparing udbetalt før tid? så vi har noget på hånden og dermed kan få bankerne til at give os et lån?

Jeg tror ikke man kan. Da vi oprettede vores til vores datter sagde de vist noget med at når hun blev 16 så skulle vi defenitivt tage stilling til om det var til hun var 18 eller 21. Men er ikke helt sikker, men er ret sikker på at det IKKE kan røres.

Anmeld

21. marts 2012

An&Jo

tinasmor skriver:

Jeg tror ikke man kan. Da vi oprettede vores til vores datter sagde de vist noget med at når hun blev 16 så skulle vi defenitivt tage stilling til om det var til hun var 18 eller 21. Men er ikke helt sikker, men er ret sikker på at det IKKE kan røres.

endelig husk at gøre det inden jeres barn bliver 16..

man skal låse den i mindst 7 år af gangen, så skal barnet have den som 18 årig, skal i ned i banken inden barnet bliver 11 år, og skal det først være når barnet bliver 21 det skal have den udbetalt, så skal den låses yderligere inden det bliver 14 år..

Anmeld

21. marts 2012

Julle85

NV skriver:

Ja det har jeg også tænkt på, men jeg er bange for det ikke er nok, tror du ikke bankerne gerne vil have en garenti på de for de penge? Og da man jo ikke kan lave en kontrakt på en børneopsparing så er det jo ikke den garenti de søger...?

Hvis din børnepenge ikke indeholder de penge som I skal låne, så kan det nok ikke lade sig gøre.. Ved heller ikke om det er muligt at stille en børneopsparing som sikkerhed, men det var da værd at undersøge.

Anmeld

21. marts 2012

MorTilEn2013Dreng

Nej den er låst til du er 21 har nemlig hørt i banken og min mor har os..
Btw meget sjovt du er præcis en uge ældre end mig :p

Anmeld

21. marts 2012

dpb

Altså umiddelbart tror jeg ikke du kan få den før tid!! jeg kunne ihvertfald ikke... og det på trods af at det faktisk var banken der i sin tid havde lavet en fejl i den dato den var sat til at "låse op"!! Så istedet for at kunne få den på min 18års fødselsdag, kunne jeg først få den på min 19års fødselsdag!!  de havde nemlig på en eller anden måde fået sat den så den talte det 18.år med vildt irriterende da jeg stod og skulle bruge pengene... eller ihvertfald en del af dem til indskud til lejlighed (leje lejlighed)!!

Den måde det så blev gjort på den gang, var at jeg fik en kassekredit på det beløb jeg havde behov for, hvor min børneopsparing så stod som sikkerhed... så indskudet blev betalt og jeg fik min lejebolig, men altså ikke en særlig fed start på ens "voksenliv" at stifte gæld som det første...

Qnuz

Anmeld

21. marts 2012

Muffin_girl

NV skriver:

Hov lavede vist en fejl...

Jeg har et spørgsmål, jeg er 19 bliver 20 her den 14/7 og dermed er der et år til jeg får min børneopsparing. Jeg står i den uheldige situration at min kæreste har en lejelighed han gerne vil leje ud, er på mekaniker løn og jeg er på su.

Vi har en datter på 1 år, og bor i mine forældres sommerhus, det var meningen vi skulle spare op til vores drømme hus, og sælge hans lejelighed. Vi kan ikke få den solgt uden et mega minus, og defor satser vi på at vi kan leje den ud... desværre vil bankerne ikke låne os da det er for risikabelt at stå med to boliger... (kan de jo godt have ret i), samt vi ikke har nogle penge på hånden lige pt.

Jeg tænker nu, er der en måde man kan få sin børneopsparing udbetalt før tid? så vi har noget på hånden og dermed kan få bankerne til at give os et lån?

Nej desværre.. Jeg prøvede selv alt.. Og der er simpelthen en lov der gør at det er umuligt.. Og dermed ulovligt... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.