Movicol junior

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2012

kekp

Tanja1234 skriver:

Jo det lyder som ret meget.

Vores datter få ca. 3/4 brev pr. dag. fordelt på morgen, middag og aften. Og hun er jo så 11 mdr nu )

Du skal bare huske at være opmærksom når du trapper ned. Det skal gøres stille og roligt for ikke at lave bøvl med maven. Men hvis det er så tyndt, så virker det da bestemt som om han ikke har brug for så meget.

Tak for dit svar. Jeg er nede på at give ham 1/4 brev nu. Men det er stadig meget tyndt. Nu kommer der dog kun 1 ble om dagen. Jeg ved ikke hvorfor det bliver ved med at være tyndt. Han får også syrnet mme, måske det er derfor.

Nu er han bare begyndt at få mavekneb og luft i maven som vi også oplevede på lactulose, heldigvis ikke ligeså meget. Øv hvor er babymaver altså besværlige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2012

kekp

Fenja09 skriver:

Vores datter har fået det i mange måneder nu ( hun er 7 mdr ) og vi har altid blandet det direkte i MME og ikke i vand. Man må gerne blande det i mælken, men effekten skulle ikke være det samme som, hvis man blander det i vand. Jeg har det dog sådan at fungere det, ja så er det underordnet hvad det kommes i, så vi har fortsat med at blande det i MME. Nogle gange, hvis hun ikke har haft aff. giver vi det i sprøjte blandet i vand.

Vi deler et brev i 4 dele og giver hende til middag og til natten.

/Fenja

Vi har ihvertfald stor effekt af det selvom det kommer i mælken. Næsten for meget så tyndt som det er...

Anmeld

27. marts 2012

kekp

Elvers skriver:

Her har Otto fået movicol junior dagligt i 7 mdr.! Og vi har prøvet at give det på forskellige tidspunkter, og her skal det IKKE gives om aftenen, for så arbejder maven for meget om natten, så vi giver det om morgenen istedet... Da vi startede med movicol rensede vi ud først, hvor han fik en stor mængde en gang for derefter at trappe ned til den ønskede mængde... Dette er blevet gjort i samråd med Hvidovre hospital, så det er måske et forsøg værd?! 

når du skriver arbejder på højtryk mener du så at han kommer af med det om natten?

Jeg giver det nemlig aften og Elias har luft i maven og prutter om natten.

Anmeld

27. marts 2012

Fenja09

kekp skriver:

Vi har ihvertfald stor effekt af det selvom det kommer i mælken. Næsten for meget så tyndt som det er...

Får hun for stor en dosis, hvis det er tynd aff?

Anmeld

27. marts 2012

Elvers

kekp skriver:

når du skriver arbejder på højtryk mener du så at han kommer af med det om natten?

Jeg giver det nemlig aften og Elias har luft i maven og prutter om natten.

Ingen afføring om natten, men maven arbejder, og det generer ham, hvis han har luft i maven om natten... Og så havde vi det problem, at han kunne vågne meget tidligt på morgenen, fordi han skulle af med noget afføring...

Anmeld

28. marts 2012

kekp

Fenja09 skriver:

Får hun for stor en dosis, hvis det er tynd aff?

Jeg er nede på at give 1/4 brev daglig. Vi fik anbefalet 1/2 brev daglig fra lægen, men det var alt for meget, så vi doserede ned efter et par dage. Jeg har tænkt at vi skal yderligere ned. Tror at vi kører videre på 1/4 brev nogle dage endnu og hvis det stadig er tyndt går vi yderligere ned. Jeg er bare så bange for at han bliver forstoppet igen

Anmeld

28. marts 2012

kekp

Elvers skriver:

Ingen afføring om natten, men maven arbejder, og det generer ham, hvis han har luft i maven om natten... Og så havde vi det problem, at han kunne vågne meget tidligt på morgenen, fordi han skulle af med noget afføring...

Okay, her døjer vi også med uro i maven om natten, men afføringen kommer i løbet af dagen og den vil jeg jo helst ikke rykke ved så den kommer om natten

Anmeld

28. marts 2012

Fenja09

kekp skriver:

Jeg er nede på at give 1/4 brev daglig. Vi fik anbefalet 1/2 brev daglig fra lægen, men det var alt for meget, så vi doserede ned efter et par dage. Jeg har tænkt at vi skal yderligere ned. Tror at vi kører videre på 1/4 brev nogle dage endnu og hvis det stadig er tyndt går vi yderligere ned. Jeg er bare så bange for at han bliver forstoppet igen

Har du overvejet at det måske vil hjælpe at give ham det over to gange - det gør vi herhjemme. En gang til middag og en gang til natten. Kan være det vil være bedre for ham

Anmeld

28. marts 2012

kekp

Fenja09 skriver:

Har du overvejet at det måske vil hjælpe at give ham det over to gange - det gør vi herhjemme. En gang til middag og en gang til natten. Kan være det vil være bedre for ham

Det kunne godt være at jeg skulle prøve det. Jeg har godt tænkt tanken

Anmeld

28. marts 2012

Fenja09

kekp skriver:

Det kunne godt være at jeg skulle prøve det. Jeg har godt tænkt tanken

Det skader i hvert fald ikke at prøve

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.